بررسی اعتبار بروکر فارکس

22 ژانویه 2023
۰ 242 views

چکیده :
بررسی اعتبار بروکر فارکس شاید یکی از دغدغه های شما عزیزان باشد در این مقاله در خصوص بروکر فارکس و بررسی اعتبار بروکر فارکس صحبت کرده ایم.

برای افرادی که به عنوان معامله‌گران مبتدی و تازه کار برای اولین بار قصد ورود به بازار مالی فارکس را دارند، انتخاب یک بروکر مناسب و معتبر از بین بروکرهای مختلف به منزله اولین گام ورود به این بازار مالی پرطرفدار اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه تعداد زیادی افراد سودجو و کلاهبردار وارد بازار فارکس شده‌اند و به همین دلیل معامله‌گران تازه وارد با بررسی اعتبار بروکر فارکس قبل از ثبت‌نام و اطمینان کامل از معتبر بودن آن می‌توانند معاملات خود را در امن‌ترین شرایط با بهترین امکانات انجام دهند و سود بالایی کسب کنند.

با توجه به افزایش محبوبیت بازار فارکس در بین مردم روزبه‌روز به تعداد کارگزاری‌ها فارکس و بروکرهای ارائه‌دهنده خدمات مالی در این بازار نیز افزوده می‌شود. در این مقاله قصد داریم اعتبار بروکر فارکس را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا از طریق آشنایی با ویژگی‌های یک بروکر معتبر بتوانید بهترین بروکر فارکس را از بین بروکرهای موجود برای ثبت‌نام و شروع معاملات خود در بازار مالی فارکس انتخاب کنید. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

images_1673516445.png

برای بررسی اعتبار بروکر فارکس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به اینکه کشور ما در شرایط تحریم به سر می‌برد، تعداد بروکرهای معتبر و قابل اطمینان که از معامله‌گران ایرانی و زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، کاهش یافته است و به همین دلیل پیدا کردن بهترین بروکر‌های فارکس برای ایرانیان کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما اگر با معیارهای مرتبط با اعتبار بروکر فارکس آشنا شوید انتخاب بروکر برایتان کار راحتی خواهد بود.

با تحقیق راجع به اعتبار یک بروکر می‌توان از سرمایه خود در مقابل کلاهبرداران محافظت کرد و با خیالی راحت به انجام معاملات خود ادامه داد. در ادامه این بخش از مقاله شما را با مهم‌ترین معیارها و روش‌های تشخیص و سنجش اعتبار بروکر فارکس آشنا خواهیم کرد.

توجه به سابقه فعالیت و رزومه کاری بروکر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای بررسی اعتبار بروکر فارکس حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، سابقه فعالیت و رزومه کاری بروکر است. بهترین بروکر فارکس معمولا یک رزومه بسیار جامع، کامل و پرقدرت دارد و تمام معامله‌گرانی که در آن فعالیت دارند، از خدمات ارائه شده در آن کمال رضایت را دارند‌. البته نمی‌توان گفت که همه بروکرهای کم سابقه از اعتبار کافی برخوردار نیستند؛ اما برای اینکه یک بروکر را به عنوان بروکر باسابقه بشناسیم باید حداقل به مدت چند سال در بازار فارکس فعالیت کرده و اعتماد کاربران خود را جلب کرده باشد. به تمام معامله‌گران تازه‌وارد و مبتدی توصیه می‌شود که در یک بروکر فارکس معروف و سرشناس با چند سال سابقه و رزومه درخشان ثبت‌نام کنند.

توجه به رگولاتوری یا نهاد نظارتی ثبت شده برای بروکر

اعتبار بروکر فارکس از طریق رگولاتور یا نهاد نظارتی وابسته به دولت نیز مشخص خواهد شد و به تایید شدن بروکر توسط رگولاتورها یا همان نهادهای معتبر مالی و بین‌المللی رگولیشن گفته می‌شود. رگولاتورها موظف هستند که کار بروکرها را مورد بررسی و نظارت قرار بدهند. معامله‌گران بازار فارکس هرگز نباید به بروکرهای فاقد رگولیشن اعتماد کنند؛ زیرا آن‌ها به قوانین بازارهای مالی پایبند نخواهند بود و ممکن است حق کاربران خود را ضایع کنند‌.

