خدمات کارگزاری ارانته برای تریدرهای ایرانی

21 دسامبر 2022
۰ 348 views

چکیده :
کارگزاری ارانته در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته به یکی از بهترین بروکرهای جهانی تبدیل شود. اما دلیل این موفقیت چه بوده است؟

بروکر ارانته

بروکر ارانته

در سال ۲۰۱۸ میلادی، بروکر ارانته فعالیت رسمی خود را در سطح جهانی شروع کرد و تقریبا دو سال بعد وارد بازار ایران شد. ورود این کارگزاری به ایران همزمان با خداحافظی کارگزاری معتبر دیگری با نام هات‌فارکس انجام گرفت که توانسته بود اعتماد تریدرهای ایرانی را جلب کند. پس از خداحافظی این کارگزاری، تریدرها به شدت دچار مشکل شده بودند و هیچیک از کارگزاری‌های فعال در آن زمان، نمی‌توانستند جایگزین مناسبی برای آن باشند. ارانته در دو سال اول حضور در بازارهای جهانی آنقدر کیفیت بالایی از خود نشان داده بود که به محض ورود به بازار ایران، متخصصان متوجه شدند که این کارگزاری، قطعا آینده‌ی درخشانی در بازار فارکس خواهد داشت. بنابراین، متخصصان و تریدرهای باتجربه نه تنها به سرعت سراغ این کارگزاری رفتند، بلکه با معرفی کردن آن به سایر تریدرها، توانستند تجربه‌ی متفاوتی از فعالیت در فارکس را ایجاد نمایند. در این مقاله، قصد داریم خدمات متمایز این کارگزاری را معرفی نموده و در نهایت نیز به شما بگوییم که چه استراتژی معاملاتی می‌تواند برای کسب درآمد بیشتر در این بروکر، استفاده شود.

اعتبار ارانته

برخلاف بسیاری از کارگزاری‌های فعال در ایران که هیچ رگوله‌ای ندارند، ارانته به محض تاسیس توانست دو رگولاتوری معتبر جهانی را دریافت نماید. شعبه‌ی اصلی این کارگزاری دارای رگولاتوری CySec اروپایی بوده که یکی از قوی‌ترین نهادهای نظارتی بر عملکرد بروکرها است. همچنین برای فعالیت در ایران و کشورهای مشابه نیز یک رگولاتوری مجزا از نوع آفشور دریافت نمود. علیرغم قدمت نسبتا کم، سرعت رشد و گسترش بی‌نظیر ارانته باعث شده تا بتواند در رتبه‌بندی‌های جهانی، به سرعت خود را به صدر لیست بروکرهای با کیفیت برساند. در یک ارزیابی تخصصی از سمت وبسایت مرجع FXEMPIRE، ارانته توانست جزو برترین بروکرهای جهانی قرار بگیرد. گفتنی است که هیچیک از سایر کارگزاری‌های فعال در ایران تا کنون موفق به کسب چنین جایگاهی نشده‌اند. طبیعتا خدمات متمایز ارانته باعث شده تا بتواند در چنین مدت کوتاهی، به چنین شهرتی در سرتاسر جهان دست یابد.

مزایای ارانته

اولین نکته که در خصوص ارانته باید به آن اشاره کنیم، میزان کارمزدهای دریافتی است. همانطور که می‌دانید، کارمزد بروکرها به سه شکل اسپرد، کمیسیون و سوآپ یا همان نرخ بهره لحاظ شده است. به صورت کلی (جمع سه مدل کارمزد)، ارانته یکی از کمترین میزان کارمزدها را از تریدرها دریافت می‌نماید. با یک مقایسه‌ی ساده بین اسپرد ارانته با سایر کارگزاری‌ها، متوجه خواهید شد که میزان اسپرد در ارانته تقریبا نصف سایر کارگزاری‌های فعال در ایران است. همین امر نیز باعث شد تا حاشیه‌ی سود تریدرها به شدت افزایش یابد. تریدرهایی که تا پیش از این ممکن بود از درآمد خود در فارکس راضی نباشند، به سادگی با تغییر بروکر خود به ارانته توانسته بودند که به درآمد قابل قبولی دست یابند. اما صرفا کاهش کارمزدها باعث نشده که این کارگزاری بتواند به صدر برترین بروکرهای جهانی راه یابد.

