دنیای پارچه ها

24 فوریه 2023
۰ 497 views

پارچه تترون چیست - جنس پارچه تترون - با پارچه تترون چی بدوزم | دوکتکس

در دوخت و دوز لباس ها از مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه ای مناسب است. همان‌طور که نیاز است بدانید پارچه تترون در دوخت طینه گسترده ای از لباس‌های مختلف مانند چادر، مانتو، روتختی و ملحفه استفاده می شود . این پارچه از مرغوبیت بالایی برخوردار است و تاثیر زیادی در کیفیت محصول نهایی و دوخته‌شده خواهد داشت. پارچه مرغوب تترون پلاستیک کمتری در بافت خود دارد و در این حال بهترین پارچه تترون با ۴۰ درصد پلاستیک تولید می شود.حتما توجه داشته باشید که در هنگام خرید پارچه تترونی که درصد پلاستیک بالاتری دارد براقیت بیشتری نیز داشته و همچنین آگاه باشید که این پارچه از ترکیب الیافی چون ویسکوز و پلی استر در گرماژ های متفاوت، پارچه تترون به دست خواهد آمد. موردی که باعث تغییر گرماژ پارچه تترون می‌شود، عرض‌های مختلف این پارچه بوده که معمولا هم در عرض‌های ۹۰، ۱۸۰ و ۱۵۰ وجود داشته و گاهی نیز در عرض ۲ و ۳ متر یافت می‌شود. پس بنابراین اساس گرماژ آن هم بین وزن ۱۵۰ الی ۱۹۰ متغیر است.

در تولید کردن این پارچه از ۱۵۰رنگ بیشتر تولید می‌شود ولی کارخانه ها اکثر اوقات بین ۴۰ تا ۹۰ رنگی را در گالیله خود قرار می دهند که از بقیه رنگ‌ها پر استفاده‌تر هستند.

در کنار مواردی چون تنوع طرح و رنگ، این پارچه ها قیمت بسیار خوبی هم دارند. در حقیقت این ویژگی از دلایل اصلی‌ استفاده از پارچه تترون به منظور تولید لباس‌ در تعداد زیاد است.

پارچه تترون از پارچه‌هایی است که تمام طول سال طرفدار داشته و استقبال می شود. از پارچه تترون در دوختن ملحفه، پیراهن، چادر، روتختی ، باس‌های بیمارستان‌ و لباس فرم بعضی مدارس و کودکان استفاده می‌شود. پارچه تترون سادگی و ظرافت خاصی دارد و به دلیل قیمت خوبی که دارد، افراد زیادی از این پارچه استفاده می کنند . همینطور این پارچه دوام بالایی دارد و در مقابل چروک شدن دارای مقاومت است و از طرفی این پارچه ضد حساسیت بوده و به علت جنس خنکی که داشته، در فصل گرم مورد توجه قرار می گیرد . بنابراین توصیه می‌شود که از پارچه تترون در فصول گرم برای روتختی استفاده شود. انواع مختلف پارچه تترون داخل بازار وجود دارد و کیفیت‌های مختلفی نیز دارند که مدل‌هایی با مقدار نخ بیشتر قیمت بالاتری دارند.

خرید آنلاین و قیمت پارچه تترون

قیمت پارچه تترون به چند عامل بستگی دارد و برای خرید عمده پارچه باید حتما به آن توجه داشته شود. قیمت پارچه تترون بر اساس کیفیت پارچه تعیین می‌شود. برای نمونه قیمت پارچه ای که از کارخانه بعلت دوخت پیراهن استفاده شود، گران تر از پارچه تترونی است که برای دوختن پیژامه ای در بازار به فروش برسد. از دیگر عواملی که در قیمت نهایی انواع پارچه های تترون موثر است، خرید مستقیم یا داشتن دسترسی به کارخانه تولید کننده می باشد. بی شک آن موقعی که با کارخانه تترون در ارتباط هستید، سفارشات به صورت عمده تترون با قیمت مناسب و بهتری از بازار می‌توانید تهیه کنید.

در دنیای امروزی خرید آنلاین پارچه ها کاری آسان است و خرید و فروش آنلاین انواع تترون هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با این شرایط دغدغه مشتریان به علت گشت و گذار طولانی در بازارها برای خرید پارچه مورد نظر کاهش یافته . کارخانجات متعدد که نمایندگان مستقیم محصولات را از طریق سامانه های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به نمایش میگذارند و مشتریان پارچه با کمترین زمان می‌توانند پارچه ای مطلوب و خوب را خریداری کنند.

یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین انواع پارچه تترون، خریدی ارزان و دست اول پارچه بوده که با زمان کمی از طریق باربری می توانید در هر شهر و شهرستانی که هستید آن را تحویل بگیرید.

پارچه فاستونی مناسب چه فصلی است - پارچه مناسب برای انواع فصل ها | دوکتکس

پارچه فاستونی از جمله قدیمی‌ترین پارچه ها است. پارچه فاستونی اولین بار در شهری کوچکی به نام ووستد در انگلیس تولید شده و پس از ورود به روسیه به نام فاستونی تغییر نام پیدا کرد. حال نیز از کلمه فاستونی در کشور ایران بنام این پارچه استفاده می‌شود. پارچه فاستونی ایرانی برای اولین بار در یکی از کارخانه‌های نساجی اصفهان تولید شد.

از جمله مواد اولیه که برای تولید پارچه فاستونی برای استفاده قرار می گیرد شامل موادی مثل ترکیب پلی استر و پشم، ترکیب پشم و کرک است. پارچه فاستونی از پارچه های پشمی ساده ای است که برای دوخت لباس هایی مثل کت و شلوار، سایر لباس های مردانه و زنانه و ساپورت استفاده می شود. لازم به یادآوری است که گاهی پارچه های فاستونی، نخی هم هستند.

همینطور از دو نخ یعنی نخ های رینگ و نخ های سایرو در تولیدی پارچه فاستونی استفاده می شوند، تفاوت بین پارچه هایی که با این دو نخ تولید شده در این بوده که پارچه فاستونی که از نخ رینگ ساخته شده و نسبت به پارچه هایی که در آن نخ سایرو استفاده می شود ضخامت، مقاومت سایشی و ضریب اصطکاک بیشتری دارند ولی شباهت هر دو در این بوده که هر دو نوع پارچه ای که با نخ رینگ و سایرو ساخته می شوند سختی خمش یکسانی خواهند داشت.

برای تعریف این پارچه ا تعریف های متفاوتی از اهل گفته شده ولی به زبان ساده می شود پارچه ای ساده مثل کرد که با الیاف طبیعی و حیوانی مانند الیاف مخطط و پشم و الیاف مصنوعی از هر دو به مرحله تکمیل خواهد رسید. عرض پارچه فاستونی در حالتی معمولی و نیز در ایران ١۵٠ سانتی متر است و می تواند در وزن های متفاوت و با طرح های ساده یا طرح دار مانند چهارخانه و راه راه تهیه کرد. اختلاف وزن یا تراکم بافت و نیز میزان درصد پشم استفاده شده و نخ فاستونی از جمله اصلی ترین عواملی گفت که در تاثیرگذاری نرخ پارچه فاستونی اشاره کرد.

مزیت استفاده پشم و تشخیص نوع پارچه فاستونی

احتمالا می دانید از فاکتور های یک پارچه فاستونی عالی و درجه یک درصد پشمی که در آن کار رفته است. ولی در حقیقت چرا پشم سبب مرغوبیت این پارچه ها می شود؟

پشم از الیاف طبیعی یا حیوانی به شمار رفته که از پشم های گوسفندان با نژاد های مختلفی بدست می آید.

پشم از جمله الیاف مقاوم به شمار می رود و نیز از آنجا که هوا متراکم شده را در خود حفظ خواهد کرد سبب می شود بدن افراد پوشانده در مقابل تغییرات مختلف دمای محیط اثر کمتری بپذیرد و این عامل در حالتی که در تعادل باشد دمای بدن و مقدار تعرق تاثیر خوبی خواهد داشت.

از این نوع الیاف بجز آن که در حیطه نساجی رنگ پذیری عالی دارد و نیز عایق صدا، عبور دهنده امواج ماورا بنفش و مقاوم در برابر اشتعال است و هر کدام از این عوامل که گفته شد در سلامتی و راحتی فرد نقش به سزایی خواهد داشت.

در صورتی که با پارچه فاستونی آشنایی آنچنانی ندارد و نمی دانید چگونه می شود پارچه فاستونی پلی استر ویسکوز را از پارچه فاستونی تشخیص داد، راه بسیار ساده و خوب برای تشخیص دادن این نوع پارچه ها وجود دارد و آن هم سوزاندن پارچه است.

در صورتی که بوی ناشی از سوزاندن پارچه ی فاستونی یک بوی تقریبا مثل کله پاچه و کز باشد درصدی بالا از الیافی که در پارچه ی فاستونی به کار رفته پشم است ولی در صورتی که بوی پلاستیک به مشام برسد پارچه فاستونی از جنس پلی استر ویسکوز خواهد بود.