از مهم‌ترین رگولاتورها یا نهادهای نظارتی جهان می‌توان به سازمان بورس و اوراق بهادار در قاره اروپا با نام ESMA، اداره رفتار مالی در کشور بریتانیا با نام FCA، سازمان بازارهای مالی در کشور نیوزیلند با نام FMA، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا با نام ASIC، مرجع پولی در کشور سنگاپور با نام MAS، کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده آمریکا با نام CFTC و انجمن ملی آتی با نام NFA، اداره خدمات مالی در کشور دبی با نام DFSA، اداره رفتار پخش مالی در آفریقای جنوبی با نام FSCA، سازمان نظارت بر بازار مالی در کشور سوییس با نام FINMA و سازمان نظارت مالی فدرال در کشور آلمان با نام BAFIN اشاره کرد. در هر یک از این رگولاتوری‌ها بروکرهای فارکس با مقررات سخت‌گیرانه‌ای مواجه می‌شوند.

images_1673516658.png

توجه به قدرت بالا و پاسخگویی تیم پشتیبانی بروکر

یکی دیگر از معیارهای سنجش اعتبار بروکر فارکس توجه به قدرت بالا و پاسخگویی تیم پشتیبانی مورد نظر است. معامله‌گرانی که قصد ثبت‌نام در یک بروکر را دارند، قبل از انجام مراحل ثبت‌نام بهتر است با تیم پشتیبانی تماس بگیرند و عملکرد اعضای تیم را مورد بررسی قرار دهند. در بروکرهای معتبر پاسخ کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن و با لحنی مودبانه و محترمانه داده می‌شود. چنانچه در زمان تماس با پشتیبانی از نحوه پاسخگویی و خدمات تیم پشتیبانی رضایت نداشته باشید، آن بروکر اعتبار لازم را ندارد. کاربران و معامله‌گران ایرانی امکان مراجعه حضوری به دفتر هیچ یک از بروکرهای فارکس را ندارند و نمی‌توانند با تیم پشتیبانی به صورت رو در رو ارتباط برقرار کنند.

راه‌های برقراری تماس با پشتیبانی بروکر عبارت‌اند از: مراجعه به سایت بروکر و برقراری ارتباط از طریق چت آنلاین، تماس با پشتیبانی از طریق برقراری تماس تلفنی در تمام ساعات شبانه‌روز، ارسال پیام از طریق پیام‌رسان‌های بین‌المللی مانند تلگرام و واتساپ، برقراری ارتباط با استفاده از ارسال ایمیل با نامه الکترونیکی. از بین تمام روش‌هایی که برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی بروکرهای معتبر معرفی کردیم، تماس تلفنی بهترین روش است؛ به ویژه اگر بروکر از زبان فارسی پشتیبانی کند، معامله‌گران ایرانی به راحتی مشکلات و سوالات خود را مطرح می‌کنند.

برای ارسال پیام از طریق تلگرام و واتساپ نیز هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.‌ برای کاربرانی که تمایلی به تماس تلفنی یا استفاده از واتساپ و تلگرام ندارند، چت آنلاین و ارسال ایمیل بهترین گزینه به شمار می‌رود. هرچقدر روش‌های برقراری با تیم پشتیبانی متنوع‌تر باشد، اعتبار بروکر فارکس افزایش می‌یابد.

امکان ارائه حساب دمو یا آزمایشی به معامله‌گران مبتدی

ارائه حساب دمو یا آزمایشی به معامله‌گران مبتدی بازار فارکس معیار دیگری است که نشان‌دهنده اعتبار بروکر فارکس است. به جرات می‌توان ادعا کرد که تمام بروکرهای معتبر بازار مالی فارکس بدون استثناء به کاربران تازه‌وارد و مبتدی خود حساب دمو یا آزمایشی ارائه می‌دهند تا با تمرین در این حساب بدون ریسک و بدون از دست دادن سرمایه تجربه خود را افزایش دهند و با اعتماد به نفس و اطلاعات بالاتری به انجام معاملات واقعی در فارکس بپردازند. از طریق حساب آزمایشی امکان آشنایی با نحوه عملکرد پلتفرم‌های معاملاتی نیز وجود دارد.

