آشنایی با تجهیزات ارتباطی

10 می 2023
۰ 582 views

خرید تلفن تحت شبکه - لیست قیمت انواع تلفن تحت شبکه - خرید تلفن VoIP- نت من

تلفن تحت شبکه که برخی آن را با نام تلفن IP نیز می شناسند، برخلاف تلفن های سنتی و قدیمی بوده و کارایی بسیار بیشتری دارند.

این نوع تلفن ها توسط فناوری ویپ شروع به کار می‌ کنند و امواج صوتی را از طریق اینترنت منتقل می کنند.

جالب است بدانید از نظر شکل ظاهری تلفن های تحت شبکه با تلفن های سنتی و معمولی تفاوت چندانی ندارند و تنها کارکرد آن ها با هم متفاوت است.

برای راه اندازی تلفن های IP، ابتدا باید آن را به شبکه های کامپیوتری متصل کرد تا بتواند امواج صوتی را در بستر اینترنت منتقل کند و باعث برقراری تماس و انتقال صدا شود.

استفاده از تلفن های تحت شبکه مزایای زیادی نیز دارد که در ادامه قصد داریم شما را با مزایای استفاده از اینگونه تلفن ها آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خوب است بدانید تلفن های تحت شبکه در انواع مختلفی در بازار موجود میباشد که هر کدام از آنها کاربرد خاصی دارند‌.

خوب است با انواع تلفن های تحت شبکه و کاربردهای هر کدام از آن ها آشنا شوید تا مطابق با نیاز خود بهترین مدل آن را تهیه نمایید.

تلفن تحت شبکه کارشناسی

با وجود این که این نوع تلفن ها، امکانات چندانی ندارند اما به دلیل قیمت مناسب و ارزانی که دارند اغلب کارمندان از آن استفاده می کنند.

اپراتوری

از آنجایی که منشی ها و اپراتورها بایستی به تمام داخلی ها دسترسی سریع و آسان تری داشته باشند، استفاده از تلفن های تحت شبکه برای آن ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود چرا که با استفاده از اینگونه تلفن ها به تمامی داخلی ها در سریعترین زمان ممکن دسترسی خواهند داشت.

مدیریتی

تلفن های تحت شبکه مدیریتی به گونه ای طراحی شده اند که دارای ظاهری زیبا و امکاناتی عالی هستند و کاملا مناسب مدیران شرکت ها می باشد.

با وجود این که امروزه استفاده از تلفن تحت شبکه دارای مزیت های زیادی می باشد، اما در عین حال محدودیت هایی نیز در استفاده از آن وجود دارد.

از آنجایی که این تلفن ها از طریق شبکه های اینترنتی کار می کنند، اگر خللی در آن به وجود آید و دچار قطعی گردد، استفاده از تلفن تحت شبکه نیز با اختلال مواجه می شود.

بنابراین ممکن است استفاده از تلفن های تحت شبکه با محدودیت هایی روبه رو شوند که بایستی نسب به رفع آنها اقدام کرد.

خوب است بدانید استفاده از تلفن تحت شبکه دارای مزیت های زیادی می باشد که در ادامه قصد داریم به اختصار به معرفی آن ها بپردازیم.

از جمله مزیت های استفاده از تلفن تحت شبکه که می توان به آن اشاره کرد، نصب سریع و آسان آن می باشد به طوری که برای نصب آن‌ نیازی به نیروی متخصص نیست و به راحتی نصب می گردد و در نتیجه در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

به کار انداختن تلفن تحت شبکه، نیازی به کابل کشی های مجدد ندارد و تنها کافیست از کابل های موجود در شبکه استفاده کرد و تلفن را راه اندازی کرد.

اگر دقت کرده باشید استفاده از تلفن های قدیمی همواره با ایجاد صداهای آزار دهنده همراه بود اما استفاده از تلفن های تحت شبکه به این صورت نیستند و صداها را با بهترین کیفیت منتقل می کند.

تلفن تحت شبکه با توجه به مدل و امکاناتی که دارد، با قیمت های متفاوتی به فروش میرسد در واقع هرچه میزان امکانات بیشتر و کیفیت آن بالا باشد، با قیمت گران تری به فروش می رسد.

