رگ های ورم کرده رو درمان کنید

5 مارس 2023
۰ 174 views

علائم، علل و درمان واریس - درمانکده

واریس یکی از مهم ترین بیماری های این که برای پا شناخته شده است.در این مقاله به بهترین متخصص واریس اصفهان اشاره خواهیم کرد.جالب است بدانید که این بیماری در گذشته و در بین مادربزرگ و پدربزرگ های شما نیز بوده است اما به جهت نداشتن اطلاعات کافی از وجود این بیماری بی اطلاع بوده اند.

اگر دقت کرده باشید روی قسمتی از پاهای شخص مبتلا به واریس سبز رنگ و یا قرمز رنگ می‌باشد.این رنگ ها نشانه آن هستند که رگ ها در این قسمت تجمع کرده اند.اما اگر بخواهیم به توضیح دقیق تر و جامع تری از واریس دست پیدا کنیم میتوانیم بگوییم که واریس در واقع اتساع سیاهرگها یا وریدها است. همان طور که میدانید در بدن انسان ۳نوع رگ وجود دارد.سرخرگ یا شریان که وظیفه انتقال خون را از قلب به نقاط مختلف بدن دارد.

سیاهرگ یا ورید که وظیفه دارد خون را از اعضا بدن به سوی قلب برمی گرداند و مویرگها هم عروق بسیار کوچکی در محل اتصال سرخرگ وسیاهرگ هستند که در محل آنها به علت داشتن فقط یک لایه سلولی،تبادل مواد غذایی و اکسیژن بین آن ها صورت میگیرد.برای جلوگیری از بروز این بیماری راه حل هایی نیز توصیه شده است، مثلا خوردن غذاهای سالم که به جلوگیری از بروز این بیماری کمک میکند. ورزش های نیز در این زمینه به کمک شما خواهد آمد مثلا حدودا۱۰دقیقه پاهای خود را بالا نگه داشته.این روش ها برای جلوگیری از این بیماری موثر میباشند.

اما شاید برایتان سوال باشد که در چه افرادی واریس شکل میگیرد و یا روش درمان این بیماری چیست.در ادامه مقاله قصد داریم به این موارد نیز اشاره کنیم.

علت بروز واریس و درمان آن

برای ایجاد هر بیماری علتی وجود دارد و لذا درمانی نیز هست.در این قسمت از علت بروز واریس و درمان آن صحبت خواهیم کرد.

علت های زیادی برای بروز واریس وجود دارد اما در اینجا به شایع ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- سن:با بالاتر رفتن سن خطر ابتلا به بیماری واریس افزایش می یابد.از لحاظ پزشکی هرچه سن بالاتر میرود جدار سیاهرگ سخت تر میشود و درون سیاهرگ دریچه ای به نام لانه کبوتر وجود دارد که ضعیف تر میشود.با ضعیف شدن این دریچه احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد.

۲- حاملگی:یکی از عواملی که خطر ابتلا به واریس را افزایش میدهد بارداری می‌باشد.تغییرات هورمونی که در دوران حاملگی ایجاد میشود باعث افزایش حجم داخل عروقی واز طرف دیگر جریان آهسته تر خون مخصوصا در پاها میگردد.

۳-جنس زن:زنها بالاخص در دوران حاملگی ونیز بعد از یائسگی در معرض واریس می باشند.

۴-ایستادنهای طولانی مدت نیز یکی از مهم ترین عواملی است که باعث بروز واریس میگردد.

۵-چاقی

البته عامل موروثی بودن نیز یکی دیگر از عوامل مهم در بوجود آمدن واریس می‌باشد.

در ایران و بویژه در اصفهان پزشکان زیادی در این زمینه فعالیت داشته اند.

شما میتوانید به راحت ترین شیوه ممکن این بیماری را درمان کنید.

در این قسمت به چند روش درمان این بیماری اشاره میکنیم.

پزشکان حاذق اصفهانی درمان های زیادی در این زمینه دارند مانند: لیزر واریس، چسب واریس، اسکلروتراپی ،Rf واریس و سایر روشهای درمان که توسط پزشکان و متخصصان مجموعه ما بصورت کاملا کاربردی و علمی انجام میشود.

شما میتوانید با مراجعه به مجموعه ما و انجام درمان از تخفیف خوبی برخوردار شوید.

