تجهیزات فشار سنجی

22 فوریه 2023
۰ 229 views

سنسور فشار | خرید سنسور فشار و ترانسمیتر فشار | ترانسدیوسر فشار | قیمت سنسور  فشار

سنسور فشار، یک اصطلاح جامع و کلی است که برای توضیح هر ابزاری استفاده می‌شود که بتواند فشار را شناسایی کرده ،یا اندازه‌گیری کند. در کنار ابزار فشار این متداول ترین اصطلاح است که به کارمی برد.یک سنسور فشار، کمیت فیزیکی فشار را به سیگنال الکتریکی استاندارد صنعتی تبدیل می کند.

ما در کالا صنعتی حسگرهای فشار را از عنصر حسگر گرفته تا بسته بندی سیستم را جهت بررسی فنی و مشاوره در انتخاب بهترین سنسور فشار اقتصادی و ایده آل برنامه کاربردی شما عزیزان بهمراه بایگانی کاتالوگ و لیست قیمت سنسور فشار ویکا ، هاگلر ، دانفوس ، دراک ، ترافاگ ، مدکو و غیره در وب سایتها وجود دارد.که شما می توانید آنها را مطالعه کنید.

روش ساخت سنسور فشار

بیایید نگاهی سریع به طراحی و عملکرد یک سنسورفشار بیندازیم. سنسور فشار از محل کانکشن فشار در نقطه اندازه گیری پیچ می شود. عنصر حسگر فشار، فشار موجود را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. تجهیزات الکترونیکی قسمت پایینی، این سیگنال را تقویت و استاندارد می کند. و یک بدنه مناسب آن را در برابر تاثیرات محیطی محافظت می کند.

سیگنال استاندارد شده از طریق اتصال الکتریکی برای ارزیابی سیگنال منتقل می شود. اکنون می بینیم که چگونه اجزا جداگانه در قسمت تولید مونتاژ می شوند. در مرحله اول، کانکشن فشار به عنصر سنسور فشار جوش داده می شود. در کاربرد اندازه گیری فشار، سنسور فشار از طریق کانکشن فشار به نقطه اندازه گیری پیچ می شود. عنصر حسگر، فشار موجود را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند.

پس از آن پی سی بی نصب می شود، این تجهیزات الکترونیکی سیگنال سنسور را تقویت و استاندارد می کنند. اکنون، فقط اتصال الکتریکی لازم بین سنسور و پی سی بی نیاز است این مجموعه اسمبل شده پیش تنش کاری می شود.

برای اطمینان از ثبات فشار طولانی مدت فشار بیش از به این سنسور فشار وارد میشود.در هنگام تنظیم فشار، همزمان، یک آزمایش ولتاژ بالا، برای بررسی عملکرد، انجام می شود. تجهیز ساخته شده همراه با لوازم جانبی بسته بندی می شود. اسناد و مدارک تجهیز، مانند دستورالعمل عملکرد و گزارش آزمایش ضمیمه آن می شود.در نهایت برچسب بسته بندی چسبانده میشود.

سنسور فشار در این موقع است که آماده ارسال میشود.

انواع سنسور فشار

وقتی قصد داریم یک سنسور فشار انتخاب کنیم لازم است با سه نوع فشار که هر کدام به طراحی های مختلف سنسور مرتبط می شوند آشنا باشیم. اکثر حسگرهای فشار، تغییر شکل دیافراگم که تحت تاثیر فشار اعمال شده روی آن شکل گرفته است را مورد سنجش قرار می دهند، و این امری است که دانستن آن بسیار مهم است.

از آنجایی که دیافراگم دو سمت،یا پهلو دارد، فشار دیگری، روی سمت دیگر آن نیز اعمال می شود. تغییر شکل انحراف اندازه گیری شده نتیجه تفاوت فشار بین دو سمت مختلف دیافراگم می باشد.

سنسور های فشار بر اساس فشار مرجع به سه دسته تقسیم می شوند که باید در نظر گرفته شود

۱-فشار مطلق

حسگر فشار ابسولوت یا مطلق قسمت دوم دیافراگم در خلاء قرار می گیرد و تغییر شکل آن دقیقاً به فشار اندازه گیری شده مرتبط می گردد.