قیمت تلفن تحت شبکه نسبت به تلفن های آنالوگ گران تر است اما با توجه به امکاناتی که دارد به صرفه می باشد‌.

توصیه می کنیم قبل از خرید این نوع تلفن ها ابتدا به نوع شغل خود توجه کنید تا تلفنی که خریداری می کنید کاملا مطابق با نوع نیاز شما باشد.

بهتر است قبل از این که تلفن تحت شبکه را از فروشگاه خریداری کنید، نسبت به سالم بودن آن‌ اطمینان حاصل کنید برای این کار بهتر است ابتدا آن را تست کنید و سپس خریداری کنید.

از دیگر نکاتی که بهتر است به در هنگام خرید تلفن تحت شبکه به آن توجه کنید، دارا بودن کارت گارانتی می باشد اینگونه در صورتی که تلفن نیاز به تعمیر داشت به راحتی می توانید از طریق مراجعه به نمایندگی های فروش آن اقدام به تعمیر آن کنید.

….

خرید مینی کیس - خرید آنلاین مینی کیس - لیست قیمت مینی کیس- نت من

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در کشور تولید مینی کیس ها به دلیل مزایایی که دارند بسیار افزایش پیدا کرده است.

مینی کیس در واقع کامپیوترهایی در ابعاد کوچک تر از حد استاندارد هستند اما قابلیت های آن ها تفاوت چندانی با کامپیوترهای ابعاد بزرگ ندارد.

جالب است بدانید هرچه مینی کیس اندازه کوچک‌ تری داشته باشد و عملکرد آن کم سروصدا تر باشد، بهترین نوع آن در بازار است.

قیمت پایین و حمل آسانی که این مینی کیس ها دارند باعث شده است مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

در صورت تمایل می توانید همراه با کامپیوترهای قدیمی خود از مینی کیس نیز به طور همزمان استفاده کنید این امر باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

در ادامه قصد داریم مطالب بیشتری در زمینه مزایای استفاده از مینی کیس و نکات خرید آن در اختیار شما قرار دهیم.

از مزایای استفاده از مینی کیس می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سایز و اندازه کوچک‌

اندازه کوچک‌ مینی کیس سبب شده است که فضای کمتری را اشغال کند و به دلیل وزن سبک و حمل آسانی که دارد، گزینه بسیار مناسبی برای کارمندان و دانشجویان می باشد‌.

  • قیمت مناسب

اگر له دنبال خرید کامپیوتری ارزان قیمت ولی با قابلیت های بالایی هستید، خرید مینی کیس می تواند برای شما مناسب باشد.

می توانید با خرید مینی کیس هزینه های خود را کنترل کنید و به دلیل مصرف پایینی که دارد، در هزینه های مربوط به مصرف برق نیز صرفه جویی کنید.

  • نیاز نداشتن به تعمیر مکرر

مینی کیس به گونه ای طراحی شده است که انرژی گرمایشی بسیار کمتری مصرف می کند و در صورت استفاده مکرر از آن، چندان گرم‌‌ نمی شود و می‌توان از آن در مدت زمان بیشتری استفاده کرد و نیازی به تعمیر مکرر ندارد.

زمانی که به قصد خرید مینی کیس به بازار مراجعه می‌ کنید خوب است نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید نوع با کیفیت آن را خریداری کنید.

توجه داشته باشید قبل از خرید مینی کیس بایستی به ابعاد و اندازه آن‌ دقت کنید و متناسب با نوع نیاز خود مینی کیس مناسبی انتخاب و خریداری کنید.

گرافیک دومین عاملی می باشد که باید حتما در هنگام خرید مینی کیس آن را در نظر بگیرید و ترجیحا بهتر است به دنبال مینی کیسی باشید که از گرافیک خوب و نسبتا بالایی برخوردار باشد.

اگر خواهان خرید مینی کیسی هستید که به هنگام کار کردن با آن هنگ نکند، توصیه می کنیم دستگاهی خریداری کنید که حجم و حافظه بالایی داشته باشد تا بتواند ذخیره سازی اطلاعات را به خوبی انجام دهد و در عملکرد آن اختلالی ایجاد نشود‌.

نکته آخر برای خرید مینی کیس، دارا بودن کارت گارانتی و خدمات پس از فروش آن می باشد که در صورت خرابی قطعات مینی کیس می توان با مراجعه به نمایندگی های فروش آن به راحتی اقدام به تعمیر با تعویض آن نمود.

