جستجوی زیرنویس

هشت قانون طلایی برای تولید محتوای سایت

تولید محتوا برای سایت امروزه یکی از ضروری ترین کارهایی است که مدیران سایت ها باید انجام دهند. استراتژی درآمد زایی با محتوا برای کسب و کار شما، ارزش، شهرت و درآمد بالا به همراه دارد.

با تولید محتوا برای سایت می توانید بازدید هدفمند برای سایت خود بدست بیاورید و مخاطبان محتوا را تبدیل به مشتری وفادار کنید. این یکی از مهم ترین هدف های تولید محتوا برای سایت است.

در واقع حتی یک فروشگاه اینترنتی هم نمی تواند صرفا به فروش محصول اکتفا کند و تلاشی در تولید محتوا نداشته باشد. بدون تولید محتوا در بازار های پر رقابت نمی توانید حرفی برای گفتن داشته باشید.

برای تولید محتوای سایت، شما هم می توانید خودتان بنویسید و هم می توانید در یکی از آژانس های تولید محتوا، ثبت سفارش تولید محتوای سایت کنید و این کار را برون سپاری نمایید.

در این مقاله مهم ترین قوانین طلایی برای تولید محتوای موفق در سایت را به شما توضیح می دهیم.

آژانس تولید محتوا سایت

قانون اول: نیاز مخاطب تان را کشف کنید

خیلی از صاحبان کسب و کار اینترنتی همچنان قانع نشده اند که برای بقاء در عرصه ی رقابت اینترنتی مجبور به تولید محتوا هستند. بعضی هم فکر می کنند تولید محتوا مربوط به کسب و کارهایی است که کالای آنچنانی برای فروش ندارند.

این تصور اشتباه به مرور زمان باعث افت فروش شما و یا افت روند رشد کسب و کار شما می شود.

به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید نگاه کنید. مخاطب شما چه نیازی و چه سؤالاتی برای استفاده از محصولات یا خدمات شما دارد؟ چه پاسخی می توانید به مخاطب بدهید وقتی در مواجهه با خدمات یا محصولات سایت، از شما سؤالاتی می پرسد؟

همه ی این ها موضوعات محتوایی هستند که برای سایت خود باید تولید کنید. در واقع فروش شما وقتی تضمین می شود که تعامل دو طرفه با مخاطب خود داشته باشید. شما نمی توانید به کسب و کار خود یک طرفه نگاه کنید و توقع داشته باشید مشتری فقط از شما خرید کند.

باید از خود بپرسید، در مقابل خریدی که مشتری می کند، چه نیازی از او می توانید برطرف کنید تا او را از یک مشتری معمولی به طرفدار وفادار تبدیل کنید.

شما می توانید برای رشد تولید محتوای سایت خود برنامه ریزی کنید. مثلا هدف گذاری برای بدست آوردن ۱۰۰ مشتری در بازه زمانی دو ماه. برای رسیدن به این هدف، تولید محتوا کنید یا با آژانش تولید محتوا همکاری کنید.

قانون دوم: آگاهی، توجه و تصمیم

قانون دوم توجه به سه ضلع مثلث موفقیت در جذب مشتری است. سه اصل آگاهی، توجه و تصمیم اگر در پروسه ی تولید محتوای سایت مد نظر قرار گیرد، باعث جذب مشتری های بیشتر و فروش بالاتر می شود.

شما باید محتوایی تولید کنید که باعث افزایش آگاهی مخاطب شود. گاهی اوقات کسب و کار شما پتانسیل فروش بالایی دارد، اما مردم واقعا نمی دانند که آیا به کالای شما نیاز دارند یا خیر؟

پس ابتدا محتوای تولید شده برای سایت شما باید بتواند به مخاطب آگاهی بدهد و در ذهن او احساس نیاز ایجاد کند.

پس از اینکه آگاهی ایجاد شد، مشتری احساس نیاز می کند و به دنبال رفع نیاز خود می گردد. خب شما محصولی که نیاز او را رفع کند را ارائه می کنید و می توانید از محتوای خود پلی به قسمت فروشگاه بزنید.

منطقی است که خواننده ی مقاله، اول به خود شما اعتماد کند و نزدیک ترین جا برای جستجو، فروشگاه خود شما باشد.

مرحله ی سومی که محتوای تولید شده برای سایت باید به آن برسد، ایجاد تصمیم در مخاطب است. ایجاد تصمیم مساوی با فروش است. هرچقدر محتوای شما در ایجاد تصمیم موفق تر عمل کند، آمار فروش شما بیشتر می شود.

