مدل‌های مختلف ترید و معامله‌گری

4 آوریل 2023
۰ 1,642 views

در دنیای امروزی که بازارهای مالی به شکل گسترده و تقریبا ۲۴ ساعته در دسترس هستند و تکنولوژی های مختلفی همچون بلاک چین نیز بازارهای نوظهوری همچون کریپتو کارنسی ارائه کرده اند؛ بهترین استراتژی را می‌توانیم وقتی بگوییم که به مبانی پایه هر کدام مسلط باشیم
پس با ما همراه باشید

ترید به چه معناست؟

ترید یک کلمه انگلیسی است که معنای لغوی آن ترید یا معامله است. ترید یک مفهوم اساسی در اقتصاد است که شامل خرید و فروش محصولات و خدمات، با پرداخت ها از خریدار به فروشنده، یا مبادله محصولات یا خدمات بین طرفین است. معاملات می تواند بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام شود. ترید بین المللی کشورها را قادر می سازد تا بازارهای خود را در جایی که محصولات یا خدمات آنها مورد نیاز است گسترش دهند. به همین دلیل، یک مشتری آمریکایی می تواند بین خودروهای ژاپنی، آلمانی یا آمریکایی یکی را انتخاب کند. این ترید بین‌المللی بازار را رقابتی‌تر می‌کند و با آن قیمت‌ها نیز رقابتی‌تر می‌شود و کسانی که بتوانند محصولات یا خدمات خود را با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت به فروش برسانند موفق خواهند بود.

ترید به معنای خرید و فروش دارایی های مختلف در بازارهای مالی به منظور کسب سود است.

تقریباً انواع محصولات در بازار بین المللی وجود دارد: مواد غذایی، پوشاک، قطعات یدکی، روغن، جواهرات، سهام، ارز، آب و غیره. خدمات نیز مبادله می شود. مانند گردشگری، بانکداری، مشاوره، حمل و نقل و … محصولی که در بازار جهانی به فروش می رسد صادرات و محصول خریداری شده در بازار جهانی واردات نامیده می شود. واردات و صادرات با تراز حساب جاری کشور اندازه گیری می شود.

ترید

موفقیت معاملات بین المللی نه تنها کارایی و اثربخشی را افزایش می دهد. برعکس، به کشورها امکان مشارکت در اقتصاد جهانی را می دهد و فرصت هایی را برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) فراهم می کند. این فرصت ها شامل مقدار پولی است که افراد در شرکت ها و دارایی های خارجی سرمایه گذاری می کنند. برای دولت دریافت کننده، FDI به معنای ارز خارجی است که به کشور آنها وارد می شود. این امر باعث افزایش سطح اشتغال در شرکت ها و در نتیجه رشد تولید ناخالص داخلی می شود. برای سرمایه گذار، FDI رشد و گسترش کسب و کار را ارائه می دهد که به تولید سود بیشتر تبدیل می شود.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین از دو کلمه بلاک و زنجیره تشکیل شده است. معنی لغوی بلاک چین زنجیره ای از بلوک ها است. وقتی در مورد زنجیره ها و بلوک ها در بلاک چین صحبت می کنیم، در واقع در مورد زنجیره های اطلاعات دیجیتال صحبت می کنیم و هر بلوک آن اطلاعات را ذخیره می کند.

در یک تعریف کلی، بلاک چین را می توان به عنوان یک دفتر کل توزیع شده، غیرمتمرکز و مشترک توصیف کرد که به شکل زنجیره ای از رکوردها به نام بلوک می آید. هر بلوک در این زنجیره وظیفه ذخیره اطلاعات خاص (مانند سوابق تراکنش) را بر عهده دارد.

هر بلوک اطلاعات مربوط به تراکنش مانند تاریخ، زمان، مبلغ خرید در وب سایت و اطلاعات مربوط به فروشنده و خریدار در معاملات را ذخیره می کند. به جای استفاده از نام واقعی خود در تراکنش ها، خرید شما بدون اطلاعات شناسایی و با امضای دیجیتال منحصر به فرد انجام می شود. به عنوان مثال خرید شما با نام کاربری شما در سایت دیجی کالا ثبت می شود. هر بلوک یک کد منحصر به فرد به نام هش را برای شناسایی هر فعالیت در بلاک چین ذخیره می کند.