با پیشرفت علم و تکنولوژی گیمر های بسیار حرفه ای و ساخته شده ای در فضای مجازی شروع به فعالیت کرده اند که از این رو به درآمد بسیار مناسبی نیز رسیده اند و گیمر ها بخش بزرگی از دنیای تکنولوژی را در اختیار خود گرفته اند.

اما اگر شخصی به دنبال یک محصول بسیار با کیفیت، کم جا و همچنین با سرعت و عملکرد بی نظیری می باشد این محصول می تواند بهترین انتخاب او باشد.

همانطور که میدانید بازی های کامپیوتری نیاز به سیستم های بسیار پرقدرت و با کیفیتی دارند بنابراین سال‌ های گذشته صرفا فقط کیس های بزرگ انتخاب اصلی گیمر ها بود اما امروزه کیس های کوچکی تولید شده‌اند که از کارایی و کیفیت بیشتری نسبت به کیس های معمولی برخوردار هستند و جای بسیار کمتری نیز اشغال می کند و حمل و نقل آن ها بسیار راحت تر می باشد.

به همین دلیل اکثر گیمر های امروزی سیستم های قدیمی و از کار افتاده خود را کنار گذاشته اند و رو به سمت مینی کیس های پیشرفته امروزی آورده اند.

…….

خرید گیت وی - لیست قیمت گیت وی- نت من

گیت وی از لحاظ لغوی به معنای دروازه است در واقع به صورت یک راه ورود و خروجی عمل می کند و باعث می شود دو شبکه اینترنتی به یکدیگر متصل شود.

گیت وی به عنوان یک نوع دستگاه سخت افزار به فروش می رسد که می تواند دروازه ای بین دو شبکه ایجاد کند و نقطه ابتدا و انتهای مسیر انتقال اطلاعات در بین دو شبکه می باشد و تمامی داده ها از این دروازه عبور خواهند کرد و در نتیجه باعث اتصال دو شبکه به یکدیگر می شود.

جالب است بدانید گیت وی در انواع متفاوتی طراحی شده است که هر کدام کاربردهای خاصی دارد که باید متناسب با نوع نیاز خریداری شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع گیت وی و مزایایی استفاده از آن بیشتر آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این خصوص دریافت کنید.

همانطور که اشاره شد گیت وی به انواع مختلفی تقسیم‌ می شود که هر کدام دارای ویژگی و کاربردهایی خاصی می باشد که بهتر است با انواع و کاربردهای آن آشنا شوید.

گیت وی ها بر اساس جریان داده ها در دو نوع تقسیم بندی می شود: یک طرفه و دو طرفه

گیت وی یک طرفه

این نوع گیت وی همانطور که از نامش مشخص است، توانایی انتقال جریان اطلاعات فقط از یک طرف را دارد و دیگر قادر نخواهد بود اطلاعات را از جهت برعکس انتقال دهد.

این نوع گیت وی ها اغلب به صورت دستگاه های آرشیو کاربرد دارند.

گیت وی دوطرفه

این نوع گیت وی بر خلاف گیت وی های یک طرفه، توانایی انتقال اطلاعات از هر دو جهت را دارد که باعث کاربرد بیشتر آن گردیده است‌.

برخی از گیت وی های دوطرفه به صورت دستگاه های همگام ساز استفاده می کنند.

جالب است بدانید اکثر صاحبان مشاغل به دلیل مزایایی که استفاده از گیت وی دارد، از این نوع سیستم در فرایند انجام کارهای اینترنتی خود استفاده می کنند.

در ادامه به اختصار به برخی از فواید استفاده از گیت وی اشاره کرده ایم:

  1. یکی از مزایای استفاده از گیت وی قیمت مناسب آن می باشد به طوری که نسبت به سایر شبکه های مخابراتی هزینه استفاده از این نوع سیستم بسیار مناسب تر است.
  2. سرعت برقراری تماس تلفنی توسط گیت وی ها، بسیار بالاتر از دیگر شبکه های مخابراتی می باشد.
  3. شاید برخی بر این باور باشند که بهره گیری از گیت وی کاری پیچیده و سختی به نظر برسد در حالی که این عقیده غلط است و استفاده از این سیستم بسیار ساده بوده و در دسترس همگان می باشد.
  4. از دیگر مزیت های گیت وی می توان به این مورد اشاره کرد که این سیستم به پهنای باند زیادی نیازی ندارد که این‌ امر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.