یکی از مزایای errante این است که پیش از ورود به هر کشوری، ابتدا یک تیم تخصصی به زبان همان کشور را دایر کرده تا بتوانند پشتیبان نیاز تریدرها باشند. ارانته زمانی وارد بازار ایران شد که سایر کارگزاری‌ها یا پشتیبانی فارسی نداشتند و یا تیم پشتیبانی آن‌ها کیفیت مطلوبی نداشت. در نقطه مقابل، تیم پشتیبانی فارسی زبان این کارگزاری نه تنها کاملا به نیازهای مشتریان خود اشراف داشت، بلکه با نهایت احترام و ادب پاسخ مشتریان را می‌داد. همچنین، ارانته با معرفی کردن روش واریز و برداشت ریالی آسان و سریع (با کارمزد کم)، توانسته بود که یکی دیگر از مشکلات تریدرهای ایرانی را برطرف نماید. اگرچه اکثر بروکرها یک صرافی فارکس را به عنوان همکار خود معرفی می‌کردند، اما میزان کارمزد تراکنش این صرافی‌ها عموما نزدیک به ۴ درصد بود که عدد و رقم قابل توجهی بود. اما صرافی فارکس همکار ارانته، این کارمزد را بسیار کاهش داد و باز هم باعث شد تا حاشیه‌ی سود تریدرها افزایش یابد.

تنوع حساب‌ها و نمادهای معاملاتی ارانته

ارائه‌ی چهار حساب تخصصی توسط ارانته و تعیین حداقل مبلغ سپرده به اندازه ۵۰ دلار (در حساب استاندارد)، باعث شد تا دست تریدرها برای معامله کردن نزدیک به ۲۰۰ آیتم معاملاتی کاملا باز باشد. اطلاعات هر چهار حساب معاملاتی مختلف ارانته در تصویر زیر نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، هر چهار حساب از مدل اسلامی بوده و در دو حساب اول، هیچگونه کمیسیونی دریافت نمی‌شود. در دو حساب بعدی نیز میزان کمیسیون به ازای هر لات معاملاتی، تنها ۳ دلار خواهد بود که نسبت به سایر بروکرها، بسیار کمتر است.

بروکر ارانته

یکی از متنوع‌ترین سبدهای معاملاتی در میان بروکرهای ایرانی، در اختیار این کارگزاری قرار گرفته است. ارائه‌ی نمادهای معاملاتی در بخش‌های مختلف مارکت باعث شده تا تریدر بتواند در زمان مناسب، از بخش‌های مختلف بازار درآمد کسب نماید. گفتنی است که در حال حاضر، فقط بروکر ifc و بروکر آمارکتس توانسته‌اند سبدهای معاملاتی بزرگتری نسبت به این کارگزاری ارائه دهند. با این حال، نمادهای قابل معامله در ارانته کاملا تخصصی بوده و تقریبا می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای تریدرها در بخش‌های مختلف مارکت باشد.

همانطورکه از حساب‌ها متوجه شدید، تریدرها می‌توانند هم معاملات بلندمدت را بدون دغدغه سوآپ انجام دهند و هم به دلیل اسپرد شناور اندک، استراتژی اسکالپینگ در این کارگزاری قابل اجرا است. تنوع نمادها نیز باعث شده تا دست تریدر برای اجرا کردن انواع استراتژی‌های معاملاتی در این کارگزاری کاملا باز باشد.

ثبت نام در ارانته فارسی

در نهایت، باید به یکی دیگر از مزایای ارانته اشاره کنیم. روند ثبت نام در این کارگزاری بسیار ساده و سریع بوده و در کمتر از دو دقیقه انجام می‌شود. برای ثبت نام در ارانته کافی است تصویر مدرک هویتی خود که دارای اعتبار زمانی است را داشته و بارگذاری نمایید. خوشبختانه در ارانته نیازی به ارائه‌ی مدرک مبنی بر احراز محل سکونت نبوده که همین امر نیز باعث سهولت ثبت نام در آن شده است. متاسفانه سایت این کارگزاری در ایران در دسترس نبوده و برای ورود به آن باید ابتدا آی پی خود را تغییر دهید تا بتوانید مراحل ثبت نام را دنبال نماییم. پس از تکمیل ثبت نام، تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته تا تمامی راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. برای یادگیری بیشتر، می‌توانید راهنمای ثبت نام ارانته به صورت تصویری را در این مقاله مطالعه نمایید.

