معرفی دستگاه لیزر موهای زائد

9 می 2023
۰ 516 views

دستگاه لیزر موهای زائد

امروزه فرایند لیزر و از بین بردن موهای زائد بدن، در میان یکی از نکات پراهمیت قرار گرفته که به واسطه دستگاه لیزر موهای زائد صورت می‌گیرد. اینکار می‌تواند با حذف فولیکول‌های مو، سبب از بین رفتن دائمی آن‌ها شود. از این رو دستگاه‌های مختلفی برای اینکار طراحی شده که هر کدام از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار بوده و می‌توانند عملکرد به مراتب بهتری را حاصل کنند‌. با توجه به اهمیت بحث لیزر موهای زائد بدن، هدف ما در ادامه این مقاله، ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با چیستی دستگاه لیزر موهای زائد و عملکرد آن‌ خواهد بود.

شرکت طاهر تاج مادر

دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

دستگاه لیزر موهای زائد، از جمله ابزار و دستگاه‌هایی است که به واسطه لیزر یا همان پرتوهای نوری عمل می‌کند. این نور به لحاظ فیزیکی دارای ویژگی‌های به خصوصی بوده که می‌تواند با تابش به فولیکول‌های مو، سبب از بین رفتن و حذف آن‌ها شود. در رابطه با این لیزر‌ها باید گفت که انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات منحصر به خود هستند و می‌توانند فرایند حذف فولیکول را به نحو متفاوتی عملی کنند.

نمونه‌های پرکاربرد و آشنایی که برای لیزر و پرتوهای خاص آن‌ها مطرح می‌شود، شامل الکساندریت، Nd:YAG و دایود می‌باشند. هر یک از این پرتوها به عمق متفاوتی از پوست تابیده شده و می‌توانند فولیکول‌های مو را در لایه‌های مختلف، تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل عموما در ساختار دستگاه لیزر موهای زائد، از سه پرتو بهره گرفته می‌شود. به این حالت فرایند حذف موهای زائد بدن در بهترین حالت خود اجرا می‌شود.

از دیگر مسائلی که در رابطه با لیزر مطرح می‌شود، مربوط به خاصیت آسیب انتخابی است. در واقع لیزر می‌تواند تنها یک سوژه را هدف قرار داده و تنها سبب از بین رفتن و حذف آن شود. بدون آنکه بافت‌های جانبی هدف، تحت شعاع قرار بگیرند. در این حالت می‌توان گفت که استفاده از لیزر برای حذف دائمی موهای زائد بدن، بدون خطر و عوارض خواهد بود. البته باید در نظر داشت که عملکرد اپراتور هم در عدم آسیب به بافت‌ها موثر بوده و در صورت خطا، امکان آسیب وجود دارد.

کاربرد دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم ، با توجه به پرتوهای نوری‌ای که دارد، می‌تواند برای لیزر و حذف موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن، مورد استفاده قرار بگیرد. همانطور که می‌دانید موهای زائد بدن در تمامی نواحی یکسان نیستند و ضخامت‌های متفاوتی برای هر کدام مطرح می‌شود. در چنین حالتی، حذف فولیکول‌های موهای ضخیم می‌تواند به مراتب ساده‌تر باشد. در حالی که موهای کرکی و نازک، به زمان بیشتری برای حذف نیاز دارند‌.

مطالعه مقالات لیزر ما در سایت تیتانیوم لیزر.

در صورتی که دستگاه لیزر موهای بدن، دارای انواع پرتوهای نوری با طول موج‌های مختلف باشد، می‌تواند موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن را تحت تاثیر پرتو‌ها حذف کند. به علاوه باید افزود که دستگاه لیزر موهای زائد بدن، در ایمنی و عدم بروز عوارض هم موثر واقع می‌شود. به همین دلیل انتخاب یک دستگاه خوب، به عنوان گام بزرگی در راستای موفقیت لیزر موهای زائد بدن مطرح می‌شود.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!