حال که با انواع و کاربرد گیت وی آشنا شدید شاید این پرسش به وجود آید که قبل از خرید این سیستم توجه به چه نکاتی مهم است؟

در پاسخ باید گفت که قبل از خرید گیت وی نوع نیاز و کاری که تمایل دارید با این سیستم انجام دهید را مشخص کنید تا بتوانید با توجه به نوع کاربرد گیت وی، بهترین نوع آن را خریداری کنید.

در درجه دوم، در هنگام خرید گیت وی بایستی میزان بودجه ای که در نظر دارید برای خرید گیت وی صرف کنید را در نظر بگیرید و متناسب با بودجه و قیمت گیت وی، مناسب ترین آن را تهیه نمایید.

توصیه می کنیم قبل از خرید گیت وی اطلاعات و نوع اجرای گیت وی را از فروشنده دریافت کنید و نسبت به سالم بودن آن‌ اطمینان حاصل کنید تا بعد از خرید آن و به هنگام استفاده از آن دچار خطا و اشتباه نشوید.

در آخر توصیه می شود به هنگام خرید گیت وی، مدت زمان گارانتی و پشتیبانی آن را بررسی کنید تا با خیالی آسوده اقدام به تهیه این سیستم نمایید.

….‌‌…

مشخصات، قیمت و خرید سوییچ دو پورت وی نت مدل VGA Switch | دیجی‌کالا

سوئیچ در واقع یک نوع ابزاری می باشد که باعث اتصال چندین ابزار ارتباطی نظیر کامپیوتر، پرینتر و سرور به یکدیگر می باشد و باعث ارتباط و تعامل این شبکه ها با یکدیگر می شود.

سوئیچ شبکه علاوه بر نقطه اتصال چند شبکه به یکدیگر، به عنوان یک نوع کنترل گر نیز فعالیت می کند و ارتباط سیستم های دیگر را به نوعی کنترل می کند.

لازم به ذکر است بر اساس شرایط مدیریت سوئیچ شبکه، به سه نوع تقسیم بندی می شود که شامل: سوئیچ های مدیریتی، غیر مدیریتی و سوئیچ های هوشمند می شود که انتخاب آن ها بایستی بر اساس نوع و میزان شبکه مورد نظر انجام گیرد.

سوئیچ شبکه با سرعت بالایی که دارد توانایی دریافت و انتقال داده ها از چندین ابزار مختلف در یک شبکه محلی را دارد.

در ادامه مطالب بیشتری در خصوص کاربرد انواع سوئیچ های شبکه در اختیار شما گذاشته شده است که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست.

همانطور که پیشتر گفته شد، از مهم ترین کاربرد سوئیچ شبکه اتصال شبکه های مختلف به یکدیگر به صورت همزمان می باشد که از این طریق می‌ تواند داده و اطلاعات را منتقل کند.

در واقع استفاده از سوئیچ ها این امکان را به کاربر می دهد که به صورت همزمان ده ها دستگاه مختلف را به یکدیگر وصل کند.

علاوه بر این با استفاده از سوئیچ می‌ توان دسترسی بخش های شبکه را کنترل کرد و مانع از انتقال و عبور ترافیک دو دستگاه از مسیر دستگاه های دیگر در شبکه مورد نظر می گردد.

جالب است بدانید از طریق استفاده از سوئیچ های شبکه می توان با سرعتی بیشتر از سرعت اینترنت، ارتباط بین دستگاه ها را فراهم نمود که این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه نیز می گردد.

سوئیچ های شبکه در سه دسته سوئیچ مدیریتی، سوئیچ غیر مدیریتی و سوئیچ صنعتی تقسیم بندی شده است که هر کدام کاربرد و ویژگی های مختلفی دارد.

  • سوئیچ مدیریتی

از این نوع سوئیچ ها به علت حساسیت و دقتی که دارند، اغلب برای سازمان ها و شرکت های بزرگی مناسب می باشد که ناچار هستند از راه دور و کاملا با دقت و محافظانه شبکه های خود را مدیریت و نظارت کنند.