تولد بازارهای مالی جدید در پلتفرم بلاک چین

اگرچه فناوری بلاک چین در مراحل اولیه توسعه خود است، اما بسیاری از کارشناسان در تلاش برای استفاده از آن هستند و در کنار مزایا و پتانسیل های منحصر به فرد آن، محدودیت های آن را نیز شناخته و متوجه شده اند. برخی بررسی‌ها و آزمون‌ها و خطاها نشان می‌دهد که پیاده‌سازی فناوری بلاک چین در سرمایه‌گذاری‌ها و بازار پیچیده آن، چالش‌های زیادی را برای دنیای ترید به همراه خواهد داشت و اجرای آن مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. IBM، بورس استرالیا و بورس اوراق بهادار هنگ کنگ از جمله پیشگامانی هستند که چالش این تغییر پلتفرم را پذیرفته اند و از بلاک چین در سرمایه گذاری استفاده کرده اند.

کاربردهای بلاک چین در بازار سرمایه

یکی از کاربردهای بلاک چین در بازار سرمایه مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین است که در اولین عرضه خود به موفقیت قابل توجهی دست یافته و در حال گشت و گذار در سراسر جهان است. با روش‌های مدرن تامین مالی، برخلاف روش‌های تامین مالی سنتی، می‌توانید ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار یا خدمات را بر اساس پلتفرم بلاک چین در ازای دریافت یا پرداخت پول نقد معامله کنید.

فناوری بلاک چین می تواند با ایجاد یک تغییر اساسی در ساختار بازار و ایجاد تحول بزرگ در شرکت ها، نقش فعالان بازار را تغییر دهد. راه حل های بلاک چین نه تنها باید جایگزین اکوسیستم فعلی شود. برعکس، آنها در آن ساخته شده اند.

اولین کاربرد بلاک چین در بازار، پردازش معاملات بلادرنگ است. در غیاب مکانیزمی برای نظارت بر موقعیت ابزارهای مالی مختلف در زمان واقعی، معامله ریسک ذاتی عدم پرداخت را برای طرفین معامله ایجاد می کند. در حال حاضر اتاق های پایاپای به عنوان واسطه عمل می کنند و تا حد زیادی این ریسک را از بین می برند. اما حضور این واسطه ها زمان چرخه اجرای تراکنش را افزایش می دهد.

معماری مدرن ترید دیجیتال به این معنی است که دارایی ها “با سرعت ساعت” معامله می شوند. با این حال، پردازش این تراکنش‌ها ممکن است چند روز طول بکشد. راه حل فناوری بلاک چین برای مشکلات موجود در فرآیند حل و فصل، زمان صرف شده را کاهش می دهد و از اتلاف وقت جلوگیری می کند. یک “توکن” تقریباً فوراً به کیف پول سیف پال گیرنده منتقل می شود و تسویه حساب را تکمیل می کند. از آنجایی که تراکنش‌های مبتنی بر بلاک چین برای یک تراکنش به سرمایه اولیه نیاز دارند، ریسک اعتباری و نقدینگی عملاً حذف می‌شود.

بلاک چین

در یک سیستم بلاک چین، هنگامی که تراکنش در یک صرافی انجام می شود، جزئیات تراکنش به یک قرارداد هوشمند که در یک شبکه مشترک عمل می کند، منتقل می شود. قرارداد هوشمند با مکان‌های دفتر کل داده‌های ذخیره‌شده در بلاک چین همگام می‌شود و در دسترس بودن جزئیات تراکنش‌ها را در زمان واقعی بررسی می‌کند. از آنجایی که قوانین نوشته شده در قرارداد هوشمند و کتاب موقعیت بلاک چین را نمی توان دستکاری کرد، این امر اعتماد و شفافیت را برای مشاغل تضمین می کند و بنابراین تراکنش را در زمان واقعی پردازش می کند. پردازش یک تراکنش در زمان واقعی، خطرات اولیه (ریسک اعتباری، ریسک ارز، و غیره) را کاهش می دهد و ارتباطات نادرست و خطاهای پرداخت را حذف می کند.

یکی دیگر از کاربردهای بلاک چین، ساده سازی فرآیندها است. مشابه الگوریتم در فناوری بلاک چین، بین مؤسسات و سایر نهادهای متفاوتی که عملکردهای متفاوتی از یک فرآیند را انجام می‌دهند، انجام می‌شود و نتیجه آن مجموعه‌ای از داده‌ها است که باید در پایگاه‌های داده مختلف توزیع شوند. پیاده‌سازی فناوری بلاک چین، برآوردن الزامات نظارتی را نیز ممکن می‌سازد. بازرسان و حسابرسان نیز می توانند از دسترسی مستقیم به بلاک چین بهره مند شوند. استانداردسازی زیرساخت ها و فرمت های داده مورد نیاز فناوری بلاک چین، نیاز به بسیاری از فرآیندهای میانی و معکوس را در بازارهای سرمایه از بین می برد.