۲- فشار نسبی

در حسگر فشار نسبی سمت دوم دیافراگم تحت فشار اتمسفر قرار می گیرد، بنابراین تغییر شکل آن به تفاوت میان فشار اندازه گیری شده و فشار اتمسفر یا محیط مرتبط می گردد.

۳- فشار تفاضلی

در فشار حسگر فشار تفاضلی برای هر سمت دیافراگم دو ورودی مجزا وجود دارد. پس تغییر شکل آن مربوط به تفاوت فشار میان این دو ورودی می شود.

قیمت سنسور فشار بسته به بزرگ و کوچک بودن آن متفاوت است.ضمن این که آنلاین و حضوری نیز در قیمت آن اثر گذار است. همچنین دقت و حساس بودن این سنسورها در قیمت آن تاثیر گذار است. انواع تجهیزات فشار را در ادامه این طور می توان بیان کرد.

  • فشار مطلق یا سنسور

ما می توانیم این دستگاه را به عنوان سنسوری توصیف کنیم که فشار را نسبت به محفظه مرجع که یک خلاء است اندازه گیری می کند.

  • فشار سنج یا گیج

این نوع سنسور فشار، فشار را اندازه گیری می کند یا فشار را نسبت به فشار اتمسفر موجود در حال حاضر مقایسه می کند.

  • فشار خلاء یا سنسور

در این نوع دستگاه اندازه گیری فشار با توجه به خلاء انجام می شود

  • سیل دیافراگم یا گیج

در این نوع سنسورها اندازه گیری فشار با توجه به فشار ثابت انجام می شود

  • فشار دیفرانسیل یا ترانسمیتر

این نوع اندازه گیری زمانی انجام می شود که باید تفاوت بین دو فشار را تعیین

کاربرد سنسورهای فشار چیست؟

در ادامه این مقاله قصد داریم راجع به کاربرد سنسور فشار مطالب مفید و ارزنده ایی را در اختیار شما قرار دهیم.

صنعت خودرو

ابزار دقیق زیست پزشکی

هواپیمایی

صنایع دریایی

دستگاه های الکترونیکی با صفحه نمایش لمسی

مجموعه محصولات ارائه شده توسط گروه ابزار دقیق کالا صنعتی ، طیف گسترده ای از سنسورهای فشار را پوشش می دهد از جمله آنها می توان به انواع کاربردهای تهویه مطبوع صنایع غذایی، ماشین آلات کار سیار، گاز ، پزشکی و صنایع نیمه هادی اشاره داشت.

چرا به اندازه گیری فشار نیاز داریم؟

اندازه گیری فشار در تجهیزات تحت فشار مانند توربین ها، موتورهای آی سی و غیره بسیار مهم است.می توان از آن برای تعیین تلفات در لوله ها و کانال ها استفاده کرد و بنابراین می توان بازده انرژی را تعیین کرد. برای تعیین شرایط جوی می توان از پرشر گیج استفاده کرد.ما می توانیم سرعت جریان را به طور غیر مستقیم اندازه گیری کنیم.اندازه گیری فشار برای عناصر مکانیکی پنوماتیک یا هیدرولیک اجتناب ناپذیر است.

عوامل موثر در انتخاب سنسور فشار

ما باید ویژگی ماده ای را که در حال انجام است در نظر بگیریم مانند

شرایط محیطی سیستم

محدوده فشار فرآیند

ما باید یک سنسور فشار را با توجه به سطح دقت و حساسیت مورد نیاز برای آن فرآیند انتخاب کنیم.

  • فشار استاتیک

اگر سیال در حال حرکت نباشد یا مسدود شده باشد، فشار اعمال شده توسط آن سیال که در فضا حرکت نمی کند، فشار ساکن نامیده می شود.

  • فشار دینامیکی

فشاری که توسط یک سیال متحرک اعمال می شود، برعکس فشار استاتیکی است که فشار دینامیکی نامیده می شود.