با استفاده از این نوع سوئیچ این امکان را به کاربران می دهد که به یک شبکه کاملا مورد اعتماد و دقیق دسترسی داشته باشند و از این طریق به نظارت اطلاعات شبکه و کنترل آن از راه دور بپردازند.

  • سوئیچ های غیر مدیریتی

این نوع سوئیچ ها بر خلاف سوئیچ های مدیریتی نیازی به نظارت و کنترل اطلاعات ندارد و به محض روشن شدن بدون نیاز به پیکربندی، شروع به فعالیت و انتقال اطلاعات در شبکه می کند.

با استفاده از سوئیچ های غیر مدیریتی دیگر قادر نخواهید بود از راه دور اطلاعات را نظارت کنید و صرفا به صورت محلی می توانید داده ها را بررسی کنید.

سوئیچ های غیر مدیریتی قیمت نسبتا مناسبی دارند و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه تر است اما در مقایسه با سوئیچ های مدیریتی از امکانات کمتری برخوردار هستند.

  • سوئیچ صنعتی

از این نوع سوئیچ ها همانطور که از نامش مشخص است، اغلب در محیط های صنعتی استفاده می شود‌‌.

از سوئیچ های صنعتی اغلب در مکان‌ هایی با دمای بالا و موقعیت های دشوار استفاده می شود در واقع به راحتی می‌تواند در شرایط سخت دوام بیاورد و خللی در فرایند آن ایجاد نمی شود از این رو کاملا مناسب استفاده در محیط های صنعتی می باشد.

از مهم ترین فاکتور هایی که بایستی به هنگام خرید انواع سوئیچ های شبکه به آن توجه کرد، سرعت و میزان ظرفیت آن می باشد همچنین باید به نوع مدیریتی و غیر مدیریتی آن نیز توجه شود و متناسب با نوع نیاز و محل مورد نظر برای استفاده از آن خریداری شود.

از آنجایی که شرکت های مختلفی اقدام به تولید و طراحی انواع سوئیچ های شبکه کرده اند، مراجعه به معتبر ترین فروشگاه برای خرید این نوع سیستم امری مهم و ضروری می باشد و بهتر است از معتبر ترین فروشگاه خرید انجام دهید و از خرید سوئیچ هایی که از برند های ناآشنا هستند پرهیز کنید.

عامل قیمت و میزان بودجه از دیگر عوامل مهمی می باشد که بایستی به هنگام خرید سوئیچ های شبکه به آن توجه کرد.

اگر به دنبال سوئیچی هستید که صرفا در محیط منزل و شرکت های کوچک از آن استفاده کنید، می توانید سوئیچ هایی با قیمت ارزان تر تهیه نمایید اما اگر برای استفاده در سازمان های بزرگ هستید، بایستی سوئیچ هایی که قابلیت بیشتر و قیمت بالاتری دارند خریداری کنید.

….‌….

راهنمای خرید سرور + معرفی انواع Server و کاربردهای آن | نت‌ران

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از سرور های مجازی به جهت کاربرد و مزایایی که دارند بسیار پر رونق شده است.

سروها نقش بسیار مهمی را در دریافت اطلاعات در بستر اینترنت ایفا می کنند و باعث رونق کسب و کار های اینترنتی نیز می گردد.

در واقع از طریق سرورهای مجازی می توان در وب سایت های مختلفی جست و جو کرد و در شبکه های اینترنتی مختلفی فعالیت کرد.

سرورهای مجازی همواره به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند و استفاده از آن ها بسیار راحت خواهد بود.

جالب است بدانید سروهای مجازی در انواع مختلفی طراحی شده اند که هر کدام از آنها دارای مزایا و کاربردهای خاصی می باشد که ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را با این مطالب بیشتر آشنا کنیم.

همانطور که در مطالب قبل به آن‌ اشاره شد، سرورها در انواع مختلفی طراحی و عرضه شده اند که هر کدام از آنها دارای کاربرد و ویژگی های خاصی می باشد که بایستی با کاربرد هر کدام از آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع آن‌ را تهیه‌ نمایید.

