انواع ورق های پلکسی موجود در بازار و کاربردهای انها

29 آوریل 2023
۰ 301 views

چکیده :
پلکسی یکی از مهم ترین ورق های موجود در بازار است که به آن پلی متیل کربنات هم گفته می شود. این ورق ها را همچنین با نام طلق شفاف و اکریلیک هم می شناسیم.

پلکسی شفاف است و تحمل ضربه بالایی دارد و به همین دلیل در کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. البته مزایای استفاده از پلکسی ها خیلی زیاد است که تا حد امکان در این مطلب درمورد آن ها صحبت خواهیم کرد.-پلکسی روژان

انواع ورق های پلکسی موجود در بازار و کاربردهای انها

پلکسی یکی از مهم ترین ورق های موجود در بازار است که به آن پلی متیل کربنات هم گفته می شود. این ورق ها را همچنین با نام طلق شفاف و اکریلیک هم می شناسیم.

پلکسی شفاف است و تحمل ضربه بالایی دارد و به همین دلیل در کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. البته مزایای استفاده از پلکسی ها خیلی زیاد است که تا حد امکان در این مطلب درمورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

پلکسی روژان فروشگاه اینترنتی فروش پلکسی گلاس ، مولتی استایل و طلق آکریلیک به آدرس pelaxi1397.ir با قیمت ارزانتر از کل بازار و مشاوره قبل از خرید و ارسال به سراسر کشور

کمی بیشتر درمورد ورق پلکسی

این ورق را می توانید یکی از مهم ترین متریال های تجاری در نظر بگیرید که از ساخت وسایل تزئینی تا امور ساختمانی کاربردهای زیادی دارد.

پلکسی از پلاستیک و پلیمر ساخته می شود و به همین دلیل هم به آن ترموپلاستیک می گویند. جنس این ورق ها خشک است البته انعطاف لازم حین کار را هم دارد.

مزایای استفاده ازورق پلکسی گلاس

  • این ورق ها شفافیت بالایی دارد.

  • در رنگ وطرح های مختلف تولید می شود.

  • در برابر ضربات و آسیب های احتمالی مقاومت بالایی دارد.

  • سبک است و به سادگی حمل می شود.

  • ساده و سریع نصب می شود.

  • قیمت آن مقرون به صرفه است.

  • از نظر فیزیکی و شیمیایی مقاومت بالایی دارد.

  • در آتش سوزی تغییر شکل نمی دهد.

  • در کاربردهای مختلف به جای شیشه استفاده می شود.

  • در ساخت وسایل تزئینی کاربردهای زیادی دارد.

  • در دکوراسیون داخلی از آن زیاد استفاده می شود.

کاربردهای ورق پلکسی

این ورق ها در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات امنیتی با پلکسی

این ورق ها ضربه پذیری بالایی دارد و به همین دلیل در تجهیزات امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب وسایل ضد شورش با این ورق ها ساخته می شود. در ساخت شیشه های اتومبیل، سپرهای گاردها و بسیاری موارد از پلکسی ها استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی

انعطاف پذیری بالای این ورق ها باعث می شود در دکوراسیون داخلی هم کاربردهای زیادی داشته باشد. شفافیت و زیبایی آن باعث می شود در ساخت پاسیو، سقف های کاذب، تزئین دیوارها و بخش های مختلف خانه یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد.

این ورق ها طول عمر بالایی داشته و استاندارد ساخت شان هم کاملا معتبر است.

اضافه کردن قسمتی به پشت این ورق ها باعث می شود بتوان از آن در تهیه سقف کنفی استفاده کرد.

پلکسی درهنر

زیبایی های متنوع این ورق ها به گونه ای است که بتوان از آن در هنرهای مختلف استفاده کرد. ساخت جعبه های هدیه، باکس گل، استندهای کاربردی یا تزئینی، مجسمه سازی، ساخت انواع صنایع دستی و… از جمله زمینه های پر کاربرد پلکسی ها محسوب می شود.

پلکسی در علم و صنعت

از پلکسی به عنوان لایه ای محافظ در برابر امواج ایزوتوپ های رادیویی استفاده می شود. استفاده از این ورق ها در تخت های سولاریوم هم از معمول است.

همچنین پلکسی به عنوان عایق صدا و حرارت، در ساختمان سازی هم کاربردهای زیادی دارد.

در سالن های کنفرانس و اجلاس مختلف از این ورق ها زیاد استفاده می شود.

** ورقهای پلکسی در بسیاری از زمینه های دیگر هم پرکاربرد هستند.

انواع پلکسی گلاس

همان طور که گفتیم پلکسی ها انواع زیادی دارند.

  • پلکسی گلاس شفاف به جای شیشه استفاده می شود و نسبت به آن مزایای زیادی از جمله امنیت و مقاومت بالاتر دارد.

  • پلکسی گلاس های رنگی در ۶۵ رنگ مختلف تولید شده و سطحی براق دارند. از این ورق ها برای دکوراسیون و تزئینات مختلف استفاده می شود.

  • پلکسی های آینه ای هم این روزها علاوه بر این که به زیبایی محیط کمک می کند به خوبی جای آینه های شیشه ای را گرفته است. پشت این ورق ها با جیوه پوشیده شده و نقش آینه ای شفاف و ایمن را بازی می کند. شفافیت و کیفیت این ورق ها نسبت به دیگر انواع پلکسی بالاتر است.

  • پلکسی گلاس نیمه شفاف همان طور که از نام آن پیداست کاملا شفاف نیست. این ورق ها برای دیوارهای کابین حمام، امورهنری، تزئینات وغیره مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پلکسی گلاس ترانسپارنت یکی دیگر از انواع آن است که در معماری کاربردهای زیادی دارد. حتما شما هم دیده اید که پنجره های رنگارنگ قدیمی را با این متریال بازسازی می کنند. این پلکسی ها نور را از خود عبور می دهد و بازتاب های زیبایی ایجاد می کند.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!