رتبه بندی بروکر های فارکس

حال که با مشخصات کارگزاری ارانته آشنا شدید، بهتر است بدانید که اگرچه این بروکر در حال حاضر بهترین کارگزاری فارکس در ایران است، اما لزوما ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد. هر کارگزاری چند حساب معاملاتی ارائه کرده و همچنین یک سری قوانین و مقررات خاص را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای مثال، اگر به دنبال اسکالپینگ هستید یا اصطلاحا اسکالپ تریدر هستید، بهتر است از همان بروکر ifc که پیشتر معرفی شد استفاده نمایید. بروکر ifc نه تنها امکان اسکالپینگ را فراهم کرده، بلکه دو گزینه‌ی هدجینگ و معامله در زمان خبر را نیز برای تریدرهای خود فعال کرده است. این گزینه‌ها در اکثر بروکرها ممنوع بوده و اگر تریدر چنین معامله‌ای انجام دهد، حساب معاملاتی وی بسته خواهد شد. برای مثال، بروکر ویندزور نه تنها اجازه‌ی اسکالپینگ را نمی‌دهد، بلکه حتی اجازه‌ی معاملات به سبک آربیتراژ را نیز نداده است که همین امر نیز باعث شده تا داستان‌هایی در خصوص کلاهبرداری بروکر ویندزور مطرح شود. اگرچه این امر کلاهبرداری نیست، ولی شرایط معاملاتی را برای مشتریان خود به شدت دشوار کرده است.

به صورت کلی، رتبه‌بندی بروکرهای فعال در ایران به شرح زیر است:

  • ارانته
  • بروکر ifc
  • بروکر آمارکتس
  • بروکر ITB
  • بروکر آلپاری

هر کدام از کارگزاری‌های فوق، شرایطی را برای تریدرهای خود فراهم کرده‌اند که مناسب بعضی از سبک‌ها و استراتژی‌های معاملاتی خاص است. در خصوص ارانته تا بدینجا توضیحات کافی دادیم، اجازه دهید که سایر کارگزاری‌ها را نیز در ادامه این مقاله بررسی نماییم.

بروکر IFC

کارگزاری IFC بیش از ۱۶ سال است که به عنوان یک کارگزاری معتبر در سطح جهانی شناخته می‌شود. این کارگزاری در هر نقطه از دنیا یک دفتر اختصاصی داشته و تیم پشتیبانی این مجموعه به ۱۸ زبان دنیا، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات مشتریان خود هستند. متنوع‌ترین نمادهای معاملاتی فارکسی را ارائه کرده و همچنین اجازه‌ی ساخت نمادهای اختصاصی را نیز به مشتریان خود داده است. حساب معمولی این کارگزاری دارای بیش از ۶۵۰ نماد بوده و در حساب اختصاصی که با نام حساب نت ترید ایکس شناخته می‌شود، تریدر می‌تواند به بیش از ۳۰ هزار نماد معاملاتی دست یابد. شاید توقع داشته باشید که چنین کارگزاری‌ای چرا در رتبه اول بروکرهای فعال در ایران قرار نگرفته است؟! دلیل آن بسیار ساده بوده و بخاطر میزان کارمزدهای دریافتی است. کارمزدهای این کاگزاری به مراتب از ارانته بیشتر بوده و همین امر نیز باعث شده که نتواند رتبه اول را از آن خود کند. صد البته که این امر به معنای بالا بودن کارمزدها نیست، بلکه ارانته شرایطی خاص و کم کارمزد را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

بروکر آمارکتس

در رتبه سوم، کارگزاری آمارکتس قرار گرفته که در ایران عموما با لقب بروکر سهام شناخته می‌شود. این کارگزاری متنوع‌ترین نمادهای مربوط به مارکت سهام، اوراق قرضه و نهایتا شاخص بورس را ارائه کرده و میزان کارمزدهای آن نیز اندکی کمتر از بروکر IFC است. اصولا تریدرهایی که به دنبال معامله کردن نماد سهام شرکت‌های معتبر جهانی هستند و یا قصد دارند با سرمایه‌گذاری برروی شاخص سهام بورس‌های بزرگ دنیا (مثلا لندن، نیویورک، توکیو و …) یک سرمایه‌گذاری کم ریسک با بازده خوب را تجربه کنند، به سراغ بروکر آمارکتس خواهند رفت. تیم پشتیبانی این کارگزاری نیز کاملا به اوضاع ایران مسلط بوده و در هر شرایطی کمک حال تریدرهای ایرانی خواهد بود. برای آشنایی با بروکر آمارکتس می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

بروکر آی تی بی

یکی از کارگزاری‌های معتبر اما کم اقبال در ایران، بروکر ITB است. جالب است بدانید که کارگزاری آی تی بی بهترین تیم پشتیبانی فارسی زبان را در میان تمامی بروکرها داشته و خدمات پشتیبانی این کارگزاری، ۲۴ ساعته است. همچنین، این کارگزاری تنها کارگزاری فعال در ایران است که هیچگونه کارمزدی بابت واریز و برداشت دریافت نکرده و وجه واریزی را دقیقا با قیمت روز محاسبه کرده و تراکنش را انجام می‌دهد. بروکر آی تی بی به دلیل داشتن بهترین شرایط معاملاتی بر روی نماد طلا یا همان XAU عموما با لقب بروکر طلا شناخته می‌شود. یکی از مشکلات این کارگزاری، ارائه نکردن پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ است. اگر به نمادهای مربوط به فلزات گران‌بها علاقه‌مند هستید و همچنین اصولا با متاتریدر ۵ معامله می‌کنید، می‌توانید مقاله بروکر ITB را مطالعه کرده تا بهتر با این کارگزاری آشنا شوید.