انواع سرورهای مجازی عبارتند از:

  • فایل سرور

این‌ نوع سرور به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات و فایل هایی که در درون آن ذخیره سازی شده است را به راحتی دانلود کنند و از آن استفاده کنند.

  • سرور صوت و تصویر

این‌ نوع سرور بستر بسیار مناسبی را برای فعالیت های چند رسانه ای برای کاربر ایجاد می کند در واقع وب سایت های مختلف می توانند با بهره گیری از این نوع سرور اقدام به تولید محتوای چند رسانه ای کنند.

  • سرور فاکس و سرور چت

سرور چت این قابلیت را دارد که داده و اطلاعات را در یک فضایی کاملا مشابه با گروه و فضا های اینترنتی مبادله کند و انتقال دهد.

با استفاده از سرور فکس نیز می توان به راحتی اسناد مهم سازمان و شرکت های مختلف را ارسال کرد و انتقال داد.

  • هاست ایمیل

همانطور که از نام‌ این سرور مشخص است با استفاده از سرور هاست ایمیل می توان از طریق شبکه هایی مثل wan و lan اقدام به ذخیره سازی ایمیل ها در شبکه های اینترنتی مختلف نمود.

امروزه استفاده از سرور مجازی به دلیل مزایایی که دارد در بین اکثر کاربران بسیار پر رونق شده است که در ادامه به اختصار به شرح برخی از مزیت های خرید سرور اشاره کرده ایم.

  1. عدم قطعی و کندی

یکی از مزیت های اصلی سرورها، استفاده از منابع قوی و اختصاص می باشد که مانع از قطعی و ایجاد کندی در سرور نیز می شود از این رو می‌توان با سرعتی نسبتا بالا از سرورها استفاده کرد.

  1. اختصاصی بودن پهنای باند

جالب است بدانید با استفاده از سرورها، می توان یک فضایی کاملا اختصاصی برای کاربران ایجاد کرد به طوری که پهنای باند مورد استفاده به هیچ عنوان با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته نمی شود و کاملا اختصاص است.

  1. قابلیت آپدیت و ارتقا

از دیگر مزیت های سرورها این است که هر زمان که کاربر احساس کند سرور کارایی قبل خود را ندارد به راحتی می تواند اقدام به آپدیت کردن منابع آن کند این ویژگی منجر می شود که در بیشتر هزینه های مربوط به سرور صرفه جویی شود.

  1. مقرون به صرفه بودن

سرورهای مجازی با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و از آنجایی که قابلیت آپدیت و به روز رسانی دارند، می تواند انتخابی بسیار مناسب برای اکثر صاحبان مشاغل باشد.

برای خرید سرور مجازی توجه به چند نکته بسیار حائز اهمیت است:

توجه به نوع سیستم عامل، موقعیت جغرافیایی، میزان بودجه، قیمت محصول، منابع و غیره

علاوه بر این موارد قبل از خرید سرورها به نوع و میزان پهنای باند آن نیز باید دقت کرد و متناسب با نیاز کسب و کار مورد نظر، اقدام به تهیه آن‌ نمود.

توصیه می شود از خرید سرور هایی که فاقد کارت گارانتی و خدمات پس از فروش هستند اجتناب کنید و به دنبال خرید سرورهایی باشید که از برندهای آشنا باشند و از فروشگاه های معتبر خریداری شده باشند.

همچنین بهتر است سروری که خریداری می شود از طول عمر نسبتا طولانی تری برخوردار باشد و کیفیت بالایی داشته باشد اینگونه بهتر قادر خواهد بود نیاز کاربران را تامین کند.

……..

روتر مدل RB951Ui-2HnD - نت من

روتر ها بخش مهمی از تکنولوژی در زمینه انتقال داده ها به مقصد مورد نظر هستند که از طریق آن می‌توان دستگاه را به اینترنت متصل کرد.

روتر به گونه ای طراحی شده است که داده و اطلاعات را از طریق آی پی به دستگاه های موجود در شبکه می فرستد اینگونه روتر از رسیدن یا دریافت بسته های ارسالی اطمینان دارد.

روتر به عنوان یک راهنما برای سالم رسیدن بسته های ارسالی در بستر اینترنت عمل می کند و نبود آن، ممکن است اطلاعات به صورت ناقص تحویل داده شود از این رو وجود روتر در شبکه و دستگاه های اینترنتی نقش بسیار مهمی در رسیدن داده ها ایفا می کند.