انواع سنسور فشار

  • سنسور فشار (مکانیکی)

این نوع سنسور فشار را به نیرو تبدیل می کند و سپس این نیرو اندازه گیری می شود.

  • سنسور فشار (برق)

این سنسور فشار، فشار را به سیگنال الکتریکی آنالوگ تبدیل می کند و اندازه آن با فشار اعمال شده مطابقت دارد.

ترانسمیتر فشار ویکا - فروش ترانسمیتر فشار ویکا-شرکت رهام آرون کنترل

ترانسمیتر فشاردستگاهی است که فشار در یک مایع، سیال خاص یا گاز را اندازه گیری می کند. پرشر ترانسمیتر معمولاً برای اندازه گیری فشار داخل ماشین آلات صنعتی به منظور هشدار دادن به کاربران قبل از وقوع فاجعه استفاده میشود. توجه داشته باشید که این نکته در ترانسمیتر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این دستگاه ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند که بیشتر آنها مربوط به کارهای صنعتی و خودروسازی هستند. این یعنی ترانسمیتر بر روی یک سیستم، که حتی ممکن است این سیستم موتور یک خودرو باشد، نصب میشود و وظیفه اندازه گیری فشار و اطلاع رسانی آن را بر عهده دارد. نحوه تشخیص فشار در ترانسمیتر فشار در سیستم و در فرآیندهای مختلف بسیار راحت است و از یک سیستم خاص به صورت ترکیبی از دو رنگ مختلف برای نشان دادن فشار تفاضلی استفاده میکنند. درحالیکه این ابزار شباهت بسیاری به گیج فشار دارند اما عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است و حضور ترانسمیترها در بسیاری از برنامه های کاربردی ضروری است. حتی در برخی موارد استفاده از پرشر ترانسمیتر برای فرایند نقشی حیاتی بر عهده می گیرد و می تواند برای کارکنان سیستم هم تاثیر گذار باشد.با وارد شدن به سایتهای مختلف می توانید اطلاعات زیادی راجع به این وسیله به دست آورید.

عملکرد ترانسمیتر فشار

جالب است بدانید که بیش از ۵۰ نوع ترانسمیتر فشار در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها با یک سبک و شیوه خاص کار می کند. به همین دلیل توصیف کردن همه آنها در یک مقاله و توضیح دادن آنها در یک روش کار دشواری است. اما به طور کلی فرستنده ها و ترانسمیترهای فشار می توانند تغییرات فشار در شرایط مختلف را اندازه گیری کنند و آن را به صورت یک عدد دیجیتالی گزارش دهند. به عنوان مثال برخی از این ترانسمیترها که وابسته به مواد پیزوالکتریک هستند، می توانند نیروی مکانیکی را به شکل فشار تشخیص داده و آن را تبدیل به جریان الکتریکی کنند. از سوی دیگر، برخی سنسورهای فشار سنج، بر فشار هوای خالص در یک سیستم یا یک مخزن متکی می شوند و از این طریق نسبت به یک فشار خالص کالیبره می شود. بطور کلی کارکرد پرشر ترانسمیتر به این صورت است که یک بخش آن به تشخیص فشار و یک بخش آن به انتقال نتیجه اختصاص می‌یابد. اگر همین ترانسمیترهای پیزوالکتریک را در نظر بگیرید، تغییرات فشار به صورت جریان مکانیکی به آنها وارد میشود. این ترانسمیتر ها می توانند تغییرات مکانیکی را تبدیل به جریان الکتریکی کرده و آن را در قالب یک عدد به صورت آنالوگ یا دیجیتال گزارش دهند. لازم به ذکر است که عملکرد ترانسمیتر فشار متفاوت از ترانسمیتر اختلاف فشار است. یکی از ابزارهایی که در سیستم های اندازه گیری فشار استفاده می شود، هارت کالیبراتور ۴۷۵ امرسون است که برای کالیبره کرده سیستم بر اساس پروتکل هارت استفاده می شود.شما میتوانید این نوع از وسیله را هم به صورت آنلاین و هم بصورت حضوری خریداری کنید.