قانون سوم: برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا

وقتی شروع به تولید محتوا می کنید، آمار بازدید و فروش شما با سرعت کم رشد می کند. اما اگر مداومت و نظم در تولید محتوا برای سایت داشته باشید، با افزایش تعداد محتوا، بازدید شما رشد چشمگیری پیدا می کند و بعد از مدتی حاصل دسترنج خود را می بینید.

برای اثر بخشی هرچه بیشتر محتوا و به نتیجه رسیدن آن نیاز به برنامه ریزی جدی برای بازاریابی محتوا دارید.

ابتدا اهداف خود را بنویسید. به زمانی که می توانید به تولید محتوا اختصاص دهید هم توجه داشته باشید. سپس برای یک سال خود برنامه ریزی کنید.

بنویسید در هر ماه چند مقاله و در چه موضوعاتی می خواهید بنویسید و بعد از یک سال قرار است به چه اهدافی برسید.

قانون چهارم: دایره ی موضوعات محتوا را گسترده کنید

دقت داشته باشید که تولید محتوا برای سایت صرفا با هدف فروش انجام نمی شود. می توانید کمی دایره ی موضوعات خود را گسترده تر کنید و به نیاز های بیشتری از طریق محتوا پاسخ دهید.

تاثیر محتوای مفید را دست کم نگیرید و بی وقفه تلاش کنید. حتی محتوایی که مستقیم با محصول شما در ارتباط نیست می تواند یک پله شهرت شما و محبوبیت کسب و کار شما را بالا ببرد.

قانون پنجم: کیفیت

کیفیت محتوای تولید شده برای سایت مهم ترین اصلی است که باید رعایت کنید. بر اساس وقت خود برنامه ریزی کنید تا به صورت مداوم بتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید.

انتشار یک مقاله ی با کیفیت در ماه بهتر از انتشار مقاله های روزانه ی بی کیفیت است. با نوشتن هر مقاله ی با کیفیت به وضوح تغییر در بازدید ها و ورودی های سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

دقت کنید مقاله را با کیفیت و هدفمند بنویسید.

قانون ششم: شخصیت دهی به محتوا

به مرور زمان باید به محتوای خود شخصیت بدهید. پس از اینکه طی مدت زمانی مشغول نوشتن شدید، کاملا متوجه می شوید که به چه سبکی باید بنویسید؟

آیا باید خودمانی و محاوره ای بنویسید یا رسمی و جدی؟ باید همراه با شوخی بنویسید یا خشک و سرد؟ آیا برای هر مقاله داستانی باید داشته باشید یا خیر؟

همه ی این ها روش هایی هستند که پس از مدتی متوجه خواهید شد از کدامیک باید پیروی کنید. آنچه که مهم است شخصیت دادن هرچه سریع تر به محتوای سایت شماست.

قانون هفتم: تنوع در تولید محتوا

وقتی از تولید محتوای سایت صحبت می کنیم، لزوما منظور مقاله نیست. محتوا انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها مقاله ی متنی برای سایت است.

امروزه آژانس های تولید محتوا خدمات متنوعی دارند و محتوا را در قالب های کاملا متنوع تولید می کنند. شما هم باید همین راه را طی کنید.

خود را محدود به مقاله نکنید. مقاله بسیار مهم است اما همه ی بازاریابی محتوا نیست. برای تولید ویدئو در پلتفرم های اجتماعی ویدئو محور و همچنین عکس های آموزشی و حتی پادکست و فایل های صوتی برنامه ریزی کنید.

قانون هشتم: آموزش نویسندگی

فرقی ندارد محتوای متنی تولید کنید یا تصویری یا ویدئویی و حتی صوتی. آنچه که مهم است این است که بتوانید خود را به درستی بیان کنید.

برای اینکه خود را آن طور که می خواهید توضیح دهید، باید نویسنده ی خوبی باشید. اگر خودتان می خواهید محتوا برای سایت خود تولید کنید، خوب است کمی درباره ی نویسندگی بدانید و یا در کلاس نویسندگی شرکت کنید تا بهتر بیندیشید و بهتر بنویسید.

سایت فحوا fahwa.ir یکی از سایت هایی است که در این زمینه به آن نیاز دارید. اگر قصد تولید محتوا به صورت شخصی را دارید می توانید در کلاس نویسندگی فحوا شرکت کنید.

همچنین در صورتی که می خواهید کار تولید محتوا را برون سپاری کنید، تولید محتوای سایت خود را به آژانس تولید محتوا فحوا بسپارید.

X تبلیغات