بروکر آلپاری

شاید تعجب کنید که بروکر آلپاری در انتهای لیست بهترین کارگزاری‌های فارکس قرار گرفته باشد. بروکر آلپاری بیش از دو دهه قدمت داشته و انتخاب اول تمام تریدرهایی است که به تازگی با بازار فارکس آشنا شدند. اما این بدان معنا نیست که این کارگزاری، بهترین بروکر بازار باشد. متاسفانه به دلیل قدمت بسیار زیاد و سطح مطلوب خدمات، نام آلپاری به عنوان یک کارگزاری معتبر شناخته شده است. اما بهتر است بدانید که آلپاری در مقایسه با بروکرهایی که امروز در بازار ایران فعالیت دارند، کیفیت بسیار کمی داشته و توان رقابت با بروکرهایی همانند ارانته و آی اف سی را ندارد. این کارگزاری نمادهای محدودی را ارائه کرده و هیچگونه نمادی در بخش سهام ارائه نکرده است. کیفیت تیم پشتیبانی فارسی زبان آن چنگی به دل نمی‌زند و برای صرافی فارکس نیز مجموعه تاپ چنج را معرفی می‌کند که یکی از گران‌ترین صرافی‌های فارکس (برای واریز و برداشت ریالی) است! اگر قصد آشنایی با بروکر آلپاری را دارید، به این مقاله مراجعه نمایید.

جالب است بدانید که حداقل مبلغ واریز برای انجام معاملات در این کارگزاری تنها ۱ دلار ثبت شده است. اما اگر مقاله ثبت نام فارکس را مطالعه نمایید، متوجه می‌شوید که حداقل مبلغ برای این بازار، نباید کمتر از ۲۰۰ دلار باشد. چرا که وجود دیپازیت کم به معنای بالا بردن ناخواسته اهرم بوده و اهرم مستقیما باعث افزایش ریسک خواهد شد. در حساب‌های معاملاتی که با مبلغی کمتر از ۲۰۰ دلار شروع به کار می‌کنند، عموما شاهد ضرر و زیان‌های پیاپی هستیم. بنابراین، بهتر است سمت بروکرهای قدیمی که نتوانسته‌اند خود را با نیازهای امروز تریدرها به روز کنند، نرفته و به جای آن از خدمات بروکرهای معتبر و مدرن استفاده کنید. برای مثال، بروکرهایی همانند فیبو گروپ، روبو فارکس، ویندزور و … اگرچه همگی جزو بروکرهای نامدار و قدمت دار بازار فارکس هستند، اما هیچکدام نتوانسته‌اند که با بروکرهایی همانند ارانته و آمارکتس رقابت کنند و به مرور زمان نیز از صحنه حذف خواهند شد.

جالب است بدانید که بروکر روبو فارکس نیز همین چند وقت پیش، با بازار ایران خداحافظی کرد و تمامی خدمات خود را به روی تریدرهای ایرانی، بست. طبیعتا این بروکرهای قدیمی رفته رفته باید متوجه این موضوع شوند که تریدرهای ایرانی امروزه به بروکرهای مدرنی دسترسی داشته و دیگر تمایلی به استفاده از خدمات قدیمی ندارند. شاید در چند سال گذشته که بروکری به عنوان رقیب جدی برای آن‌ها وجود نداشت، تریدرها مایل یا بهتر بگوییم، ناچار به استفاده از خدمات روبو فارکس داشتند که حتی پشتیبانی فارسی زبان نیز نداشت. اما امروزه، حضور کارگزاری‌های قدرتمند باعث شده تا تریدرها به سادگی بتوانند به خدمات تراز جهانی دست یابند.

بهترین هست

وبسایت بهترین هست با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات فردی و عمومی راه‌اندازی شده است. اگر مایل هستید که اطلاعات خود را در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری به روز نگهداشته و یا نظرات افراد موفق در این بازار را مطالعه نمایید، کافی است برروی لینک وبسایت بهترین هست کلیک کرده تا آخرین مقالات را مطالعه نمایید.

بهترین هست

برچسب ها :
بروکر ارانته,بهترین بروکر فارکس,انتخاب بروکر,کارگزاری فارکس,ارانته فارسی,کابینه شخصی ارانته,کلاهبرداری ارانته,بروکر ifc

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!