تمام کارایی های فوق برای کاهش هزینه ها طراحی شده اند. مطمئناً مشتریان در واحدهای تجاری مختلف می خواهند بهترین سود ممکن را داشته باشند. نمونه هایی از این مزایا شامل کاهش هزینه های مبادله در بازارهای سرمایه و خدمات ارزی است.

قراردادهای هوشمند در بازار سرمایه

یکی از بزرگترین سؤالات باز در مورد کاربرد بلاک چین در بازارهای سرمایه این است که آیا یک راه حل قرارداد هوشمند می تواند واقعاً جایگزین اتاق های پایاپای شود؟ آنها تضمین می کنند که شکست یک طرف در انجام تعهدات خود تحت یک معامله، خطر سیستماتیک ایجاد نمی کند. تنظیم کننده ها باید مطمئن باشند که یک بلاک چین خودکار و غیرمتمرکز می تواند این نقش بیمه را به خوبی ایفا کند. با گذشت زمان، امکان توسعه پروژه های بلاک چین از طریق مشاهده مزایایی مانند کارایی بیشتر، قابلیت حسابرسی و شفافیت در فرآیندهای تسویه حساب افزایش می یابد.

بنچمارک یکی دیگر از مشکلات ذاتی استفاده از بلاک چین در بازار سرمایه است. هنگامی که یک تراکنش مبتنی بر بلاک چین در شبکه ثبت شد، نمی توان آن را واگرد کرد. تغییرناپذیری سوابق بلاک چین یکی از نقاط قوت اصلی این فناوری است، اما استثنائاتی وجود دارد که تراکنش‌ها باید به عقب برگردند. این تنها از طریق دومین تراکنش معکوس در دفتر کل بلاک چین امکان پذیر است که در همه موارد ایده آل نیست.

انتقال پول یکی دیگر از موانع توسعه فناوری بلاک چین است. اینها باید به نحوی با دفتر کل بلاک چین همگام یا دیجیتالی شوند. اکثر نقل و انتقالات پول در معاملات در حال حاضر توسط سیستم های سیمی انجام می شود. همگام سازی این یک چالش خواهد بود. به طور طبیعی، یک نمایش دیجیتال موازی از پول فیزیکی به عنوان ارز دیجیتال در بلاک چین پیشنهاد شده است.

فناوری بلاک چین به نهاد های تجاری موجود در بازار سرمایه این امکان را می ‌دهد تا خدمات ساده ‌تر، ارزان ‌تر و جهانی ‌تری ارائه دهند. این می تواند تهدیدی برای نهادهای سنتی باشد که تمایلی به تغییر و به روز رسانی سیستم های مالی خود ندارند. اما برای BBVA و نهادهای مشابه آن که از پیشگامان تغییر هستند، کاربرد بلاک چین در سرمایه می تواند یک برگ برنده و مزیت رقابتی فوق العاده باشد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال که معادل فارسی رمزارز است، در واقع نوعی پول یا ارز است که جایگزین ارزهای رایج در دنیای دیجیتال شده است، این نوع ارزها به صورت غیرمتمرکز کار می کنند و بر اساس شبکه بلاک چین طراحی شده و از رمزگذاری استفاده می کنند. پروتکل ها، بسیار قوی و پیچیده باشند.

هدف از ایجاد چنین ارزهایی از یک سو افزایش امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری و تقلب های پولی و از سوی دیگر تسهیل هر چه بیشتر ترید و حذف واسطه های خریدار و فروشنده است. صدها ارز دیجیتال وجود دارد اما شناخته شده ترین آنها بیت کوین، ریپل، اتریوم و لایت کوین هستند که نسبت به سایر ارزهای دیجیتال در ایران محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه به تعریف اصطلاحات پایه و پایه این نوع ارز اشاره می کنیم.