قیمت ترانسمیتر فشار

قیمت ترانسمیتر فشار متفاوت می باشد وابسته به برند و کیفیت آن متفاوت است.اما موضوعی که مهم است این است که شما این وسیله را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید تا مرغوبیت و کیفیت بالایی داشته باشد.بدون شک ترانسمیتر فشار به عنوان یک ابزار مهم و حیاتی در فرآیندهای مختلف به کار گرفته می‌شود و می‌تواند از بسیاری از فجایع جلوگیری کند. این ابزار که تحت عنوان پرشر ترانسمیتر و یا ترانسدیوسر فشار در بازار هم شناخته می شود، علاوه بر وظیفه اندازه گیری فشار، وظیفه کنترل آن را نیز بر عهده دارد و این در فرایندهای صنعتی بسیار مهم است. کارشناسان فرآیند کارهای زیادی را برای پرشر ترانسمیتر در نظر میگیرند و این به اهمیت فشار در انجام واکنش های شیمیایی یا تغییر حالت مواد بر میگردد. در این مطلب می‌خواهیم ترانسمیتر فشار را به‌عنوان یک سنسور و تشخیص دهنده معرفی کنیم و در نهایت ببینیم که مزایا و معایب آن برای یک فرآیند به چه صورت است. برای خرید برندهای مختلف پرشر ترانسمیتر و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت ترانسمیتر فشار و یا انواع مختلف ترانسمیتر فشار ارزان قیمت با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

کاربردهای ترانسمیتر

کاربردهای این ابزار بسیار وسیع هستند و در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شوند. این دستگاهها در زمره ابزار آلات دقیق قرار می‌گیرند که ممکن است کاربرد آنها مربوط به ماشین آلات صنعتی باشد که در مورد سطح فشار بالا قرار دهند و و قبل از وقوع حادثه، در مورد آن اطلاع رسانی کنند. اگر یک نقش عمومی بخواهیم برای این ابزار ها تعریف کنید، حصول اطمینان از اینکه دستگاه ها در طول فرآیند مورد نظر، تحت فشار بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین قرار نمی گیرند. استفاده از پرشر ترانسمیتر می تواند همراه و مرتبط با دستگاه های دیگر برای اندازه گیری عمق، اندازه گیری ارتفاع، اندازه گیری شدت جریان و یا حتی اندازه گیری افت فشار به منظور جلوگیری از نشت در یک سیستم انجام شود. از این وسیله برای اندازه گیری فشار، مایعات مانند آب، نفت، روغن و گازها مانند هوا و اکسیژن استفاده می شود. این یعنی هم امکان استفاده از ترانسمیتر به صورت انفرادی و هم امکان استفاده از آن به صورت ترکیبی در سیستم‌های صنعتی وجود دارد و نقش اصلی آنها جلوگیری از افزایش و کاهش بیش از حد فشار است. یکی از ابزارهایی که توسط پرشر ترانسمیتر ساخته می شود، دستگاه تست نشتی است. از دیگر ابزارهای اندازه گیری دما به محصولات زیر می توان اشاره کرد که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند.

  • گیج فشار
  • گیج اختلاف فشار
  • سوئیچ فشار
  • کالیبراتور فشار

ترانسمیتر فشار ویکا - فروش ترانسمیتر فشار ویکا-شرکت رهام آرون کنترل

در ابتدا می خواهیم یک تعریف کلی از ترانسمیتر فشار ویکا داشته باشیم. این وسیله یک ابزار برای اندازه گیری فشار و سپس گزارش آن به اتاق کنترل است. اصولا ترانسمیترها هم وظیفه اندازه گیری را بر عهده دارند و هم وظیفه انتقال نتیجه اندازه گیری. شرکت ویکا به عنوان یک شرکت آلمانی توانسته که این محصولات را با کیفیت بالایی وارد بازار کند و در حال حاضر در بیش از ۵۰ کشور دنیا دارای دفتر فروش مشخص است. پرشر ترانسمیتر ویکا می‌تواند کاربردهای مختلفی در حوزه صنعت داشته باشد و به همین دلیل تنوع بالایی برای این محصولات در نظر گرفته شده است.بطور کلی روال اندازه گیری و گزارش فشار در ترانسمیتر فشار ویکا و سنسور فشار ویکا به این صورت است که ابتدا فشار به کمک یک قسمت سنجش محاسبه می شود. این قسمت ممکن است لوله بوردون یا یک دیافراگم باشد که با توجه به میزان فشار تغییر حالت میدهد. این تغییر حالت به یک مبدل یا ترانسدیوسر انتقال داده می‌شود و در آنجا تبدیل به داده های الکترونیکی و دیجیتالی می شود. در نهایت نتایج به دست آمده به صورت تابعی از فشار هستند که ممکن است به صورت حرکت عقربه یا حتی داده های دیجیتال در یک نمایشگر باشند. اما از ترانسمیتر فشار ویکا چند مدل در بازار موجود است که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

