معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار

9 ژانویه 2023
۰ 326 views

چکیده :
مشاغل خدماتی و فنی تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت صنعت و تکنولوژی دارند از این رو جامعه به این افراد نیاز بیشتری دارد که ما به چند مورد از این مشاغل اشاره نموده ایم.

در سال های اخیر مشاغل فنی به دلیل درآمد بالایی که به خود اختصاص داده اند؛ در تمام دنیا مورد توجه واقع شده اند. در واقع مشاغل خدماتی و فنی تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت صنعت و تکنولوژی دارند. شغل های فنی نیاز به تخصص و مهارت های مخصوص به خود می باشند. افراد فعال در این مشاغل با استفاده از ابزارآلات خاص، خدماتی را مشتریان خود ارائه می دهند.

افراد باتجربه و متخصص به راحتی می توانند درآمدهای بالایی کسب کرده و آینده شغلی خود را تضمین کنند. از دیگر جنبه های مثبت این مشاغل می توان به استقلال و عدم محدودیت در نحوه فعالیت افراد اشاره داشت. در ادامه به بررسی و معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار می پردازیم.

معرفی و آشنایی با بهترین مشاغل جهت ورود به بازار کار

افراد قبل از فراگیری مهارت و شغل فنی، برای انتخاب بهترین شغل از نظر کسب درآمد و آینده آن گیج و سردرگم می شوند. در ادامه به بررسی و معرفی مشاغل فنی با سطح درآمدی بالا می پردازیم.

۱- تعمیرات لوازم خانگی

استفاده از لوازم خانگی امروزه تبدیل به جزئی جداناپذیر شده است؛ بطوریکه افراد بدون این لوازم نمی توانند به راحتی زندگی کنند. از این رو شغل آموزش تعمیرات لوازم خانگی تبدیل به یکی از پردرآمدترین شغل های موجود در ایران و سایر کشورها شده است.

همانطور که می دانید، قیمت لوازم خانگی و برقی روز به روز افزایش پیدا می کند. همین موضوع سبب شده مردم به جای تعویض، تعمیر را ترجیح دهند. تمام این موارد زمینه گسترش و توسعه شغل لوازم خانگی و آینده خوب آن در تمام دنیا شده است. البته این شغل نیاز به تخصص و مهارت های خاصی نظیر: تشخیص علائم خرابی، عیب یابی، تعمیر، استفاده از ابزارآلات مخصوص و … دارد.

images_1673186015.jpeg

۲- تعمیرات موبایل

از دیگر مشاغل فنی پردرآمد در ایران می توان به تعمیرات موبایل اشاره داشت. در حال حاضر موبایل ها و گجت های هوشمند نقش پررنگی در زندگی ما پیدا کرده اند. ولی وجود پیچیدگی های سخت افزاری و نرم افزاری و حساسیت در تعمیر آن ها سبب رونق شغل تعمیرکاران حرفه ای شده است.

شغل تعمیرات موبایل نیز مانند تمامی مشاغل موجود، کاملا تخصصی است. به همین دلیل برای ورود به بازار کار و فعالیت در این زمینه حتما باید در دوره های تخصصی آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنیم. البته این دوره ها کوتاه بوده و در کمترین زمان ممکن امکان فراگیری مهارت های لازم جهت تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع موبایل ها را برای شما فراهم می کند.

۳- تعمیرات کولر گازی

نصب و تعمیرات کولر گازی نیز در دسته مشاغل فنی پولساز قرار می گیرد. این شغل به دلیل افزایش تقاضای مردم جهت استفاده از انواع کولر گازی و دریافت خدمات مربوطه، رونق زیادی پیدا کرده است. در صورتی که تعمیرکار نصب کولرهای گازی را بصورت حرفه ای انجام دهد؛ قطعا متقاضیان برای دریافت خدمات سرویس، تعمیر و افزایش باد کولر مجددا به وی مراجعه می کنند.

برای فعالیت در این زمینه حتما باید مهارت های تخصصی آموزش نصب کولر گازی مربوطه نظیر: نصب انواع کولر ، شارژ گاز کولر گازی، باز و بسته کردن پنل‌های داخلی و خارجی کولر، عیب‌یابی و تعمیر انواع مشکلات کولر، نحوه کار با ابزارهای آن، جوشکاری لوله مسی و … را یاد بگیرند.

images_1673186077.jpg

۴- تعمیرات برد

بردهای الکترونیکی اجزای بسیار مهمی اند به گونه ای که بدون آنها بسیاری از دستگاه‌ها نمی‌توانند فعالیت خود را انجام دهند و یا اگر نقصی داشته باشند،مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند. این برد‌ها نیز با گذشت زمان دچار فرسودگی می‌شوند. ولی خوشبختانه امکان تعمیر یا ساخت دوباره آنها وجود دارد البته؛ قبل از تعمیرآن تعمیرکار باید بداند علت خرابی آن چه چیزی بوده است تا بتواند بنابر دلیل آن راه حلی برای تعمیر آن نیز پیدا کند.