چرا از پارچه فاستونی کش سابله یا ساتن استفاده کنیم؟ - پارچه فاستونی

در این سال ها مصرف کش در اجناس نساجی سبب شده تا لباس های دوخته شده از پارچه سابله مزیت راحتی در پوشش برخوردار باشد این عمل در پارچه های لباس های رسمی مثل مانتو و شلوار و کت و شلوار بیشتر خودشان را نشان داده اند .لباس های رسمی در قرون قبل از مشکلاتی چون سخت بودن پوشیدن لباس برخوردار بودند . ولی طی زمان و با ورود کش به صنعت نساجی، کار پوشیدن لباس ها و مخصوصا لباس هایی رسمی و اداری راحت تر از قبل شده . به طوری که می شود گفت ورود کش در صنایع نساجی سبب انقلابی عظیم در طراحی لباس ها شد.

پارچه سابله همان پارچه های فاستونی بوده با این تفاوت که در عرض آن از نخ کش استفاده می شود و جهت کت و شلوار و مانتو شلوار استفاده زیادی داشته جرم پارچه سابله بین ۴۰ الی ۴۱۰ گرم بوده و عرض آن نیز ۱۶۰ و ۱۵۰ سانتی متر است. همینطور پارچه سابله به طور عمده در تولیدی ها به کت و شلوار ، شلوار تک ، مانتو شلوار و فرم اداری نمایان می شوند.

همانطور که میدانید در قیمت گذاری پارچه عواملی بسیار زیاد تاثیر گذار هستند. از مهم و تاثیرگذارترین عوامل مرغوبیت و کیفیت پارچه است. هرچند که امروزه با توجه داشتن به نوسانات ارز در بازار های ایران؛ این مورد متاسفانه بی تاثیر بر قیمت مواد اولیه در تولید پارچه نیست. مصرف کنندگان و خریداران می توانند با خریدن عمده پارچه سابله از صنایع مختلف این محصول را با قیمتی بسیار مناسب تهیه و استفاده کنند. چونکه با خریدن مستقیم پارچه از کارخانه سبب صرفه جویی زیادی در هزینه شده و می توان این پارچه را با کاربردی زیاد و قیمت مناسب خریداری کرد.

نکات بسیار مهمی که در پارچه سابله باید به آنها دقت کرد

۱-تکمیل مناسب

۲- تاب بالای نخ به کار رفته در تارها

۳-مقدار کشسانی نخ به کار رفته در پود

تکمیل مناسب پارچه سابله:

برای کسب کیفیت و مرغوبیت در پارچه سابله باید در تکمیل فرایند پارچه از ماشین آلاتی که مدرن و بروز هستند استفاده شود. با رعایت این نکات، پارچه سابله ای که تولید شده ویژگی های مثل تثبیت رنگ پارچه، لطافت و نرمی خوبی خواهد داشت .این عمل باعث می شود تا از سوختن کش پارچه جلوگیری شود و نیز در نتیجه خاصیتی کشی در پارچه باقی بماند .

بالا بودن تاب نخ تار پارچه:

با توجه کردن به اینکه کاربرد پارچه سابله در تولیدات محصولات مثل مانتو های فرمی و کت و شلوار و تاب بالای نخ تار باعث لطافت نرمی و نیز عدم گوله شدن در سطح پارچه می شود. ابن کار از جمله مهمترین نکات قابل توجه در تعیین مرغوبیت پارچه می باشد.

میزان کش نخ به کار رفته در پود پارچه:

درصد کش نخ اصلی که در پارچه سابله به کار رفته ارتباطی مستقیم با راحتی این پارچه داشته و دوخته شدن لباس خواهد داشت. بنابراین حتما باید به میزان کش نخی که در پود پارچه سایله به کار رفته است به خوبی دقت کرد.

موارد مصرفی پارچه سابله:

پارچه سابله ، با توجه به این نکته که نخ سابله ای که در الیاف این پارچه به کار رفته سبب راحتی بسیار زیادی در پوشیدن این لباس ها در فصول مختلف سال شده است. همانگونه که تا الان شرح داده شده است، اکثرا در محصولات دوخته شده اداری و نیز رسمی مصرف می شود. پارچه سابله را بیشتر در لباس هایی که به شکل، کت و شلوار، لباس های اداری و مانتو شلوار می شود مشاهده نمود. این پارچه ها در بین خیاطان مانتو شلوار و کت و شلوار هم از محبوبیت های خاص و ویژه ای برخوردار می باشند.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!