  • ترانسمیتر فشار wika a10

این ترانسمیتر به طور ویژه برای محدوده فشاری خاصی طراحی شده است و می توان آن را به عنوان یکی از محصولات دقیق شرکت ویکا معرفی کرد. ترانسمیتر فشار wika a10 قابلیت اندازه گیری فشار در محدوده ۰ تا ۱۰۰۰ بار را دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در حوزه‌های مختلف به راحتی مورد استفاده قرار داد. این ابزار شدت جریان خروجی ۴ تا ۲۰ میلی آمپر را از خود نشان می‌دهد و در کنار آن میزان خطا در اندازه گیری کمتر از ۰٫۲۵ است. برای اتصال این ترانسمیتر از اتصال به کمک مدارهای الکتریکی به صورت کامل های دوتایی و سه تایی استفاده می شود.

  • ترانسمیتر فشار wika s10

ترانسمیتر فشار wika s10 یکی از محصولات محبوب در بین تولیدیهای شرکت ویکا است که می‌تواند محدوده فشار بین ۱٫۵ تا ۱۰ بار را پوشش دهد. در طراحی و ساخت این ترانسمیتر از چدن برای ساخت بدنه استفاده شده است. به همین دلیل استحکام مکانیکی و استحکام خوردگی آن بسیار بالاست. از لحاظ فنی سیگنال خروجی این ترانسمیتر بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است و میزان ولتاژ پشتیبانی برای آنها هم بین ۸ تا ۳۰ میلی ولت تغییر می کند. از این ترانسمیتر فشار ویکا برای حوزه‌های مختلف با سطح فشار پایین استفاده می شود.

  • ترانسمیتر فشار wika s11

استفاده از سنسور تشخیص فشار دیافراگمی در ترانسمیتر فشار wika s11 باعث شده که نحوه اندازه گیری فشار در آن بسیار ساده و معمولی باشد و به همین دلیل در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد. شدت جریان خروجی اندازه گیری شده برای این ترانسمیتر بین ۰ تا ۲۰ میلی آمپر است و ولتاژ پشتیبانی هم برای آن بین ۱۰ تا ۳۰ ولت در نظر گرفته است. استفاده از استنلس استیل برای ساخت بدنه و همچنین توانایی پوشش فشار بین صفر تا ۲۵۰ میلی بار باعث شد که محدوده عملکرد این پرشر ترانسمیتر نسبت به گزینه های دیگر کمتر باشد. اگرچه حوزه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد.

  • ترانسمیتر فشار wika s20

اگر بخواهیم در بین محصولات ترانسمیتر فشار ویکا یک محصول با ویژگی متفاوت جدا کنیم، به احتمال زیاد انتخاب اصلی ما ترانسمیتر فشار wika s20 است. استفاده از فولاد زنگ نزن یا همان استنلس استیل باعث شد که بدنه ترانسمیتر بسیار مقاوم باشد و امکان استفاده از آن در شرایط خورنده فراهم شود. این ترانسمیتر می‌تواند محدوده فشار بین ۰٫۴ تا ۱۶۰۰ میلی آمپر را اندازه گیری کند. در ضمن شدت جریان خروجی از این ترانسمیتر بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است و ولتاژ آن هم بین ۰ تا ۱۰ ولت است.