بررسی افتخارات و جوایز کسب شده توسط بروکر

یکی دیگر از مشخصات و معیارهایی که اعتبار بروکر فارکس را نشان می‌دهد، بررسی افتخارات و جوایز کسب شده توسط بروکر است. معمولا در سایت بروکرهای معتبر می‌توان افتخارات و جوایز آن‌ها را به راحتی مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که اعضای تیم بروکر فارکس برای رسیدن به اهداف و دستاوردهای خود چه اندازه تلاش و پشتکار داشته‌اند و از کدام جشنواره‌های بین‌المللی و سازمان‌های معتبر جایزه گرفته‌اند.

images_1673516668.png

توجه به نمادهای معاملاتی و جفت ارزهای ارائه شده توسط بروکر

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس و سنجش اعتبار بروکر فارکس منتخب خود نمادهای معاملاتی و جفت ارزهای ارائه شده آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. در بروکرهای معتبر تعداد زیادی از جفت ارزها و نمادهای معاملاتی متنوع در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد. لیست نمادهای معاملاتی موجود در بازار فارکس عبارت‌اند از: نماد دلار آمریکا USD، نماد ین ژاپن JPY، نماد پوند انگلیس GBP، نماد فرانک سوئیس GHF، نماد دلار نیوزیلند NZD، نماد دلار کانادا CAD، نماد دلار استرالیا AUD، نماد پرو مکزیک MXN، نماد دلار سنگاپور SGD، نماد لیر ترکیه TRY، نماد یوان چین CNH، نماد زلوتی لهستان PLN، نماد راند آفریقای جنوبی ZAR، نماد فلز گران‌بهای طلا XAU، نماد فلز نقره XAG، نماد فلز مس COPPER، نماد فلز نیکل OTC و نماد نفت خام UKBRENT، کالاهای مهم و استراتژیک مانند گندم، ذرت، شکر، قهوه و …، تمام جفت ارزهای mojor یا اصلی، جفت ارزهای کراس و شاخص‌های مهم بزرگ‌ترین بورس‌های دنیا.

توجه به نحوه افتتاح حساب، واریز و برداشت در بروکر برای معامله‌گران ایرانی

هنگامی که به عنوان یک بروکر یا معامله‌گر ایرانی قصد دارید وارد بازار بزرگ فارکس شوید و به انجام معامله بپردازید، باید در زمان بررسی معیارهای اعتبار بروکر فارکس مورد نظر خود به نحوه افتتاح حساب، واریز یا برداشت در بروکر توجه داشته باشید. در سیاست‌های مالی هر یک از بروکرها حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب متفاوت است و نحوه واریز یا برداشت از حساب نیز با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

اگر به عنوان یک معامله‌گر ایرانی در یکی از کشورهای خارجی ساکن هستید، کار بسیار راحتی در پیش خواهید داشت و به راحتی می‌توانید از طریق کارت بانکی صادر شده در کشور خارجی برای واریز یا برداشت از حساب خود اقدام کنید. اما برای معامله‌گرانی که در داخل ایران ساکن هستند، به دلیل تحریم‌‌های اعمال شده بر ضد کشور ما فقط باید به سراغ بروکرهای معتبری بروند که امکان واریز یا برداشت ریالی را نیز برای آن‌ها فراهم کرده باشد. در بهترین بروکر فارکس علاوه بر واریز ریالی امکان استفاده از روش‌هایی مانند وب مانی، پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و تتر نیز وجود دارد.

دسترسی به اهداف سرمایه‌گذاری از طریق پلتفرم‌های معاملاتی ارائه شده توسط بروکر فارکس

یکی دیگر از روش‌های پی بردن به اعتبار بروکر فارکس این است که پلتفرم‌های معاملاتی آن را مورد بررسی قرار دهید. دستیبابی به اهداف سرمایه‌گذاری و امکان دسترسی به نمادها و ابزارهای معاملاتی بازار فارکس فقط از طریق پلتفرم‌های معاملاتی ارائه شده توسط معتبرترین بروکر فارکس امکان‌‌پذیر است.