راه های مختلفی وجود دارد که می‌توان با کمک آن ها بردهای الکترونیکی را درست کرد. با این حال هر مشکلی که مربوط به قطعات داخلی الکترونیک باشند، مستلزم دانش مهندسی ومکانیک و مدارهای الکترونیکی اولیه است.

آموزش تعمیرات برد یکی از پرسود ترین و پرکاربردترین دوره‌های آموزشی است. در این دوره ها فرد یاد می‌گیرد چگونه برد‌ها را تعمیر کند و واردبازار شود.

مشاغل فنی برای چه افرادی مناسب و ایده آل است؟

بطور کلی معمولا آقایان علاقه بیشتری نسبت به کارهای فنی نشان می دهند و درصد خانم های فعال در مشاغل فنی پایین تر است. البته امروزه خانم ها و آقایان موفق زیادی را می تواند در مشاغل مختلف مشاهده است. در واقع این مسئله تنها بستگی به علاقه و پشتکار افراد دارد.

روحیه افرادی با تیپ شخصیتی ISTP (صنعت گر) با مشاغل فنی سازگار است. از مهم ترین ویژگی های این افراد می توان به مهارت های بالا در عیب یابی و تعمیر، غیرقابل پیش بینی، خودجوش و مشتاق، پرتلاش و منطقی اشاره داشت. به همین دلیل آن ها با کسب تخصص و مهارت لازم، به راحتی می توانند در مشاغل فنی پولساز موفق عمل کنند.

نحوه یادگیری و آغاز کار فنی

عامل اصلی موفقیت و کسب درآمدهای بالا در مشاغل فنی، یادگیری مهارت ها و کارهای عملی است. در واقع در کارهای فنی ساده نیز، افراد نحوه استفاده از مهارت های خود جهت ارائه خدمات را باید بدانند. در ادامه به روش های یادگیری و آغاز کافی فنی بصورت مختصر اشاره خواهیم داشت.

گذراندن دوره های آموزشی در مراکز معتبر فنی و حرفه ای

بهترین و سریع ترین راه جهت کسب مهارت و تجربه و همچنین اخذ مدرک معتبر بین المللی، شرکت در دوره های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای است. افراد پس از اتمام دوره و اخذ مدرک، آماده ورود به بازار کار و حتی مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور هستند.

در این دوره ها تمامی مهارت های تخصصی لازم و نحوه کار با ابزارآلات مخصوص بصورت عملی آموزش داده می شود. به همین دلیل افراد برای ورود به بازار کار دچار مشکل نمی شوند.

کارآموزی و کسب تجربه

از دیگر روش های کسب مهارت و تجربه بصورت عملی، کارآموزی در کنار افراد متخصص می باشد. با استفاده از این روش نیز افراد می توانند به بازار کار ورود پیدا کرده و در شرکت های مختلفی استخدام شوند. ولی مدت زمان یادگیری طولانی تر بوده و به دلیل عدم داشتن مدرک، اثبات تخصص و جلب اعتماد کارفرما جهت استخدام سخت می شود.

جمع بندی:

بطور کلی همه مشاغل فنی پولساز نیاز به تخصص و مهارت خاص خود دارند. به روز کردن مهارت ها و افزایش اعتبار در این مشاغل می تواند آینده شغلی شما را به نوعی تضمین کند. در واقع بدون تخصص و مهارت، اعتبار شما به خطر افتاده و نمی توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

لذا بهترین راه برای کسب تخصص و مهارت های لازم در مشاغل فنی، گذراندن دوره های فنی حرفه ای می باشد. فنی سازان از جمله معتبرترین و تخصصی مراکز موجود در سراسر ایران به حساب می آید. این آموزشگاه به دلیل همکاری با متخصصان باتجربه نقش پررنگی در پرورش نیروی کار دارد. برای کسب اطلاع از جزئیات دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات موبایل و آموزش نصب و تعمیرات کولرگازی به وب سایت رسمی آموزشگاه فنی سازان مراجعه فرمایید.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!