  • ترانسمیتر فشار wika o10

مدل wika o10 از ترانسمیتر فشار ویکا به طور ویژه برای برخی از کشورهای استوایی و همچنین کشورهای سرد مانند روسیه طراحی شده است. بنابراین این مدل به راحتی می‌توانند در مناطق و در استانهای شرجی به کار گرفته شود. در طراحی و ساخت این ترانسمیتر از استنلس استیل استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر شرایط خوردگی دارد. نحوه اندازه گیری فشار در این ابزار به شکلی است که می تواند محدوده بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ بار را پوشش دهد و شدت جریان خروجی آن هم بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است.

سنسور فشار ملت Melt |قیمت و خرید سنسور و ترانسمیتر فشار ملت | Rexsense

سنسور فشار مذاب که به آن سنسور فشار نیز گفته می شود اکسترودر برای تشخیص و کنترل مقدار دما و فشار در دستگاه‌های تزریق پلاستیک کاربرد دارد.

این سنسورها در دو نوع ترموکوپل دار که مقدار فشار و دما را همزمان اندازه‌گیری میکنند و بدون ترموکوپل که فقط مقدار فشار را اندازه‌گیری می کنند ساخته می شوند.

کاربرد سنسور فشار مذاب

در صنایع پلاستیک و پلی اتیلن تزریق پلاستیک و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف جهت اکسترودرها و همزنها،‌ مخازن روغن، صنایع تولیدمواد غذایی، تولید پت و درب پلاستیکی نوشابه، کیسه های پلاستیکی، گونی پلاستیکی، ورق های پلاستیکی و پلی کربنات و صنایع نساجی

درباره علت استفاده از سنسور فشار مذاب باید بگوییم که ضرورت استفاده سنسور فشار مذاب در دستگاه اکسترودر، جهت بالا بردن کیفیت محصولات تولیدشده، کاهش ضایعات، کاهش خسارات وارده به دستگاه و همچنین ایمنی خط تولید الزامی است

تعریف فشار

فشار عبارت است از نیروی وارد بر سطح

اساس کار سنسور فشار مذاب melt

ترانسمیتر فشار مذاب پارامتر مکانیکی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند، در اکثر سنسورهای فشار مذاب در قسمت نوک سنسور از نوعی دیافراگم مقاوم به حرارت و فشار جهت اندازه گیری مقدار فشار استفاده می‌گردد.

در انتخاب سنسور فشار مذاب باید به موارد زیر دقت شود تا جنسی با کیفیت و مرغوب را بتوانید انتخاب کنید.

دقت سنسور

نوع خورندگی ماده یا سیال در ارتباط با سنسور

محدوده اندازه‌گیری فشار مورد نیاز

نوع سیگنال خروجی مورد نیاز یا انواع خروجی بر حسب انتخاب مشتری

نوع اتصال به تجهیز که از لحاظ فنی به کانکشن مکانیکی و در زبان عامه به نوع رزوه سنسور معروف است

کانکتور خروجی که ۸ یا ۶ پین باشد

شرایط نصب سنسور فشار مذاب

حتما قبل از گرم شدن دستگاه تزریق پلاستیک، سنسور فشار مذاب را بر روی اکسترودر نصب کنید

در موقع نصب بایستی دقت شود تا به نوک سنسور یا دیافراگم ضربه ای وارد نشود

فشار بیش از حد به انتهای پر اب و قسمت آچار خور در زمان نصب باعث شکستن پراب می‌شود

سوالات رایج در مورد سنسور فشار مذاب قابل نصب روی اکسترودر

خریدار سنسور فشار ۳۵۰ بار با خروجی ۴ الی ۲۰ میلی آمپر برای تست سنسور فشار خریداری شده قبل از نصب در محل مورد نظر برای اکسترودر بعد از اینکه تغذیه سنسور را متصل کردم با استفاده از یک میلی آمپرمتر مبادرت به تست خروجی سیگنال کردم ولی هرچه با انگشتم به نوک دیافراگم فشار وارد کردم خروجی نهایتا ۴٫۴ میلی آمپر میشود و فکر میکنم این سنسور ایراد دارد؟

در جواب باید گفت که خیر، سنسور فشار به هیچ عنوان مشکل و ایرادی ندارد و به درستی کار میکند و دلیل این مورد اینست که مقدار فشار وارده توسط نوک انگشت شخص نهایتا می‌تواند ۵ بار نیرو به دیافراگم سنسور فشار وارد کند لازم به ذکر است که برای تست حتما بایستی از دستگاههای پیشرفته در آزمایشگاه کالیبراسیون با فشار بسیار بالا در حدود ۳۰۰ بار نیاز است.

