بهترین روش های یادگیری مهارت های اولیه کامپیوتر

19 مارس 2023
۰ 876 views

در این مطلب بهترین آموزشگاه های برگزار کننده کلاس های آنلاین و حضوری کامپیوتر در تهران و شهرهای بزرگ ایران را معرفی می کنیم. هم بهترین اساتید و هم بهترین قیمت را دارند و از این بابت مطمئن باشید. روش های مختلفی برای یادگیری سریع و دقیق مهارت های اولیه کامپیوتر و اینترنت وجود دارد. شما می توانید مهارت های اساسی کامپیوتر را در خانه و همین طور خارج از آن یاد بگیرید.

چه مهارت ها برای یادگیری حسابداری در یک آموزشگاه خوب باشد یا مهارت یادگیری مقدماتی خرید اینترنتی لوازم آرایشی امن.

بهترین روش های یادگیری مهارت های اولیه کامپیوتر

معمولا هر فردی از یادگیری هدف خاصی دارد و خیلی مهم است که برای رسیدن به این اهداف از بهترین روش ها برای یادگیری بهره ببرید. ما در این مقاله راهنمای کامل و بهترین روش های یادگیری مهارت های اولیه کامپیوتر را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱-یادگیری مهارت های کامپیوتری به صورت خودآموز

در این حالت شما فقط یک کامپیوتر خریداری کرده و طبق رویه آموزشی عمل می کنید. کامپیوتر یا لپ تاپ همه چیز را از ابتدا تا تبدیل شدن به یک فرد مبتدی به شما آموزش می دهد.

اما یک سری نکات هنگام کار با این دستگاه هست که باید رعایت کنید:

۱-باید بدانید که چه طور آن را روشن و خاموش کنید.

۲- باید از راهنمای ابزار یا دستورالعملی که کامپیوتر از شما می خواهد، پیروی کنید.

۳- باید فکر کرده و از کامپیوتر تان خلاقانه استفاده کنید.

۴- درک اصول اولیه و ابتدایی کار ممکن است یک سال طول بکشد.

۲- یادگیری مهارت های کامپیوتری در یوتیوب

به یوتیوب سر بزنید و در گوشی عبارت ” من می خواهم کامپیوتر را از اول تا سطح پیشرفته یاد بگیرم ” یا “دوره های گام به گام برای یادگیری مهارت های اولیه کامپیوتر ” را جستجو کنید.

یا حتی می توانید “چه طور کامپیوتر را روشن کنم” را جستجو کنید. بعد به کمک هوش مصنوعی به درخواست تان پاسخ داده می شود. حالا هر ویدئویی را که می خواهید، انتخاب کنید و ببینید.

۲ تا ۳ ویدیوی یوتیوب را تماشا کرده و دستورالعمل ها را دنبال کنید. هزاران ویدئو در مورد اصول اولیه کامپیوتر در این پلتفرم وجود دارد و شما بی نصیب نخواهید ماند!

اگر می‌ خواهید مهارت ‌های اولیه را بیاموزید یا فقط می‌خواهید آهنگ‌ و ویدیو پخش کنید، کپی / پیست، طراحی، و یا برنامه ‌نویسی کنید و چیزی را چاپ کنید، آموزش ‌های ویدیویی در این زمینه هم در یوتیوب وجود دارد.

علاوه بر این شما می توانید یادگیری خودآموز و یادگیری در یوتیوب را با هم ترکیب کنید.

۳- شرکت در دوره های آنلاین کامپیوتر

محبوب ترین و پرطرفدار ترین روش برای یادگیری هر نوع مهارت کامپیوتری از خانه که سریع و نسبتا کم هزینه هم باشد، شرکت در دوره های آنلاین است. بله! شما می توانید هر نوع مهارت کامپیوتری را به صورت آنلاین بیاموزید. فقط با آشناییِ یک سری پیش نیاز ها مثل روشن کردن کامپیوتر، وصل کردن آن به اینترنت و باز کردن یک مرورگر می توانید در یک دوره آنلاین شرکت کنید.

۴- شرکت در دوره های حضوری کامپیوتر

سنتی و موثر ترین راه برای یادگیری کامپیوتر، گذراندن یک دوره آموزشی آفلاین و حضوری کامپیوتر در نزدیک ترین مکان به شما است. دوره آفلاین کامپیوتر برای کسانی که می خواهند کامپیوتر را شروع کنند واقعا کاربردی است. بعد از یادگیری تایپ و مهارت های اولیه کامپیوتر، می توانید با اعتماد به نفس بیشتری در یک دوره آنلاین شرکت کنید.