ترید با کانال سیگنال

متأسفانه بسیاری از مردم با این باور که می توانند یک شبه ثروتمند شوند، وارد این بازار می شوند. این زمانی است که هزاران نفر سرمایه خود را در این بازارها از دست می دهند تا یک یا چند نفر ثروتمند شوند. بنابراین برای جلوگیری از ضرر در این بازار باید از تحلیلگران کمک گرفت تا از کمک آنها به طرق زیر بهره مند شویم:

  • تحلیلگران این بازارها با مشاهده عملکرد بازار ارزهای دیجیتال بر اساس اتفاقات گذشته به شما نشان می دهند که آیا این ارز در حال افزایش است یا کاهش.
  • سیگنال های ارز دیجیتال توسط تحلیلگران در اختیار شما قرار می گیرد.
  • سیگنال پول دیجیتال برای جلوگیری از تحمیل ضرر ایجاد شده است.
  • تحلیلگرانی که می توانند بازار را تجزیه و تحلیل کنند سعی می کنند به شما در کسب سود در آن بازار کمک کنند.
  • با استفاده از سیگنال کریپتوکارنسی می توانید متوجه شوید که ارز دیجیتال مورد نظر خود را از کجا و با چه قیمتی خریداری کنید.
  • بدانید ارز دیجیتال با درصد سود این ارز دیجیتال چقدر فروخته شده است.

ترید با کانال سیگنال

بنابراین، تحلیلگران راه را برای سوددهی ما هموار می کنند. بنابراین استفاده از سیگنال های این افراد در ابتدای سفر سرمایه گذاری به ویژه برای افراد کم تجربه بسیار مهم است.

کانال سیگنال چیست؟

سیگنال های ارز دیجیتال توصیه هایی برای ورود یا خروج از یک معامله در بازارهای مالی هستند. بازار مالی شامل: بازار فارکس، بازار سهام و بازار ارز دیجیتال است. به عنوان مثال: سیگنال فارکس، سیگنال طلا، سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال بورس ایران و غیره.

سیگنال، همانطور که از تعریف آن می بینید، یک توصیه تجاری است. این توصیه ها هرگز نهایی نیستند و باید تأیید شوند. هر سیگنال در کانال سیگنال باید دارای پارامترهایی باشد تا به عنوان یک توصیه معتبر در نظر گرفته شود. در واقع، همچنین می تواند نشان دهنده تصمیم برای انعقاد یک معامله باشد.

تاریخچه سیگنال

همانطور که گفته شد، سیگنال به عنوان یک توصیه تلقی می شود و توصیه های خرید و فروش از زمان های بسیار قدیم در بازار سهام نیویورک و بورس آمریکا تا به امروز در بازار فارکس، دیجیتال و حتی بورس ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمان های قدیم دو نوع سیگنال وجود داشته است:

  1. توصیه هایی که مردم به خود می دهند: برای خرید و فروش سهام، کسی که سود خوبی از یک سهام داشته است، مطمئناً آن را به دیگران توصیه می کند. یا وقتی سود خوبی به دست آورد گفت وقت فروش است و فروخت. یا رفتارهای دیگری که برخی از آنها منجر به برد می شد، اما بیشتر اوقات حاشیه باخت آنها بیشتر بود.
  2. توصیه های کارشناسی: در گذشته این موارد عمدتاً بررسی های تجاری و عمدتاً بررسی های بنیادی از وضعیت شرکت و وضعیت اقتصادی، تهدیدها و فرصت های پیش روی هر شرکت و … بوده است که گاه سود خوبی برای سهامداران به همراه دارد و غالباً دارایی ها می باشند. متحمل خسارات هنگفتی شد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بازارهای مالی از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل شده اند و در طی بیش از یک قرن تحولات زیادی در بازار سهام، بازار ارز و بازار طلا رخ داده است. نکات خرید و فروش همیشه وجود داشته و از طریق دهان به دهان یا یک مقاله مجله در وب سایت ها و رسانه های اجتماعی منتشر شده است و امروزه ما این نکات را به عنوان سیگنال می شناسیم. کانال سیگنال این توصیه ها را در کانال خود ارائه می دهد که برای هر بازار متفاوت است. بسته به بازاری که در آن هستید، کانال سیگنال همان محدوده برای شما مفید خواهد بود. تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای کانال های سیگنال است و امروزه هزاران کانال سیگنال در همه زمینه ها وجود دارد.

به طور کلی، رعایت نکات هرگز شما را به موفقیت نمی رساند، اما می تواند درس های زیادی به شما بیاموزد.

یک کانال سیگنال خوب فقط می تواند راهنمای بهتری باشد

جایگاه تحلیل تکنیکال در سیگنال دهی ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های اصلی تجزیه و تحلیل سیگنال‌های ارزهای دیجیتال، این تحلیل است. با کمک این روش، هر فردی که خرید و فروش می کند، می تواند با آگاهی از روند بازار ارزهای دیجیتال، روند برجسته و خاص بازار را شناسایی کند.