تنها روش تست سالم بودن بدین صورت است که تغذیه سنسور فشار مذاب وصل گردد و خروجی بر حسب سنسور فشار خریداری شده در حالت بدون فشار تست گردد. حتما در حالت آزاد مثلا:سنسور فشاری که خروجی ۴ الی ۲۰ میلی آمپر دارد باید میلی آمپر متر ۴ میلی آمپر را نشان دهد. از آنجا میتوان فهمید سنسور فشار سالم است و اقدامات لازم جهت نصب بروی اکسترودر انجام شود

سنسور فشار ملت Melt |قیمت و خرید سنسور و ترانسمیتر فشار ملت | Rexsense

سنسور های فشار ملت و یا به عبارتی سنسورفشاراکسترودر ، ترانسدیوسرها یا ترانسمیترهای فشاری هستند که در محیط هایی با شرایط دمایی بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان گفت سنسور فشار ملت یک وسیله الکترونیکی است که متغیر فیزیکی، فشار را به سیگنال الکتریکی یا جریان، ولتاژ، Can Open، IO-LINK یا HART در محیطی با شرایط دمایی بالا، تبدیل می کند.

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین کاربرد های سنسور فشار ملت در صنعت امروزه، استفاده از آن در فرآیند اکستروژن در دستگاه های تولید لاستیک و پلاستیک یا همان اکسترودر می باشد و به همین خاطر، آن را نیز به نام سنسور فشار اکسترودر نیز می شناسند. پس در ادامه با ما باشید تا مطالب بسیار ارزشمندی را راجع به این وسیله پر کاربرد در اختیار شما قرار دهیم.

تکنولوژی ساخت سنسور فشار اکسترودر

تکنولوژی پیزو مقاومتی کاملاً خشک و بدون روغن

در این تکنولوژی سیالی جهت انتقال فشار وجود ندارد و فشار سیال از طریق یک فیلم ضخیم یا دیافراگم به صورت مستقیم به سنسور سیلیکونی منتقل می شود. تنش فیزیکی وارده بر دیافراگم سنسور به مداری با نام پل وتستون منتقل می شود که متشکل از ۴ پیزو رزیستور می باشد. از مزایای تکنولوژی خشک می توان به افزایش سرعت پاسخگویی سنسور اشاره نمود.در اصل می توان گفت هدف از این تکنولوژی، انتقال فشار به برد تبدیل کننده فشار به سیگنال الکتریکی بدون دخالت مایع پرکننده می باشد.

تکنولوژی فیلم ضخیم بر روی استیل به همراه مایع پر کننده

در این تکنولوژی عملکرد براساس انتقال هیدرولیکی فشار از طریق مایع پرکننده ای با ضریب تراکم پذیر پایین می باشد مانند ترکیب سدیم و پتاسیم، روغن دیاترمیک به همراه تاییدیه FDA و جیوه.

فشار از دیافراگم اندازه گیری ،اولین دیافراگمی که با سیال مذاب در تماس است توسط کپیلاری و مایع درون آن مایع پرکننده به دیافراگم دوم منتقل می شود. مایع درون کپیلاری می تواند بدون جیوه باشد که متناسب با نوع اپلیکیشن انتخاب می گردد. استرین گیجی که برروی دیافراگم دوم نصب شده است، از تغییرات خطی مقاومت که از انحراف دیافراگم ناشی می شود، در جهت ایجاد سیگنال الکتریکی بهره می برد.بنابراین کل ساختار داخلی جهت انتقال فشار سیال وارد بر دیافراگم سنسور به استرین گیج توسط مایع پرکننده، طراحی شده است و در نهایت استرین گیج فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!