از مزیت های مهم روتر سرعت بالای آن می باشد به طوری که قادر خواهد بود به طور همزمان چند بسته محتوایی را از دستگاه های مختلف ارسال کند و هیچ خللی نیز در سرعت آن ایجاد نمی شود.

در ادامه قصد داریم با کاربرد و نکات خرید روتر مطالب بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که پیشتر به آن‌ اشاره شد، مهم ترین وظیفه روتر نقل و انتقال اطلاعات بین دو شبکه و ایجاد ارتباط بین آن ها از طریق اینترنت است.

روتر به عنوان یک نوع مسیر یاب برای اتصال شبکه به اینترنت عمل می کند و شبکه های مختلفی را از طریق مودم به اینترنت متصل می کند از این رو روتر نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباط بین شبکه های مختلف و اتصال اینترنتی ایفا می کند.

درباره نحوه کار کردن روتر باید گفت که هر داده ای که در حال خارج شدن از شبکه و انتقال به شبکه دیگری می باشد ابتدا به روتر فرستاده می شود و روتر وظیفه دارد طبق آدرس آی پی و مقصد مورد نظر، اطلاعات را به روتر دیگری ارسال کند تا به مقصد مورد نظر برسد.

لازم به ذکر است در حال حاضر دو نوع روتر سیمی و بدون سیمی موجود می باشد که نوع سیمی آن به یک پورت lan متصل است در حالی که روتر بی سیم دارای یک آنتن وایرلس می باشد که قادر است بدون نیاز به کابل، به شبکه اینترنتی متصل شود‌.

درست است که در گذشته تنها وجود یک مودم برای اتصال به اینترنت کافی بود، اما امروزه به دلایل امنیتی توصیه می شود علاوه بر استفاده از مودم، از یک روتر نیز استفاده شود.

در واقع از آنجایی که امروزه چندین رایانه و تلفن همراه در منزل وجود دارد برای این که اطلاعات و داده ها به مقصد مورد نظر به درستی ارسال شود، وجود یک راهنما ضروری است تا اطلاعات به درستی در بین شبکه های مختلف به مقصد برسد.

علاوه بر اینکه می توان از طریق روتر به اینترنت متصل شد، حتی می توان از این طریق بین شبکه های مختلف اتصال ایجاد کرد و یک شبکه محلی را به وجود آورد.

عدم وجود روتر، ممکن است مانع از رسیدن داده و اطلاعات به مقصد شود و در ایجاد ارتباط بین شبکه های مختلف خلل ایجاد شود از این رو استفاده از روتر برای اتصال بهتر بین دستگاه های مختلف بسیار امری مهم‌ و ضروری می باشد.

اگر به دنبال خرید روتر مناسب برای مودم و اتصال دستگاه های خود هستید توصیه می کنیم به نکات خرید آن توجه کنید تا بتوانید نوع مناسب آن را تهیه نمایید.

از مهم ترین نکاتی که باید به هنگام خرید روتر به آن توجه کرد، طول عمر آن می باشد به طوری که هرچه میزان کیفیت روتر بالاتر باشد، از طول عمر طولانی تری برخوردار است و دیرتر کارایی خود را از دست می دهد‌.

بهتر است قبل از خرید روتر به میزان سرعت انتقال اطلاعات توسط آن دقت کنید و متناسب با نیاز خود روتر مناسبی خریداری نمایید.

قیمت و میزان بودجه ای که در نظر دارید برای خرید روتر صرف کنید نیز باید مدنظر داشته باشید و همواره سعی کنید به دنبال روتر هایی با قیمت نسبتا مناسب اما با کیفیت و سرعت بالا باشید تا از خرید خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

………

مودم به دستگاهی گفته می شود که توسط آن داده و اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر و در بستر اینترنت انتقال داده می شود لازم به ذکر است این فرایند از طریق خط تلفن انجام می شود.

با استفاده از مودم می توان به دنیای اینترنت ورود کرد و سیگنال های دیجیتال را به سیگنال های آنالوگ تبدیل کرد.