متخصصین واریس چه نوع بیماری را درمان میکند؟

متخصص واریس به طور کلی پزشکی است که به طور اختصاصی در زمینه فلبولوژی فعالیت می کند و تجربه و مهارت کافی برای درمان واریس و دیگر بیماری های وریدی را دارد. بیماری هایی که توسط متخصص واریس درمان می‌شود بسیار متنوع است.

  • واریس طنابی

واریس طنابی از شایع ترین بیماری هایی است که توسط متخصص واریس درمان میشود. روش‌های مختلفی برای درمان بیماری در نظر گرفته شده است که لیزر از مهمترین آنها می باشد درمان واریس در اصفهان نیز زیر نظر بهترین پزشکان و متخصصان با تجربه و حرفه ای انجام میشود.

  • مویرگ های عنکبوتی

این مویرگها و سایر عروق ریز سطحی یکی دیگر از علل مراجعه بیماران به متخصص واریس است. معمولاً مراجعین نوع از واریس را خانم‌ها تشکیل می دهند البته در میان آقایان این بیماری در سال‌های اخیر نیز شیوع پیدا کرده است.

دو روش اصلی درمان این رگ ها عبارتند از تزریق و لیزر سطحی

برجستگی رگهای پشت دست می تواند ارثی یا به علت کاری باشد علت مراجعه فرد پزشک زیباتر شدن پشت دست ها می باشد و جنبه بیماری ندارد. برای درمان واریس های پشت دست از لیزر های ظریف در رنگی و معمولاً تزریق استفاده می شود در مجموع می توان ظاهر شدن رگهای واریسی دست را با از بین بردن یا کاهش خاصیت کشسانی پوست مرتبط دانست.

  • واریس زیر چشم

یکی دیگر از علل مراجعه افراد به پزشک واریز زیر چشم می باشد مشخص شدن این رگ ها می توانند از دوران نوجوانی یا سنین بالاتر شروع شود.

  • واریس لگن

واریز لگن یکی از مشکلاتی است که معمولاً در بین خانمهایی که بارداری زیاد و یا بارداری های سنگین و سخت داشته اند به وجود می آید. علائم و نشانه های این واریس به صورت درد و سنگینی زیر شکم بروز می‌کند. معمولاً هم توسط سونوگرافی داخلی مشخص می شود. لازم به ذکر است که در مواردی همراه واریس لگن علائم ظاهری دیگری، مانند واریس در دستگاه تناسلی نیز به وجود می‌آید و مراجعه کنندگان از آن شکایت دارند.

توجه داشته باشید که درمان واریس لگن یکی دیگر از زمینه های کاری متخصص واریس بوده که در بیمارستان انجام میشود. درمان واریس در بیمارستان های اصفهان به صورت حرفه ای توسط متخصصان با تجربه انجام میشود.

سخن آخر

درمان واریس توسط متخصصان و پزشکان حرفه ای و با تجربه انجام می شود. لازم به ذکر است که امکان بازگشت دوباره رگهای واریسی که درمان شده‌اند وجود ندارد. رگهای واریسی که درمان شده اند عود نمی کنند. اما احتمال اینکه رگهای واریسی جدیدی به وجود بیاید است. اگر فردی استعداد ابتلا به واریس را داشته باشد احتمال اینکه بعد از درمان دوباره به رگ های واریس مبتلا شود وجود دارد.

لازم به ذکر است که برای تشخیص بهترین پزشک درمان واریس در اصفهان میتوانید از بیماران او سوال کنید. بیماران بهترین گزینه برای رد یا تایید پزشک حرفه ای و با تجربه هستند .پرشکی که تجربه کافی داشته و سالیانی را در درمان بیماری سپری کرده باشد بهترین پزشک معالج برای شما میباشد و به راحتی می‌تواند هرگونه عارضه ویا مشکلی را برای شما برطرف کند.

علائم واریس چیست؟ درمان واریس برای پیشگیری از تشدید علائم - کلینیک درمان  واریس

بهترین متخصص واریس ایران می تواند با روش های پیشرفته و جدید به بهتر شدن بیماری افراد کمک قابل توجهی کند. لازم به ذکر است که همه افراد ترجیح می دهند تا درمان بیماری واریس را زیر نظر دکتر با تجربه و حرفه ای که بهترین امکانات را داشته باشد انجام دهند. فرقی نمی کند که شما در کدام شهر ایران زندگی می کنید مهم این است که بتوانید بهترین متخصص را پیدا کرده و درباره بیماری خود با او مشورت کنید و درمان خود را در سریع ترین زمان انجام دهید. متخصص عروق همیشه درمان واریس و بیماریهای زمینه ایی آن یعنی نارسائی وریدی تخصص دارد. این پزشکان در طول دوره تخصصی و فوق تخصص خود مهارت ها و تجربه های لازم را در زمینه فرایندهای درون عروق می آموزند. اینگونه از متخصصان در حوزه جراحی عروق، رادیولوژی و غیر مهارت کافی را به دست می‌آورد و در خدمت مردم خود می باشند.

