با ساندویچ پانل به سرعت برق سازه بسازید| آسیا پانل

11 می 2023
۰ 666 views

اگر با ساختار ساندویچ پنل و سازه‌های پیش‌ساخته آشنایی ندارید ما در این مقاله به یک توضیح کلی و مختصر درباره ساندویچ پانل بسنده می‌کنیم و در ادامه مقاله به مباحثی همچون کاربرد ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل می‌پردازیم.

اجزای ساندویچ پانل به‌صورت جز به جز شامل دولایه ورق فلزی و یک‌لایه فوم عایق است. ورق‌های فلزی نقش استحکام و محافظت از ساختار کلی سازه را بر عهده دارند به همین دلیل در طرفین ساندویچ پنل قرار می‌گیرند. لایه میانی نیز از جنس فوم است که در برابر تبادلات انواع انرژی از جمله انرژی صوتی، حرارتی و رطوبتی نقش عایق را بر عهده دارد.

مزایا و ویژگی‌های ساندویچ پانل به‌کرات در سطح اینترنت و سایت‌های مختلف گفته شده؛ اما در اینجا یک اشاره کلی و موردی به مزایای ساندویچ پانل خواهیم داشت:

  • مقاومت فیزیکی بالا
  • وزن سبک
  • حمل‌ونقل راحت
  • نصب و اجرا در کمترین زمان ممکن
  • کاهش هزینه‌های ساخت نسبت به سایر روش‌ها
  • عایق بودن در برابر رطوبت، حرارت و صوت
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • مقاومت در برابر زلزله
  • طول عمر بالا بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
  • قابلیت بازیافت

images_1683710207_645b60ff0ebc7.jpg

کاربرد ساندویچ پانل

باتوجه‌به ویژگی‌های بسیار زیادی که در ماهیت و ساختار ساندویچ پانل‌ها وجود دارد از این نوع مصالح ساختمانی پیش‌ساخته در ساخت بسیاری از انواع ساختمان‌های مسکونی، صنعتی، پالایشگاه‌ها، سوله‌ها، سیلوها، انواع کانکس، ساختمان‌های پیش‌ساخته و غیره استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا با جزئیات هر کدام از انواع سازه‌ها آشنا شوید.

ساخت سوله

شاید برایتان جالب باشد که در حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های پیش‌ساخته با کاربری سوله ساخته می‌شوند. سوله‌ها سازه‌های عظیم‌الجثه با دهانه‌های بسیار بزرگی و سقف‌های شیب‌دار هستند. سوله‌ها با کاربری‌های مختلفی از جمله سوله صنعتی، سوله مرغداری، سوله ورزشی، سالن پرورش قارچ، سوله انبار و حتی آشیانه هواپیما ساخته و احداث می‌شوند. سوله‌ها بسته به نوع مصالح و متریالی که در ساخت آن به کار برده می‌شود در ۴ نوع سوله بتنی، سوله خرپا، سوله قوسی ubm و سوله lsf ساخته می‌شوند. اجزای تشکیل‌دهنده یک سوله شامل:

  • بادبند
  • فریم (مجموع تیر و ستون)
  • ستون وال پست (ستون نگهدارنده دهانه اول و آخر)
  • سایه‌بان
  • نبشی‌های سینه‌بند (نبشی که از پروفیل z به تیر وصل می‌شود)
  • سایه‌بان

اما بیس و ساختار اصلی این سازه‌های پیش‌ساخته از جنس ساندویچ پانل است که به زیرسازی فلزی متصل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله کاهش زمان ساخت‌وساز و البته هزینه‌های اجرای پروژه است برای مثال ساخت و اجرای یک سوله ۱۰۰۰ متری با استفاده از ساندویچ پانل نهایتاً ۳ ماه طول می‌کشد؛ اما اگر همین سازه را با استفاده از مصالح ساختمانی سنتی مثل آجر و سیمان بنا کنید حداقل ۵ الی ۶ ماه بهطول می‌انجامد.

images_1683710257_645b613113b8f.jpg

ساخت کانکس

کانکس از دسته سازه‌های پیش‌ساخته است که در متراژهای کوچک به‌صورت مونتاژ شده در کارخانه آماده می‌شود و در متراژهای بالا به‌صورت اجرا در محل، مونتاژ می‌شود. کانکس‌ها کاربری بسیار متنوع و گسترده‌ای دارند؛ مانند کانکس نگهبانی، کانکس کارگاهی، کانکس مدیریتی، کانکس آتش‌نشانی، کانکس ویلایی، کانکس مدرسه و بسیاری کاربری‌های دیگر.

متریال اصلی این سازه‌ها نیز از جنس ساندویچ پانل است که باتوجه‌به نوع کاربری سازه‌ و موقعیت قرارگیری یکی از انواع فوم‌ها مثل فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن، فوم اکس پی اس و فوم پشم سنگ را با یکی از انواع ورق‌های فلزی ترکیب کرده و ساندویچ پانل موردنظر را تهیه می‌کنند.