مودم نقش بسیار مهمی را در ایجاد ارتباط بین شبکه های مختلف ایفا می کند و بدون استفاده از آن امکان ارائه سرویس های اینترنتی وجود ندارد از این رو به کارگیری مودم برای ورود به سیستم های اینترنتی نظیر ایمیل، وب سایت های جهانی و غیره امری مهم و ضروری تلقی می شود.

اگر این پرسش برای شما ایجاد شده است که مودم چه کاربردی دارد توصیه می کنیم تا آخر این متن را مطالعه بفرمایید.

مودم به سه دسته کلی مودم داخلی، مودم خارجی و پی سی کارد تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها دارای کاربرد و ویژگی هایی می باشد که خوب است با کاربرد انواع مودم آشنایی داشته باشید.

مودم داخلی

این نوع مودم در داخل دستگاه کامپیوتر قرار می گیرد و از همان ابتدا بر روی سیستم نصب می شود.

علاوه بر کامپیوتر، در داخل تلفن های همراه نیز از همان ابتدا مودم داخلی تعبیه شده است که توسط آن می توان تلفن همراه را به اینترنت متصل کرد.

مودم داخلی با وصل شدن اینترنت فعال می شود و با قطع آن، فعالیتش خاتمه می یابد.

قیمت مناسب مودم داخلی نسبت به مودم خارجی از مزیت های آن به شمار می رود.

مودم خارجی

مودم خارجی بر خلاف مودم داخلی یک دستگاهی کاملا مستقل است که می توان از طریق آن به اینترنت متصل شد‌.

نصب آسان مودم خارجی از ویژگی های آن به شمار می رود چرا که کاملا مستقل بوده و نیازی به جای گذاری در درون دستگاه ها ندارد.

مودم خارجی از طریق کابل متصل به خط تلفن، به سیستم مورد نظر متصل می شود.

پی سی کارد

طراحی این نوع مودم به گونه ای می باشد که تقریبا مشابه یک کارت کوچک است که اغلب برای استفاده در لپ تاپ ها از آن استفاده می شود.

جالب است بدانید پی سی کارد ترکیبی از مودم داخلی و خارجی می باشد و از کارایی بالایی برخوردار است.

مودم ها علاوه بر اتصال اینترنت در شبکه های مختلف از کاربردهای گوناگون دیگری نیز برخوردار می باشد که در ادامه به اختصار به‌ شرح آن‌ ها پرداخته ایم.

با استفاده از دستگاه مودم می توان میزان برد اینترنت را افزایش داد در نتیجه باعث سرعت بخشیدن به سرعت نت در محیط منزل می شود.

امروزه استفاده از مودم ها در گیم نت ها بسیار زیاد شده است چرا که با استفاده از مودم می توان بین چندین کامپیوتر ارتباط ایجاد کرد و در نتیجه باعث می شود گیمر ها بتوانند بازی های گروهی و آنلاین در بین دوستان خود انجام دهند.

علاوه بر این موارد اگر در محیط منزل یا کار خود از مودم استفاده می کنید دیگر نیازی به تهیه سوئیچ نیست چرا که مودم دارای یک سوئیچ داخلی می باشد که به راحتی می‌توان با استفاده از آن بین چندین سیستم ارتباط برقرار کرد.

توصیه می کنیم قبل از این که اقدام به خرید مودم کنید به تک باند بودن یا دو باند بودن آن توجه کنید در واقع مودم های دوبانده از سرعت بیشتری برخوردار هستند و گزینه بسیار مناسبی برای سازمان ها و شرکت های بزرگ می باشد در حالی که مودم های تک بانده برای محیط منزل مناسب تر هستند.

بهتر است در هنگام خرید مودم به دنبال محصولی باشید که ترجیحا از دو آنتن و بیشتر تشکیل شده باشد اینگونه مودم ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و دیرتر خراب می شوند.

توجه داشته باشید قبل از خرید مودم به برچسب روی محصول و نشان استاندارد درج شده بر روی آن نیز دقت کنید و اگر فاقد نشان استاندارد بود، از خرید آن اجتناب کنید.

در آخر توصیه می شود قبل از خرید مودم از سالم بودن آن‌ اطمینان حاصل کنید و کارت گارانتی محصول را از فروشنده دریافت کنید تا در صورت ایجاد مشکل بتوانید به راحتی آن را تعویض کنید.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!