لازم به ذکر است که دیگر تخصص های پزشکی مثل داخلی یا خانواده فعالیتی در زمینه فرایند جراحی یا جراحی‌های کم تهاجمی درون عروقی ندارد متخصص و فوق تخصص در سراسر ایران عزیز با نام هایی همچون جراح عروق، متخصص قلب و عروق شناخته می‌شوند و بیمارانی که دارای واریس هستند می‌توانند با مراجعه به این گونه تخصص‌ها بیماری خود را به راحتی درمان کرده و نگران نباشند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از فضاهایی مثل اینستاگرام به راحتی می توانید تمام رزومه و سوابق کاری متخصصان را در زمینه بیماران واریسی پیدا کرده و بهترین پزشکان برای معالجه خود را پیدا کنید.

البته توجه داشته باشید که روش های خانگی و یا سنتی تیز وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها تا حدودی بیماری واریس خود را درمان کنید. از جمله این روش‌ها را اینطور می توان نام برد.

  • پوشیدن لباس‌های ازاد ترکه جلوی جریان خون را نگیرد
  • رژیم غذایی مناسب
  • ورزش و پیاده‌روی در طول روز
  • بالا نگه داشتن پاها
  • ماساژ پا با روغن های گیاهی و طبیعی
  • پوشیدن جوراب های مخصوص واریس

زمان مراجعه به متخصص عروق

در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره اینکه شما باید چه موقع به متخصص عروق مراجعه کنید مطالب مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم.

۱- ضعف پاها در پایان روز و یا بعد از ایستادن های طولانی

به گفته بهترین متخصصان واریس با اینکه خستگی پاها بعد از ایستادن مدت طولانی امری طبیعی به نظر می‌رسد اما این مشکل طبیعی نیست. این ضعف می‌تواند علامت یک مشکل وریدی باشد توجه داشته باشید که بالا نگه داشتن پاها روشی بسیار خوب برای رهایی از ضعف و خستگی پاها است. لازم به ذکر است که درد و خستگی پا در حالت استراحت یک هشدار بوده و حتما باید به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

۲-خشکی و خارش پوست

مشکلات پوستی مثل خشکی و خارش می تواند نشانه مشکلات وریدی درمان نشده باشد.

۳-دشوار شدن فعالیت های روزانه در اثر درد پا

برای اینکه مطمئن شوید درد پا با مشکلات واریسی ارتباط دارد یا نه حتما باید یک جلسه به متخصص عروق مراجعه کنید.

۴-ابتلا به زخم پا

اگر مشکلات وریدی بدون درمان رها شوند با خطر زخم شدن پا مخصوصا در ناحیه پشت ساق همراه خواهند شد.

۵- متورم شدن رگ ها و تغییر رنگ آنها در صورتی که مشاهده کردید که رگهای پای شما متورم شده و یا تغییر رنگ داده حتماً به پزشک متخصص عروق مراجعه کنید.

وبسیاری از نشانه های دیگر که شما باید به آنها دقت کرده وبا کوچکترین نشانه ایی به متخصص عروق مراجعه کنید.

واریس پا چیست ؟ علل،راه های تشخیص و درمان قطعی بیماری واریس | کلینیک پایتخت

در این مقاله سعی میکنیم مطالب مفید و ارزشمندی را راجع به درمان واریس در اختیار شما قرار دهیم. درمان واریس در اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است. همانطور که اطلاع دارید یک جراح عروق می تواند علاوه بر بیماری واریس بیماریهای مهم تر و وخیم تری مربوط به سیستم عروق را نیز تشخیص و درمان نماید. لازم به ذکر است که بدانید واریس و رگهای عنکبوتی فقط از نظر مشکلات عنکبوتی اهمیت ندارند، بلکه بعضی از مواقع می تواند نشانه ای از وجود بیماری های خطرناک تری بوده و یا باعث عوارض وخیمی مثل لخته شدن خون یا ایجاد زخم های واریس در پوست شود.

