«ریز ویترسپون» در مورد دستمزد ۲ میلیون دلاری‌اش برای هر اپیزود The Morning Show: «چرا این دستمزد باید کسی را ناراحت کند؟»

18 دسامبر 2019
۰ 2,363 views

«ریز ویترسپون» پس از آنکه تصویری از خودش به همراه دیگر زنان بازیگر فعال در صنعت سرگرمی از جمله «گوئینت پالترو»، «جسیکا آلبا»، «بلیک لایولی» و «لورن کنراد» را روی مجله‌ی «تایم» می‌بیند چنان آزرده خاطر می‌شود که با گذشت چهار سال هنوز آن را از یاد نبرده است.

به نظر می‌رسد که مجله با انتشار این تصویر از این زنان که هم در لباس‌های شب و هم در پیش‌بند دیده می‌شوند و ذکر عنوان «دیواهای خانگی جدید هالیوود»، قصد تمسخر آنان را داشته است. ویترسپون در مصاحبه‌ی جدیدی با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «آیا [منظور مجله این است که] مردان می‌توانند کارآفرین باشند اما ما زنان حق نداریم چیزی جز بازیگر باشیم؟»

ویترسپون که برند «دریپر جیمز» با تأسیس کرده می‌گوید: «از ما به عنوان زن انتظار دارند در خانه بمانیم – این گستاخی است و من به خاطرش چند شب‌ نمی‌توانستم بخوابم. یادم هست که با یکی از آن زنان بازیگر تماس گرفتم و گفتم باید در مقابل این تصویر چه کنیم؟»

«ریز ویترسپون» در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» از تهیه‌کنندگی سریال «برنامه‌ی صبحگاهی» (The Morning Show) شبکه‌ی اپل تی‌وی‌+ هم می‌گوید. این بازیگر برنده‌ی اسکار فاش می‌کند که برای هر اپیزود از سریال ۲ میلیون دلار دریافت کرده و اهمیتی به نقدهایی که به او شده است نمی‌دهد.

ویترسپون می‌گوید: «به نظر می‌رسد که رنجشی در کار باشد، گویی که ما استحقاقش را نداریم و یا کسانی را آزار می‌دهد، با خود فکر می‌کردم که چرا این دستمزد باید کسی را برنجاند؟» بازیگر و تهیه‌کننده‌ی سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» شبکه‌ی اچ‌بی‌او در ادامه اضافه می‌کند: «تضمین می‌کنم که این کمپانی‌ها زیرک‌تر از این حرف‌ها هستند، و اگر توافق کرده باشند که این پول را به ما بدهند، بی علت نیست. حتماً با وکیل‌ها و تاجران زیادی مشورت کرده‌اند و سپس در مورد این رقم تصمیم گرفته‌‌اند، زیرا می‌دانسته‌اند که پول آن‌ها برمی‌گردد. آیا وقتی «کوبی برایانت» یا «لبران جیمز» هم پول می‌گیرند مردم ناراحت می‌شوند؟»

ویترسپون اولین فیلمش را در سال ۱۹۹۱ با «مردی روی ماه» تجربه کرد اما تا سال ۲۰۰۳ تهیه‌کنندگی را از سر نگرفت. او در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ فیلم و سریال تلویزیونی را تهیه‌ کرده است.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!