تاریخ خرید یا فروش یک سکه و همچنین نمودار قیمت و حجم معاملات آن از طریق این تجزیه و تحلیل به دقت رصد می شود. در این تحلیل مهم نیست که ارز دیجیتال با چه هدفی خریداری شده است. در این تحلیل هر عامل واقعی قیمت و حرکت ارز دیجیتال مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. با استفاده از این تحلیل تکنیکال و رویدادهای گذشته، تحلیلگران می توانند بازار را به دقت پیش بینی کنند. از این تحلیل می توان نتیجه گرفت که تاریخ در حال تکرار است. کارشناسان حوزه ارز دیجیتال و ترید بیت کوین عوامل مختلفی را بررسی می کنند و نشان می دهند که در گذشته چه اتفاقی برای رویدادهای مشابه افتاده است.

ترید با سیگنال ارز دیجیتال

جایگاه تحلیل بنیادی در گزارش های ارزهای دیجیتال، در این تحلیل ارزش بنیادی یا اولیه یک سکه در نظر گرفته می شود. در واقع قیمت واقعی ارز دیجیتال برای بلندمدت تایید و طراحی می شود و کاربردی بودن این قیمت به دقت بررسی می شود.

انواع کانال سیگنال

کانال های سیگنال چندین مدل دارند که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

کانال سیگنال فارکس

بازار فارکس بازاری برای معامله جفت ارز است. به عنوان مثال، جفت ارز یورو-دلار به این معنا که وقتی شرایط اقتصادی مطلوب دلار را تحلیل کردید یا در نظر گرفتید، زمانی که قیمت دلار افزایش یافت، ترید خود را باز می کنید. یا طلا را در بازار ارز معامله کنید. بازار فارکس یک بازار دو طرفه است و اگر تحلیلی از کاهش قیمت طلا داشته باشید، می توانید از کاهش قیمت سود ببرید.

در کانال سیگنالینگ فارکس، معاملاتی که از افزایش قیمت دارایی سود می برند، معاملات خرید و معاملاتی که از کاهش قیمت سود می برند، معاملات فروش نامیده می شوند.

با سیگنال فارکس، از اهرم برای کسب درآمد استفاده می کنید. اهرم در فارکس به معنای باز کردن ترید بزرگتر با پول کمتر است. در واقع، شما در حال قرض گرفتن از کارگزار خود برای تکمیل یک معامله بزرگتر هستید. البته خود این مبحث نیازمند ساعت ها آموزش است. اما در نهایت واقعیت این است که اصطلاح call margin در فارکس CALMARGIN نامیده می شود. این بدان معنی است که تمام دارایی های شما از بین می رود. شانس خود را بدون دانش و مهارت کافی و تنها یک کانال سیگنال برای مشاوره معاملاتی به خطر نیندازید. هیچ کانالی نمی تواند تضمین کند که یک کانال سیگنال رایگان یا یک کانال سیگنال پولی است.

در قسمت نظرات سایت می توانید تجربه خود را از استفاده از سیگنال فارکس برای اطلاع دیگران به اشتراک بگذارید. اگر کانال سیگنال فارکس خوبی می شناسید، آن را به کسی معرفی کنید تا از آن استفاده کند. اما به گفته نویسنده، همه باید آموزش فارکس را در اولویت قرار دهند و شخصاً سیگنال فارکس را تأیید کنند. بازار هیچ قطعیتی ندارد و زمانی که وارد معامله می شوید حرکات غیرمنتظره ای رخ می دهد که باید برای آن آماده باشید.

کانال سیگنال ارز دیجیتال

مدت زمان بازار ارز دیجیتال کمتر از بازار فارکس و بورس است. هنوز به عمق بالایی که به ویژه در فارکس وجود دارد نرسیده است. اما به دلیل تازگی و تنوع گسترده ارزهای دیجیتال و سودهای ناگهانی بزرگ، گاهی اوقات به مردم داده است. به طور گسترده پذیرفته شد و پس از رسیدن به اوج خود در سال ۲۰۲۱ وارد یک رکود شدید شد. به دنبال این کاهش قیمت، معامله گران یا معامله گران ارزهای دیجیتال به معاملات کوتاه مدت و معاملات شناور مانند فارکس روی آورده اند. قبلاً عمدتاً در مورد خرید و سرمایه گذاری مانند فارکس بود، اما امروزه نوسانات بیشتری وجود دارد و سرمایه گذاری ها با چشم انداز بلندمدت انجام می شود.