تمام این اطلاعات نشان می دهد که تخصص و تجربه یک متخصص و جراح عروق می تواند نقش بسیار مهمی در تشخیص تمام این عوارض و همچنین درمان کامل و موفق آنها داشته باشد. توجه داشته باشید که متخصص و جراح عروق علاوه بر درمان های کوتاه مدت می‌تواند روابط بلندمدت را نیز با بیماران خود داشته باشد و بیماری های عروق را در این گونه از بیماران به طور کامل مدیریت کند.

معمولا اکثر بیمارانی که برای رگهای واریسی یا عنکبوتی زیر نظر پزشکان قرار گرفته و درمان می‌شوند، می‌توانند فعالیت های معمولی روزمره خود مانند برگشت به محل کار را در عرض دو روز شروع کنند.

توجه داشته باشید که درد در تمام بیماران به یک اندازه نیست و معمولاً پزشک معالج قرص های ایبوپروفن را برای رفع درد و ناراحتی تجویز می کند. دستوراتی که لازم است بیمار قبل و بعد از عمل رعایت کند به صورت شفاهی و کتبی به بیماران داده میشود.

تعداد جلسات درمان واریس برای رسیدن به نتیجه

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم متخصصین و جراحان عروق، پزشکان هستند که در زمینه درمان بیماری های مربوط به عروق خونی در بدن دارای تخصص میباشند. در مجموع می‌توان گفت که متخصصین عروق می توانند بیماری هایی را که در زیر به آنها اشاره میکنیم را شناسایی و درمان کنند.

  • بیماری های واریس و رگهای عنکبوتی در بدن افراد
  • بیماری های عروقی
  • زخم واریس
  • نارسایی مزمن رگ
  • لخته شدن خون در رگ ها و سیاهرگ ها
  • آنوریسم عروق احشایی

تعداد جلسات درمان برای اینکه فرد بیمار به یک نتیجه رضایتمندی برسد در جلسه‌ای که پزشک برای بیمار به عنوان جلسه مشاوره خواهد گذاشت مشخص می‌شود. معمولاً یک جلسه برای درمان تمام سیاهرگ های برجسته و بزرگ کافی است اما درمان رگهای عنکبوتی در چند جلسه انجام می‌شود. درمان رگ های عنکبوتی یک بیمار معمولاً در ۳ تا ۵ جلسه در زمانی بین ۴ تا ۶ هفته انجام می شود تا نتیجه خوب و دلخواه ای حاصل شود.

درباره میزان درد درمان واریس باید بگوییم که اکثر بیماران درد مختصر و کمی را موقع درمان تجربه میکنند یا اصلا دچار درد نمی شوند. لازم به ذکر است که این نوع از ناراحتی ها بسیار زودگذر بوده و فقط چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد. اما برای بیماران حساس به درد از بی حسی موقتی یا کیسه یخ استفاده می کنند. هرچند که درد در بین بیماران به یک اندازه نیست اما می توان از قرص های مسکن برای برطرف کردن آن استفاده کرد معمولاً در بیشتر درمانهای واریز عوارض بسیار کم و کوتاهی وجود دارد. بیماران معمولاً با کبودی یا سرخی خفیفی بعد از درمان مواجه شده که آن هم بعد از چند روز برطرف میشود.

سخن آخر

درمان واریس توسط متخصصان و پزشکان حرفه ای و با تجربه انجام می شود. لازم به ذکر است که امکان بازگشت دوباره رگهای واریسی که درمان شده‌اند وجود ندارد. رگهای واریسی که درمان شده اند عود نمی کنند. اما احتمال اینکه رگهای واریسی جدیدی به وجود بیاید است. اگر فردی استعداد ابتلا به واریس را داشته باشد احتمال اینکه بعد از درمان دوباره به رگ های واریس مبتلا شود وجود دارد.

هزینه اسکلروتراپی واریس پا | مزایا و خطرات اسکلروتراپی - دکتر نادر افشاری

روش استاندارد جهانی برای درمان مویرگ‌های ریز عنکبوتی، اسکلروتراپی یا تزریق است. این روش نزدیک به یک قرن قدمت دارد و با گذشت زمان، داروهایی با عوارض جانبی کمتر و اثربخشی بهتر معرفی شده‌اند. اسکلروتراپی هنری است مثل نقاشی که تابلو آن بدن انسان است. قلم‌مو و رنگ آن ترکیب سوزن‌های ریز و محلول اسکلروتراپی است.