در بروکرهای معتبر علاوه بر پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴، پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ و پلتفرم CTrader می‌توان به پلتفرم‌ اپلکیشن موبایل و پلتفرم وب نیز دسترسی پیدا کرد. این معیار سنجش اعتبار بروکر فارکس به معامله‌گران این بازار مالی کمک می‌کند که به راحتی در تمام شرایط بتوانند معاملات خود را به خوبی انجام دهند و سود بالایی به دست بیاورند. میزان امکانات موجود در پلتفرم متاتریدر ۵ نسبت به متاتریدر ۴ بیشتر است و در هر زمان و مکانی می‌توان به اپلکیشن موبایل دسترسی داشت.

داشتن سیستم کپی تریدینگ

داشتن سیستم کپی تریدینگ نیز شانس انتخاب بروکر فارکس را افزایش می‌دهد و به معامله‌گران بازار فارکس اجازه می‌دهد که معاملات معامله‌گران حرفه‌ای و باتجربه را به راحتی کپی کنند. این سیستم برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در بازار مالی فارکس مورد استفاده قرار گرفت. در آن سال معامله‌گران موفق و با سابقه با به اشتراک گذاشتن معاملات خود اجازه دادند که استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی آن توسط معامله‌گران مبتدی و تازه‌کاری که فرصت کافی برای دنبال کردن بازار را ندارند، کپی شود.

از مهم‌ترین مزایای کپی تریدینگ به عنوان یکی از مهم‌ترین مشخصات اعتبار بروکر فارکس می‌توان مواردی مانند صرفه‌جویی در وقت، کمک به معامله‌گران مبتدی و بی‌تجربه، امکان استفاده از دانش و تجربه معامله‌گران حرفه‌ای و زبده، امکان مشاهده سابقه فعالیت آن‌ها و منبع درآمد برای معامله‌گران را نام برد.

images_1673517070.png

معرفی بروکر لایت فارکس یکی از بروکرهای معتبر و پرطرفدار در بین ایرانیان

در بخش‌های قبلی مقاله تمام معیارهایی که نشان‌دهنده اعتبار بروکر فارکس است را معرفی کردیم و درباره هر یک توضیح دادیم. در این بخش به معرفی ویژگی‌های بروکر لایت فارکس یکی از بروکرهای معتبر و پرطرفدار بین ایرانیان می‌پردازیم. بروکر لایت فارکس( Lite Forex) فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز کرد و توانست در طول این هجده سال فعالیت درخشان توجه بسیاری از معامله‌گران فارکس از جمله ایرانیان را به سمت خود جذب کند. این بروکر معتبر از ۲۱ زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و خدمات گسترده‌ای به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارائه محتوای آموزشی کامل و باکیفیت برای کاربران فارسی زبان، پشتیبانی از مشتریان در تمام ساعات شبانه‌روز، استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر چهار و پنج، ارائه دو نوع حساب اصلی شامل حساب ECN و حساب Classic، امکان واریز و برداشت به صورت ریالی، متنوع بودن نمادهای معاملاتی مانند جفت ارزها، فلزات گران‌بها مانند طلا و نقره، نفت، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، شاخص‌های معروف بورس‌های بزرگ آمریکا از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای بروکر لایت فایننس محسوب می‌شوند‌.

جمع بندی

در این مقاله چند معیار بسیار مهم برای سنجش اعتبار بروکر فارکس را مورد بررسی قرار دادیم و بروکر Lite Forex یکی از پرطرفدارترین بروکرهای فارکس در بین ایرانیان را معرفی کردیم. با شناخت معیارهای انتخاب بهترین بروکرهای فارکس به راحتی می‌توان به میزان اعتبار بروکر منتخب خود پی برد و با اطمینان خاطر آن را برای افتتاح حساب و شروع معامله در آن اقدام کرد. آشنایی یک معامله‌گر مبتدی و بی‌تجربه با ویژگی‌های یک بروکر معتبر فارکس در شناسایی و تشخیص بروکرهای کلاهبردار نیز به او کمک می‌کند. امیدواریم از مطالعه این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. همچنین شما میتوانید از خدمات بینظیر سایت تجارت فارکس بصورت رایگان استفاده کنید.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!