برای مثال برای کانکس‌هایی که در مناطق شرجی و رطوبت خیر کشور نصب و اجرا می‌شوند معمولاً از ورق‌های آلوزینک به همراه فوم پلی اورتان استفاده می‌شود که این پنل‌ها را با نام ساندویچ پانل آلوزینک و یا ساندویچ پانل پلی اورتان می‌شناسند. برای کانکس‌های ژنراتور برق نیز که سروصدای زیادی ایجاد می‌کند از فوم پشم سنگ استفاده می‌شود.

ساخت ساختمان پیش‌ساخته

سازه‌هایی با کاربری ویلایی و یا حتی اداری که در متراژهای بالای ۳۰ الی ۴۰ متر اجرا می‌شوند جز ساختمان‌های پیش‌ساخته محسوب می‌شوند. اگر قصد احداث یک ساختمان پیش‌ساخته را دارید می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید، شما می‌توانید هم ساندویچ پانل موردنظر خود را از تیم آسیا پانل تهیه کنید و هم نصب و اجرای سازه خود را به دست تیم نصب آسیا پانل بسپارید.

images_1683710225_645b61110fe50.jpg

ساخت اتاق حمل بار

قطعاً اتاق‌های حمل باری که بر روی وانت‌ها یا کامیونت‌ها در سطح شهر تردد دارند را دیده‌اید، این اتاقک‌ها نیز با استفاده از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند. ازآنجایی‌که این اتاقک‌ها مسئول حفظ، نگهداری و انتقال مواد غذایی فاسدشدنی مثل گوشت یا مرغ هستند از ساندویچ پانل در ساخت آن استفاده می‌شود تا از ویژگی عایق بودن این پانل‌ها در برابر تبادل حرارت و برودت با محیط بیرون استفاده کنند.

علاوه بر این استفاده از ساندویچ پانل در ساخت اتاق حمل بار سبب می‌شود تا دستگاه‌ها و کمپرسورهای خنک‌کننده انرژی کمتری مصرف کنند. به دلیل ویژگی خاص هر کدام از انواع فوم‌ها، معمولاً برای این نوع کاربری از فوم پلی اورتان به همراه ورق آلوزینک و یا گالوانیزه استفاده می‌شود.

ساخت کلین روم

شاید اسم کلین روم کمتر به گوشتان آشنا باشد، اما کلین روم جز نقاط حساس و مهم در برخی از سازه‌ها محسوب می‌شود. کلین روم محیطی است که در آن الزامات بهداشتی خاصی از نظر میزان آلودگی، میکروب‌ها و میزان ذرات خارجی وجود دارد که بر همین اساس این محیط را به کلاس‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند.

از کلین روم در بسیاری از انواع کاربری‌ها و صنایع مانند صنعت پزشکی، داروسازی، صنایع الکترونیک، صنایع غذایی استفاده می‌شود. برای ساخت کلین روم نیز به دلیل محدودیت‌ها و قوانینی که برای ساخت این سازه وجود دارد، از ساندویچ پانل کلین روم استفاده می‌شود. ساندویچ پانل کلین روم اغلب از جنس فوم پلی اورتان به همراه ورق آلوزینک است تا کمترین میزان تبادل حرارت و رطوبت انجام شود.

ساخت سردخانه

سردخانه یکی از مهم‌ترین انواع کاربری‌هایی است که در ساخت آن از ساندویچ پانل سردخانه استفاده می‌شود. سردخانه‌ها انواع گوناگونی دارند از سردخانه‌های بزرگ و صنعتی گرفته تا کانکس سردخانه و سردخانه‌های کوچک ماشینی. برای سردخانه‌ها نیز همانند کلین روم اغلب از فوم پلی اورتان و برخی موارد از فوم اکس پی اس به همراه ورق آلوزینک استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که این سازه‌ها اغلب در فضاهای سرپوشیده و مسقف اجرا می‌شوند برای اجرای دیوار و سقف آن از ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود چرا که به‌صورت مستقیم در معرض بارش برف‌وباران قرار ندارد و نیازی به استفاده از پانل‌های سقفی در آن نیست.

آسیا پانل

شما می‌توانید برای ساخت هر نوع سازه‌ای اعم از انواع سوله، کانکس، ساختمان پیش‌ساخته، کلین روم، سردخانه و…ساندویچ پانل موردنیاز خود را از مجموعه آسیا پانل تهیه کنید. آسیا پانل یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی محسوب می‌شود که با استفاده از بهترین متریال و جدیدترین خط تولید روز اروپا سال‌هاست که در حوزه تولید ساندویچ پانل فعالیت می‌کند.

توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نصب ساندویچ پانل و استعلام قیمت ساندویچ پانل به آدرس سایت آسیا پانل مراجعه نمایید و یا از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

برچسب ها :
ساندویچ پانل,ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پانل سقفی,سوله,کانکس,قیمت ساندویچ پانل,خرید ساندویچ پانل,مصالح ساختمانی پیش ساخته,سازه پیش ساخته,سردخانه,آسیا پانل

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!