انتخاب بهترین ترکیب نیاز به دانش و اطلاعات عمیق از نوع پوست و رگ‌ها دارد. لبخند رضایت بر لب بیماری که اعتمادبه‌نفس خود را برای نمایاندن پاهایش ازدست‌داده نتیجه کار خواهد بود.

لیزر می‌تواند از روی پوست مویرگ‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد. دستگاه‌های لیزر مختلف مانند کوترا، فوتونا و … برای لیزر درمانی رگ‌های عنکبوتی صورت، مویرگ‌های پا و سایر قسمت‌های بدن به کار می‌روند.

برای اینکه به نتیجه مطلوب در لیزر درمانی برسیم لازم است پوست بیمار از لحاظ رنگ و ویژگی‌هایی مثل شکنندگی و نازکی پوست به‌دقت بررسی شود. سپس طول موج مناسب لیزر انتخاب و دوز اشعه تنظیم گردد. برای داشتن لیزر درمانی موفق، سطح تابش (spot size) و بسیاری پارامترهای دیگر مؤثر هستند.

چه افرادی می‌‌توانند متقاضی درمان باشند؟

قبل از درمان با اسکلروتراپی شما باید با پزشکی که در زمینه رگ‌های بدن و مشکلات آنها تخصص دارد صحبت کنید تا شما را ارزیابی کند و به این نتیجه برسد که آیا شما می‌‌توانید متقاضی درمان با اسکلروتراپی باشید یا خیر. جلسه اول مشاوره شامل ارزیابی سیستم عروق بدن و ارزیابی علائم و نشانه‌های شما و بررسی عروق واریسی و تاثیراتی که بر گردش خون دارند می‌باشد. متخصص عروق بر اساس شرایط شما به این نتیجه می‌‌رسد که آیا شما به ارزیابی‌ها و معاینات بیشتر نیاز دارید یا خیر که این امر با انجام اسکن اولتراسوند از عروق بدن آغاز خواهد شد. تهیه نقشه عروق بدن یک بخش از فرایند مشاوره اولیه شما نیست. پزشک در هر مرحله به شما کمک می‌کند و شما می‌توانید بر روی مواردی که اهمیت بیشتری دارد، پاها و سلامت خود تمرکز کنید. اگر شما باردار هستید در دوران شیردهی قرار دارید یا ناتوانی حرکتی دارید نمی‌‌تواند متقاضی انجام اسکلروتراپی باشید و پس از زایمان شما باید حداقل ۳ ماه صبر کنید سپس برای انجام اسکلروتراپی اقدام نمایید. اگر شما از قرص ضد بارداری استفاده می‌کنید می‌توانید متقاضی انجام این روش باشید. در صورتی که در گذشته سابقه لخته شدن خون را داشته اید پزشک پس از ارزیابی شرایط شما و بررسی دست و پا و مشخص کردن علت لخته شدن خون به این نتیجه می‌‌رسد که آیا شما می‌‌توانید متقاضی انجام این روش باشید یا خیر. از عروقی که ممکن است در آینده برای جراحی بای ‌پس مورد استفاده قرار بگیرند برای تزریق دارو استفاده نخواهد شد مگر آن که عملاً غیر قابل استفاده باشند.

نحوه انجام:

اسکلروتراپی در مطب پزشک انجام می‌‌شود و پزشک قسمتی که قرار است درمان شود را تمیز می‌کند و با استفاده از تعدادی سوزن بسیار نازک به طور مستقیم به تزریق محلول به درون رگ می‌پردازد. تعداد رگ‌هایی که در هر جلسه درمان می‌شوند بر اساس سایز، موقعیت رگ و سطح کلی سلامت بیمار تعیین می‌گردد. هنگامی‌ که دارو به درون رگ تزریق می‌شود ممکن است شما دچار مقداری درد و ناراحتی شوید و هنگامی ‌که تزریق درون رگ‌های بزرگ بدن انجام می‌شود شما به مدت یک تا دو دقیقه گرفتگی و درد را احساس خواهید کرد. فرآیند اسکلروتراپی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید. اگر به دنبال کیفیت بالای کار و بهترین متخصص اسکلروتراپی هستید پس همین الان با مطب دکتر هادی زاده تماس بگیرید.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!