کانال‌های سیگنال ارز دیجیتال سیگنال‌ها را به دو شکل ارائه می‌کنند: سیگنال ارز دیجیتال نقطه‌ای و سیگنال آتی ارز دیجیتال.

ارزهای مورد استفاده اکثر کانال های سیگنال

پولکادات

پولکادات یک شبکه بلاک چین نسل بعدی است که چندین بلاک چین را به یک شبکه متصل می کند. در این شبکه انتقال داده بین بلاک چین های مختلف امکان پذیر است و حتی چندین زنجیره نیز توسط شبکه قابل پشتیبانی می باشد. هدف شبکه پولکادات حل مشکل ارتباطات کند بین بلاک چین های عمومی و خصوصی است. پولکادات کاتالیزوری برای نسل بعدی اینترنت (Web3) است که می تواند پس از شکستن انحصار اینترنت به کاربران ارائه دهد. این پروتکل بر انتقال ارزهای دیجیتال، حفظ ارتباطات و امنیت مشترک بلاک چین ها تمرکز دارد. بلاک چین ها پس از یکپارچه شدن در پروتکل پولکادات می توانند به صورت موازی با یکدیگر کار کنند. علاوه بر این، این ادغام بین بلاک چین ها، نقاط قوت بلاک چین های مختلف را ترکیب کرده و نقاط ضعف آنها را کاهش می دهد.

پولکادات

مونرو

ارز دیجیتال مونرو به عنوان یک بلاک چین منبع باز در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد. می توان گفت که اساس فناوری بلاک چین این است که یک دفتر کل عمومی وجود دارد که در آن همه تراکنش ها ثبت شده و برای کاربران شبکه قابل مشاهده است. اما بلاک چین مونرو به گونه ای طراحی شده است که تراکنش های آن قابل ردیابی و شناسایی نیست. به عبارت دیگر هدف اصلی مونرو حفظ حریم خصوصی کاربران و ایجاد فرصت های برابر برای همه برای اجرای برنامه های آن است.

داستان مونرو

در سال ۲۰۱۴، گروهی از فعالان بلاک چین پروژه مونرو را با کمک متقابل آغاز کردند. کدهای پروژه مونرو بر اساس کدهای پروژه CryptoNote و Bytecoin هستند. Krypton T در سال ۲۰۱۲ توسط Nicolas van Saberhagen معرفی شد. یک سال بعد او کاغذ سفید جدیدی به نام Cryptonote 0.2 منتشر کرد که ویژگی های مختلف Cryptonote را بهبود می بخشد، این نسخه دارای ویژگی های مثبت و کاربردی بود که در فریم ورک مونرو نیز استفاده می شد.

بایت کوین اولین رمزارزی بود که از پروتکل مخفی کردن حریم خصوصی کریپتونوت استفاده کرد. ولی با مشخص شدن این موضوع که تیم توسعه‌ دهنده ارزدیجیتال بایت کوین ۸۰% از کل توکن های این پروژه را از قبل برای خود استخراج کرده‌اند، توسط کاربران پس زده شد. سپس گروهی از کاربران به رهبری ریکاردو اسپاگنی نسخه جدیدی از بایت کوین را طراحی نمودند که هیچ یک از توکن هایش استخراج نشده بود و اعضای توسعه دهنده این ارزدیجیتالی هیچ سهمی برای خود در نظر نگرفته بودند. به این ترتیب تمام اعضای بلاکچین مونرو با یکدیگر برابر هستند و بسته به میزان کار خود می توانند رمز ارز مونرو بیشتری داشته باشند.

سولانا

ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاک چین رمز ارزی پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشد که از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. پردازش در این شبکه به صورت ۵۰ الی ۶۵ هزار تراکنش در ثانیه و با محدودیت بیش از ۷۰,۰۰۰ تراکنش صورت می گیرد. این شبکه بدون کاهش امنیت و تمرکز زدایی، به دنبال افزایش مقیاس پذیری می باشد و قصد دارد با پشتیبانی از نرم افزارهای بلاک چینی با سرعت بالا، در سطح بین المللی اقدام کند. این ارز دیجیتال از امنیت زیاد و اپلیکیشن های غیرمتمرکز برخوردار است. سولانا با توجه به بهره مندی از الگوریتم اثبات زمان می تواند برای افزایش سرعت بلاک چین، گذر زمان را به سادگی و به صورت کد، وارد دفتر کل کند.