۵- کمک گرفتن از یک مربی برای آموزش مهارت های اولیه کامپیوتر

می توانید از یک متخصص به صورت آنلاین و یا حضوری کمک بگیرید تا به شما در خانه آموزش بدهد . خیلی مهم است که با فرد ماهری تماس گرفته باشید زیرا به هر کسی در این فضا نمی توان اعتماد کرد.

یک آموزشگاه کامپیوتر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ اینفوگرافیک

ترفندهای کامپیوتر (بلد باشید)

در ویندوز۱۰ می توانید شکل و دیزاین منوی استارت را تغییر داده و آن را کاملا شخصی سازی کنید. برای این کار به منوی start رفته و به بخش Personalization مراجعه کنید و گزینه Start را انتخاب کنید. برای مثال به کمک گزینه Show app list in Start menu می‌توانید کاری کنید که لیست برنامه‌ها در سمت چپ منوی استارت نمایش داده نشود. یا به کمک گزینه Use Start full screen می‌توانید منوی استارت را تمام صفحه کنید. گزینه‌های دیگر در این بخش نیز به همین ترتیب به شما کمک می‌کنند تا منوی استارت را طبق سلیقه شخصی خود دیزاین کنید.

ممکن است شما در حال انجام کار روی چند پروژه باشید و نخواهید پروژه ها را باهم اشتباه بگیرید در حالی که فقط یک مانیتور دارید. ویندوز ۱۰ برای سهولت در کار شما ویژگی دسکتاپ چندگانه را ارائه داده است. شما می توانید دکمه های ترکیبی win+tab را فشاردهید در این صورت برنامه های در حال اجرا به نمایش در می آید. در این بخش می توانید با انتخاب New Desktop یک دسکتاپ جدید باز کنید. با این کار برنامه های موجود در دسکتاپ قبلی برای شما نشان داده نمی شود و به راحتی می توانید کار خود را انجام دهید.

در ویندوز۱۰ می توانید روش باز شدن لپ تاپ را انتخاب کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید و در بخش Accounts گزینه Sign-in options را انتخاب کرده و روش ورود خود را انتخاب کنید.

گزینه اول Windows hello face که برای تمام لپ تاپ ها فعال نیست. لازم است بررسی کنید که آیا لپتاپ شما این قابلیت را دارد یا خیر.

گزینه ی بعدی Windows hello fingerprint است که به شما این امکان را می دهد که با حسگر اثر انگشت به لپ تاپ وارد شوید. باید توجه داشته باشید که این گزینه نیاز به برخورداری لپ تاپ از حسگر اثر انگشت دارد.

گزینه Windows hello pin که پیشنهاد خود ویندوز هم هست نیاز به هیچ ویژگی خاصی ندارد و همه لپ تاپ‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. این قابلیت شبیه به پسورد است اما با این تفاوت که نیاز به زدن Entre برای وارد شدن ندارد و بلافاصله بعد از وارد کردن صحیح پین لپ تاپ باز می‌شود.

گزینه‌های Security Key و همچنین Picture Password برای این است که از یک کلید فیزیکی یا یک تصویر برای باز کردن لپ تاپ خود استفاده کنید.

یک ویژگی که ویندوز۱۰ ارائه داده است و ممکن است از آن لذت ببرید استفاده سریع از ایموجی است. همه ما در چت های روزانه های خود به استفاده از ایموجی عادت داریم. این ویژگی اکنون در ویندوز نیز قابل استفاده است شما با فشار دادن کلید های ترکیبی win+. می توانید از ایموجی های ویندوز استفاده کنید.

گاهی وقت ها لازم است تا تصویری از صفحه (اسکرین شات) داشته باشید در ویندوز ۱۰ با کلید های ترکیبی win و shift و S می توانید از صفحه اسکرین شات تهیه کنید. با فشار دادن همزمان این کلید ها وارد این بخش شوید و در بالای صفحه نمایش داده شده مدل اسکرین شات خود را انتخاب کنید. بعد از گرفتن اسکرین شات تصویر کوچک شده آن در پایین صفحه نمایش داده می شود و شما می توانید آن را باز کنید و به اسکرین شات خود نوشته اضافه کنید یا دور قسمت خاصی از آن خط بکشید.

برخی برنامه ها هستند که به محض روشن کردن سیستم اجرا می شوند به این برنامه ها که به آن ها برنامه های Startup می گویند یکی از علل کند شدن ویندوز و هنگ کردن آن هستند. برای رفع این مشکل با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Esc در پنجره باز شده در منوی بالای startup را انتخاب کنید. در این قسمت برنامه هایی را می بینید که status آن ها Enable یا Disable است. برای افزایش سرعت سیستم خود برنامه های که نیاز ندارید را کلیک راست کرده و آن ها را Disable کنید.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!