ارز دیجیتال سولانا به عنوان یک بلاک چین منفرد در مقایسه با شبکه بیت کوین، با ۷ تراکنش بر ثانیه، در شبکه اتریوم با ۱۵ تراکنش بر ثانیه و بر خلاف پروژه های دیگر مثل Polkadot، می باشد.\

سولانا

ویژگی های پروژه سولانا

شبکه بلاک چین سولانا دارای یک توکن بومی و اختصاصی به نام SOL می باشد که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند و به کاربرانی که از آن نگهداری می کنند، پاداش اهدا می کند. در این شبکه تمامی کارمزدهای پرداختی که به واسطه SOL ارزیابی و محاسبه می شود با هدف افزایش امنیت، پس از دریافت سوزانده می شوند. در نتیجه ساپلای کل در طی زمان کاهش می یابد.

بیت کوین

بیت کوین نخستین ارز دیجیتال و در واقع نوعی از پول هست که ویژگی های منحصر به فردی را دارد که قصد داریم در ادامه تمامی ویژگی های این پول شگفت انگیز را باهم بررسی کنیم. ابتدا با ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین آشنا شوید؛ هر چند ایشان هویت ناشناسی دارد ولی به عنوان خالق بیت کوین شناخته شده و طبق تعریفی که از بیت کوین و نحوه کار کردن با آن داشتند: بیت کوین را یک سیستم همتا به همتا از پول نقد الکترونیکی می داند، برای این پول جدید خود یک بستر متفاوت و حساب شده ای را راه اندازی کرد. این بستر به مهم ترین اصل نقل و انتقالات مالی یعنی امنیت توجه ویژه ای داشته و ضریب امنیتی بالایی برای آن طراحی شده که هک شدن این بستر و زیرساخت تقریبا نشدنی است.

مهم ترین ویژگی های بیت کوین

بیتکوین غیرمتمرکز است. ابتدا برای شفاف شدن مفهوم غیر متمرکز ویژگی های یک سیستم متمرکز را بررسی می کنیم. یک سیستم متمرکز در واقع تحت کنترل است مثل تمرکزی که دولت ها بر روی پول دارند و آثار آن را در ایجاد تورم، بی ارزش شدن پول می توان ملاحظه کرد. سیستم متمرکز یعنی بانک‌ها می‌توانند حساب شما را بدون اینکه خبردار شوید ببندند و در نهایت متمرکز بودنِ نظام پولی یعنی اینکه یک کشور قدرت تحریم کشور دیگری را از نظر مالی داشته باشد.با این تعاریف بیت کوین کاملاً غیر متمرکز است دلیل آن هم این است که بیت کوین توسط هیچ فرد حقیقی، گروه، سازمان، بانک و یا هیچ دولتی کنترل نمی‌شود.

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که از پروتکل پنهان کردن حریم خصوصی CryptoNote استفاده کرد. اما وقتی مشخص شد که تیم توسعه ارز دیجیتال بیت کوین قبلاً ۸۰ درصد از تمام توکن های این پروژه را به تنهایی استخراج کرده است، توسط کاربران رد شد. بنابراین، گروهی از کاربران به رهبری Riccardo Spagni نسخه جدیدی از بیت کوین را طراحی کردند که در آن هیچ یک از توکن های آن استخراج نشده بود و اعضای در حال تکامل این ارز دیجیتال هیچ سهمی برای خود نگرفتند. به این ترتیب، همه اعضای بلاک چین مونرو با یکدیگر برابر هستند و بسته به حجم کاری خود می توانند چندین ارز دیجیتال مونرو داشته باشند.

بیت کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال برتر در بازار هستند

در حالی که بیت کوین و اتریوم هر دو ارز دیجیتال هستند، بیت کوین و اتریوم در واقع دو پروژه متفاوت با اهداف کاملا متفاوت هستند. بیت کوین اولین سیستم رمزنگاری و سیستم انتقال پول است که توسط یک فناوری لجستیک عمومی به نام بلاک چین توسعه یافته و قدرت می گیرد.

اتریوم تمامی ویژگی های بیت کوین را تکمیل و گسترش داده است و علاوه بر انتقال پول، خدمات دیگری را نیز به کاربران ارائه می دهد. پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، مبادلات و برنامه های غیرمتمرکز، توکن های NFT و ایجاد و تحویل توکن های دیجیتال از جمله این خدمات و امکاناتی است که شبکه اتریوم در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار داده است.

شبکه اتریوم به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه ها و پروژه های خود را در این شبکه راه اندازی کنند و با کمک اتریوم این بر عهده کاربران است که ایده های جدیدی برای طراحی برنامه های غیرمتمرکز و باز ارائه دهند.

اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال و با استفاده از فناوری بلاک چین، تمامی واسطه ها و هزینه های مرتبط با دخالت شخص ثالث در مدیریت و کنترل مبادلات ارز را حذف کرده است. برنامه های راه اندازی شده در این شبکه نیز دارای این مزایا هستند و کاربران می توانند خدمات مختلف از جمله اعتبار و وام، ذخیره سازی داده، تبادل و موارد دیگر را به صورت غیر متمرکز، مستقیم و سریعتر انجام دهند.

ترید با اخبار

رسیدگی و داد و ستد اخبار یکی از روش های کسب درآمد از بازارهای مالی است که تقریباً ساده ترین روش است، اما طبق قانون کلی بازارهای مالی مشکلات خاص خود را دارد که تنها می تواند به وجود بیاید و با ترکیب سایر روش های تحلیل می توان آن را کار کند

معرفی چند کانال خبری

بازار ارز دیجیتال یکی از بازارهای مالی نوظهور است که باید خود را دائما به روز نگه دارید. به همین دلیل، یکی از بهترین راه‌ها برای انجام آن، داشتن ابزارهایی برای ردیابی اخبار و تحلیل‌ها است. در این مقاله بهترین کانال های تلگرام ارزدیجیتال به زبان فارسی بررسی می شود و مزیت های هر یک را بیان می کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

کانال خبری فوری arzdigital

از دیگر کانال های تلگرامی که اخبار را به موقع منتشر می کنند، کانال خبری فوری Urzdigital است. همانطور که از نام آن پیداست، این کانال بر انتشار سریع اخبار ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. علاوه بر انتشار اخبار، البته بازار و ارزهای دیجیتال مختلف نیز از جنبه های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند.

کانال خبر فوری ارزدیجیتال تقریبا تمامی اخبار مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال و این بازار مالی را به اطلاع کاربران می رساند تا کاربران بر اساس آن تصمیمات درستی بگیرند و با غفلت از اخبار متحمل ضرر نشوند.

کانال تلگرام میهن بلاک چین

میهن بلاک چین یکی از معروف ترین موسسات در زمینه ارزهای دیجیتال در کشورمان به زبان فارسی است. از آنجایی که کانال های تلگرام کمک زیادی به دریافت سریع اخبار و بدون نیاز به مرورگر می کنند، این کانال نیز یکی از منابع خوب برای پیگیری اخبار است.

در کانال تلگرام کشور های بلاک چین تنوع زیادی وجود دارد. اکثر اخبار ارزهای دیجیتال از منابع معتبر می آیند. در کنار اخبار خارجی، بخش بزرگی از اخبار داخلی مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال نیز پوشش داده می شود. یکی از مزایای این کانال این است که می توانید از امور داخلی کشور نیز مطلع شوید.

آخرین مزیت این کانال این است که نظرسنجی های زیادی در آن برگزار می شود. به همین دلیل محتوای ارسالی بر اساس سلیقه کاربر است و می توانید قبل از انجام تراکنش برای کسب اطلاعات بیشتر از آن استفاده کنید.

کانال تلگرام arznow

یکی دیگر از بهترین کانال های تلگرام ارز دیجیتال برای استفاده، کانال arznow است. این کانال اخبار بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال را خیلی سریع و به موقع به دست فعالان این حوزه می رساند. این به کاربران اجازه می دهد بدون اتلاف وقت پیام ها را دریافت کنند و بر اساس آن در مورد سرمایه مالی خود تصمیم بگیرند.

کانال اخبار ابزار ترید (Abzartrade_news)

از بهترین کانال های تلگرامی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کند می‌توان به ابزار ترید اشاره نمود. این کانال، اخبار بازارهای مالی از جمله کریپتوکارنسی را منتشر می‌کند. در نتیجه فعالان این حوزه می‌توانند این اخبار را دریافت نمایند.

معرفی ابزار ترید

طبق اعلام خود وبسایت ابزار ترید «ابزار ترید وبسایتی تخصصی و آموزشی می‌باشد که بهترین دوره‌های آموزشی ایران را برای شما منتشر خواهد کرد. هدف ما در این مجموعه جمع‌آوری و منتشر کردن برترین آموزش ها در زمینه‌های بلاک چین، ماینینگ، متاورس و مهم ترین ابزار مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌باشد که زیر نظر بهترین اساتید تدریس شده است.» که بر اساس بررسی هایی که تیم ما انجام داده است قسمت زیادی از اهداف این مجموعه محقق شده است.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!